Ogłoszenia tygodnia | Youngtimery

Zastanawiasz się nad zmianą samochodu? Lubisz wyróżniać się z tłumu, ale nie chcesz rozstawać się ze stosunkowo młodą technologią? W dzisiejszym cyklu skupiamy się na youngtimerach
Cadillac Fleetwood Brougham | fot. Autotrader.pl Cadillac Fleetwood Brougham | fot. Autotrader.pl Cadillac Fleetwood Brougham | fot. Autotrader.pl

Cadillac Fleetwood Brougham 1981 r.

Fleetwood Brougham to najbogatsza wersja Cadillaca DeVille. Wersja oferowana na sprzedaż zadebiutowała w 1980 roku, by w niemal niezmienonej formie pozostawać w ofercie 12 lat. Kształt i wymiary auta jednoznacznie wskazują, że mamy do czynienia z typowym, a do tego bogato wyposażonym, amerykańskim krążownikiem.

Egzemplarz wystawiony na sprzedaż służył jako ślubna limuzyna, więc wygląd zewnętrzny jest bez zarzutu. Zobacz więcej informacji: Cadillac Fleetwood Brougham z 1981 r.

BMW E30 320 | fot. Autotrader.pl BMW E30 320 | fot. Autotrader.pl BMW E30 320 | fot. Autotrader.pl

BMW E30 320 1988 r.

Zapowiada się piękne lato, może więc warto pomyśleć o jakimś kabriolecie? Nasz typ to białe BMW 320i. E30 to popularny model, nie powinno więc być problemu z częściami. Pamiętajcie jednak, że przed zakupem jakiegokolwiek kabrioletu należy bardzo dokładnie sprawdzić szczelność dachu i stan mechanizmu jego składania. Naprawa może okazać się droższa od samego auta.

Zobacz więcej informacji: BMW E30 z 1988 r.

Fiat 125p | fot. Autotrader.pl Fiat 125p | fot. Autotrader.pl Fiat 125p | fot. Autotrader.pl

Fiat 125p 1971 r.

Jeśli uważasz, że MR75 to już nie to samo, co starsze duże Fiaty, warto rozważyć zakup szarego 125p. Napędzany mniejszym silnikiem 1300 Fiat z 1971 roku ma dźwignię zmiany biegów w kolumnie kierownicy, cienkie koło kierownicy i znikomą ilość plastiku. Z zewnątrz auto wyróżnia się pełnymi klamkami (do 1973 r.) czy pięknym chromowanym grillem.

Zobacz więcej informacji: Fiat 125p 1971 r.

BMW 2000 1969 r. | fot. Autotrader.pl BMW 2000 1969 r. | fot. Autotrader.pl BMW 2000 1969 r. | fot. Autotrader.pl

BMW 2000 1969 r.

Produkowany w latach 1966-1972 sedan BMW to protoplasta dzisiejszej "piątki". 2-litrowy motor generuje moc 100 koni, chociaż na rynku dostępne były również mocniejsze wersje TI oraz tii. W 1967 roku "Motor Trend" określił BMW 2000 jako "najlepiej prowadzącego się sedana w klasie". Na rynku dostępna była również wersja coupe (2000C/2000CS), stylizowana przez Karmanna.

Zobacz więcej informacji: BMW 2000 1969 r.

Opel Ascona 1979 r. | fot. Autotrader.pl Opel Ascona 1979 r. | fot. Autotrader.pl Opel Ascona 1979 r. | fot. Autotrader.pl

Opel Ascona 1979 r.

Ascona to klasyk Opla w pełnej krasie. Dumnie reprezentuje kształty typowe dla lat 70., do tego napędzany jest największą z oferowanych w Asconie jednostką napędową.

Prezentowany egzemplarz - podobnie jak Cadillac - zarabia na swoje utrzymanie jako auto ślubne. Dodatkowo właściciel chwali się, że jego auto było opisywane w czasopiśmie Classic Auto.

Zobacz więcej zdjęć: Opel Ascona z 1979 r.

Volkswagen Garbus 1972 r. | fot. Autotrader.pl Volkswagen Garbus 1972 r. | fot. Autotrader.pl Volkswagen Garbus 1972 r. | fot. Autotrader.pl

Volkswagen Garbus 1972 r.

