TOP 5 | Ogłoszenia tygodnia

Szukacie sprawdzonego mieszczucha, cenowej okazji, a może czegoś z wyższej półki? W naszym rankingu co tydzień znajdziecie ciekawe oferty używanych aut z serwisu bezpłatnych ogłoszeń motoryzacyjnych Autotrader.pl. Tym razem używane limuzyny za 20-35 tys. zł
Mercedes S420 1986 r. Mercedes S420 1986 r. fot. autotrader.pl | Mercedes S420 1986 r.

Mercedes S420 1986 r.

Miłośnicy limuzyn z gwiazdą dzielą się na tych, którzy za ostatniego prawdziwego Mercedesa uważają W126 i na tych, dla których legenda firmy "skończyła się" na modelu W140 (poznaj oznaczenia Mercedesów). Bez względu na typ, niełatwo dziś o zadbaną klasę S. Z uwagi na zaawansowany wiek, nadwozie W126 wymaga więcej uwagi (ryzyko korozji przednich błotników i tylnego podszybia), a tajemnicza przeszłość może rzucać cień na stan widlastej "ósemki" czy automatycznej skrzyni. Żmudne poszukwiania z nawiązką wynagrodzi jednak niedościgniony komfort jazdy i ponadczasowy urok, niezakłócany przez elektronicznych pomocników.

18 tys. zł za 25-latka? Klasycznej "esce" nie będzie łatwo znaleźć klienta, choć znawcy modelu wiedzą, że dobrze utrzymane egzemplarze kosztują w Niemczech nawet ponad 10 tys. euro. W tym wypadku ważniejszy od drobnych niedomagań jest ogólny stan karoserii, podwozia i układu napędowego oraz sposób traktowania przez poprzednich właścicieli i zastosowane przez nich "ulepszenia". Uwaga! Mechaniczny wtrysk nie przepada za instalacjami LPG.

Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Mercedes S420 1986 r.

Mercedes S430 kontra Lexus LS 430

Mercedes S-klasa - ogłoszenia

Lexus LS 400 1996 r. Lexus LS 400 1996 r. fot. autotrader.pl | Lexus LS 400 1996 r.

Lexus LS 400 1996 r.

Za niewielką dopłatą amatorzy używanych limuzyn mogą kupić Lexusa LS 400. Klasycznie (aż za bardzo) stylizowana karoseria kryje perfekcyjnej jakości kabinę i 4-litrowy silnik V8 o legendarnej trwałości. Lexusa trudno zepsuć, a domowy budżet nadszarpnąć może jedynie wymiana amortyzatorów pneumatycznego zawieszenia (kilka tysięcy złotych za parę) i oczywiście... koszty paliwa, ale to łączy wszystkie przedstawione tu modele.

Egzemplarz z ogłoszenia pozostaje w rękach obecnego właściciela od 4 lat, a jego licznik wskazuje 220 tys. km przebiegu. Cena? 20 tys. zł.

Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Lexus LS 400 1996 r.

Lexus LS 600h - TEST

Lexus LS - ogłoszenia

BMW 740i 2001 r. BMW 740i 2001 r. fot. autotrader.pl | BMW 740i 2001 r.

BMW 740i 2001 r.

Ze względu na dyskusyjnie stylizowanego następcę (E65/66, dzieło Chrisa Bangle'a) i role w filmach kryminalnych, BMW serii 7 (E38) ma grono licznych wielbicieli. Kierowcy chwalą je za doskonałe właściwości jezdne i wyśmienite fotele, ganią zaś za koszty utrzymania. Ale czego spodziewać się po samochodzie, który w salonie kosztował kilkaset tysięcy złotych?

4,4-litrowa V-ósemka to jedna z polecanych jednostek napędowych - łączy akceptowalne koszty utrzymania z osiągami godnymi sportowej limuzyny. Na co uważać przy zakupie? Przede wszystkim na stan zawieszenia i układu kierowniczego (pękające sprężyny, wycieki z układu wspomagania), sprawność układu chłodzenia oraz działanie pokładowej elektroniki (wyświetlacze, sterowanie wentylacją) i automatycznej skrzyni. Chociaż montowane w BMW ZF-y należą do trwałych, zdarzają się awarie wymagające remontu przekładni.

"Siódemka" z ogłoszenia ma 233 tys. km przebiegu i właśnie przyjechała do Polski ze Szwajcarii. Właściciel wycenił ją na 34,9 tys. zł.

Szczegóły ogłoszenia i dodatkowe zdjęcia: BMW 740i 2001 r.

BMW 7 na sportowo

BMW 740 - ogłoszenia

Honda Legend 3.5 V6 2002 r. Honda Legend 3.5 V6 2002 r. fot. autotrader.pl | Honda Legend 3.5 V6 2002 r.

Honda Legend 3.5 V6 2002 r.

Konserwatywny wizerunek Hondy Legend idzie w parze z wysokim komfortem jazdy i równie wysoką niezawodnością. W przeciwieństwie do klasy E czy serii 5, większość egzemplarzy jest kompletnie wyposażona. Widlasta "szóstka" o pojemności 3,5 litra ma przyjazną charakterystykę i zadowala się rozsądnymi dawkami paliwa, a spora oferta zamienników nie czyni eksploatacji Legenda droższą niż w przypadku konkurencji z Niemiec. Wady? Ograniczona oferta (tylko jedna wersja silnikowa) i podaż, nietrwałe łożyska kół, tylko 4-biegowy automat, przeciętna precyzja prowadzenia.

Przedstawiony egzemplarz ma spory przebieg (245 tys. km), ale i pełną dokumentację.

Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Honda Legend 3.5 V6 2002 r.

Honda Legend kontra Citroen C6 i Volvo S80

Honda Legend - ogłoszenia

Lancia Thesis 2.4 JTD 2004 r. Lancia Thesis 2.4 JTD 2004 r. fot. autotrader.pl | Lancia Thesis 2.4 JTD 2004 r.

Lancia Thesis 2.4 JTD 2004 r.

Prowadząc Lancię Thesis, ma się poczucie obcowania z czymś wyjątkowym. Nie chodzi tu jednak o stylowe detale nadwozia i kabiny, przytulne materiały wykończeniowe czy wspomnienia o legendarnych wyczynach rajdowych Lancii sprzed lat. Thesis to drogowy rarytas. W latach 2002-2009 Włosi zbudowali jedynie 16 tys. egzemplarzy modelu.

Zakup Lancii Thesis to krok odważny choćby ze względu na ryzyko sporej utraty wartości. Codzienność u boku Włoszki nie musi malować się jednak w smutnych barwach. W hurtowniach dostępne są zamienniki części eksploatacyjnych, a 175-konny motor JTD - znany z innych modeli koncernu Fiata - to typ dynamiczny i trwały, choć niektórzy narzekają, że zbyt paliwożerny. Wady? Problemy ze sprzęgłem w 2-litrowej turbobenzynie i osprzętem w wyeksploatowanych turbodieslach, ograniczona sieć autoryzowanych serwisów i stosunkowo delikatne zawieszenie.

Lancię Thesis 2.4 JTD z przebiegiem 135 tys. km właściciel wycenił na 35 tys. zł.

Szczegóły ogłoszenia i więcej zdjęć: Lancia Thesis 2.4 JTD 2004 r.

Marcin Sobolewski

Nowa Lancia Thema

Lancia Thesis - ogłoszenia

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.