Konkurenci i ocena końcowa

AUDI A6 3.0 (208 000 zł, 220 KM)

Jego największą wadą jest metryczka. Lata lecą i już niebawem będzie miał następcę. Napęd na przednie koła i typowa V szóstka pod maską - całość solidna i dobrze wykonana, ale już wygasły argumenty, dzięki którym Audi A6 wygrywało z konkurentami. No, to ostatnie nie dotyczy wersji Avant z napędem na cztery koła.

BMW 530i (243 000 zł, 231 KM)

Samochód dla technokraty. Niecodzienna stylizacja karoserii o prawidłowych proporcjach kryje zaawansowaną technikę. Wspaniałe prowadzenie (szczególnie wersji z aktywnym układem kierowniczym) i aksamitnie pracująca rzędowa szóstka pod maską. Kierowca z nostalgią wspominający starą deskę rozdzielczą znajdzie ukojenie w działaniu tradycyjnego w BMW napędu na tyle koła.

JAGUAR S-TYPE 3.0 (267 000 zł, 240 KM)

Nie jest to co prawda model 4.2, ale i tak nie ma powodu do narzekań (po drogach jakoś poruszają się też Jaguary S-Type 2.5 l). Stylowa angielska elegancja poparta arystokratycznym rodowodem gwarantuje właścicielowi stan ciągłego zadowolenia. Cieszy napęd na tylne koła. Jeśli chcesz kupić Jaguara, to lepiej zignoruj X-Type'a i szarpnij się na S-Type'a. A jeśli już S-Type, to radzimy dołożyć co nieco i zamiast wersji trzylitrowej kupić 4.2.

GAZ

Doskonała jakość wykończenia, (solidne materiały, precyzyjnie spasowane części), bardzo bogate wyposażenie, komfortowe, ciche, wygodne i ciekawe wnętrze, tylny napęd, wysoki poziom bezpieczeństwa, świetne brzmienie pokładowego systemu audio, powietrzne zawieszenie pozwalające na albo dużą dozę komfortu albo szczyptę sportu, pewnie i dyskretnie działający układ ESP, układ przeciwdziałający "pełzaniu" podczas postoju z zapalonym silnikiem, szpera w tylnej osi, sztywna karoseria, niewielkie szczeliny montażowe, wysoki poziom bezpieczeństwa, mała średnica zawracania, kierunkowskazy w lusterkach, duży zbiornik paliwa.

HAMULEC

Układ kierowniczy reagujący z ociąganiem i mający zbyt słabe wspomaganie, mało porywający dźwięk silnika, automatyczna skrzynia biegów tylko pięciobiegowa i nie tak szybka jak u konkurentów z Monachium, nieco "mieszczański" wygląd, hamulec ręczny uruchamiany nogą.

NASZE NOTY

skala 0-8

Wykonanie - 7,5

Komfort/ergonomia - 7

Zawieszenie - 7

Stylistyka wnętrza - 6,5

Parametry silnika - 6,5

Hamulce - 6

Wygląd zewnętrzny - 6

Skrzynia biegów - 5.5

Brzmienie silnika - 4,5

Układ kierowniczy - 4,25

Przyjemność z jazdy - 5,8

OCENA KOŃCOWA - 5.9

Piąta litera alfabetu w przypadku Mercedesa oznacza solidność wykonania, niezłe osiągi, nieco mieszczański wygląd, i bajkowy komfort, głównie dzięki nieskończenie długiej liście ekstrasów. Kto szuka samochodu, którym z uśmiechem na twarzy dotrze tak do pracy, jak i do wczasowego kurortu na Riwierze Francuskiej - będzie E-klasą zachwycony. W zasadzie poza gumowatym układem kierowniczym nie mamy do niego większych zastrzeżeń. Więcej, gdybyśmy byli nieco starsi, mądrzejsi i dojrzalsi - za 320 dalibyśmy się może i pokroić. Ale na razie nasze gorące głowy chętniej obracają się za nieco bardziej hecnymi autami.

EURONCAP

Wyniki testu zderzeniowego EuroNCAP

* * * * *

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.