Volkswagen Garbus może się pochwalić 65-letnią karierą i jest najdłużej produkowanym samochodem świata. Na drogi wyjechał z polecenia Führera w 1938 roku, ale zjechał z nich z bardziej racjonalnych powodów (brak zainteresowania, coraz silniejsza konkurencja) dopiero w 2003 roku (Meksyk). Garbus zmotoryzował masy, stał się autem kultowym i był dawcą organów dla samochodów marki Porsche, więc bez dwóch zdań należy mu się miejsce na motoryzacyjnym panteonie.

Zobacz więcej informacji: Volkswagen Garbus z 1972 r.

Mini 1300 Morris | Autotrader.pl Mini 1300 Morris | Autotrader.pl Mini 1300 Morris | Autotrader.pl

Mini 1300 Morris 2000 r.

"Niech szlag trafi te wszystkie ohydne samochody-bańki." Po tych słowach Grek Alec Issigonis zabrał się za konstruowanie Mini Morrisa. Kultowy maluch zjeżdżał z taśmy produkcyjnej przez ponad 40 lat w liczbie 5,4 mln egzemplarzy. Ten z ogłoszenia pochodzi z końcówki produkcji, ma na pokładzie poduszkę powietrzną i skórzaną tapicerkę, a właściciel przerobił go na model przypominający ten z lat 60.

Zobacz więcej informacji: Mini 1300 Morris z 2000 r.

Volvo 343 144 Deluxe | fot. Autotrader.pl Volvo 343 144 Deluxe | fot. Autotrader.pl Volvo 343 144 Deluxe | fot. Autotrader.pl

Volvo 144 Deluxe 1974 r.

Volvo 144 było przełomem w historii szwedzkiego producenta, ale też w historii bezpieczeństwa samochodowego. Zadebiutował w 1966 r. i odziedziczył niezbyt już nowoczesne, ale wyjątkowo trwałe silniki po Amazonie. Był na tyle udaną konstrukcją, że jego następcy, model 240, nie opracowano od nowa, ale oparto właśnie na 140-ce.

Prezentowany model nie ma za dużo szczęścia, gdyż szuka nowego właściciela od ok. dwóch lat. Czy to tylko kwestia ceny? Zobacz więcej info: Volvo 144 Deluxe z 1974 r.

Porsche 944 | fot. Autotrader.pl Porsche 944 | fot. Autotrader.pl Porsche 944 | fot. Autotrader.pl

Porsche 944 1988 r.

Porsche 944 miało zapełnić lukę pomiędzy podstawowym modelem 924 i większą 911-tką. Największą wadą z punktu widzenia klientów były zaledwie czterocylindrowe silniki pochodzące z Audi. Mimo to dziś 944 to dobry sposób na rozpoczęcie przygody z autami z Zuffenhausen. Wyjątkowa trwałość, duża niezawodność i tylny napęd zachęcają do zakupu.

Problemem może być znalezienie bezwypadkowego egzemplarza. Prezentowany egzemplarz ma ładnie utrzymane (choć niekompletne) wnętrze, ale z przodu od razu widać "trudną" przeszłość. Zobacz więcej informacji: Porsche 944 z 1988 r.

Ford Taunus, 1981r. | fot. Autotrader.pl Ford Taunus, 1981r. | fot. Autotrader.pl Ford Taunus, 1981r. | fot. Autotrader.pl

Ford Taunus 1981r.

W momencie debiutu Sierry Ford Taunus był przestarzały i niemodny. Ale dziś możemy spojrzeć na to auto zupełnie inaczej. Warte uwagi są wersje z silnikami V6 (2.0 i 2.3 l.), niestety wyjątkowo paliwożerne.

Prezentowany egzemplarz ma przeszczepione serce ze Scorpio (V6 2.9 l), ale wymaga dokończenia. Właściciel chciał zrobić wersję drogową, ale to też dobra baza, jeśli ktoś szuka auta do driftu. Zobacz więcej informacji: Ford Taunus z 1981r.

Więcej o:
Copyright © Agora SA