Kupujemy używane. Auto do miasta za 30 tys. zł. Kilkuletnie, dobrze wyposażone propozycje

Budżet w wysokości 30 tysięcy złotych daje ogromne możliwości, jeśli poszukujemy auta o typowo miejskim charakterze. Przy odrobinie szczęścia możemy pokusić się nawet na ubogo wyposażony, nowy egzemplarz. Wybierając jednak propozycje z rynku wtórnego, z łatwością znajdziemy krajowy, bogato zaopatrzony model z niskim przebiegiem. Finalny wybór zależy wyłącznie od naszych preferencji i oczekiwań.
Opel Corsa E Opel Corsa E fot. Opel

Opel Corsa E

Założony budżet pozwoli znaleźć piątą generację Opla Corsy. Corsa E to sztandarowy przedstawiciel segmentu B, oferowany jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, produkowany w hiszpańskiej i niemieckiej fabryce marki. Pod estetycznie narysowanym, dobrze zabezpieczonym przed korozją nadwoziem wygospodarowano zaskakująco dużo miejsca. Na krótkich dystansach cztery dorosłe osoby bez uszczerbku na zdrowiu dotrą do celu. Dwie natomiast mogą pokusić się nawet o wakacyjną eskapadę. Szeroka paleta kolorystyczna dawała duże możliwości personalizacji przy zakupie. Wnętrze zaprojektowano z naciskiem na wygodę użytkowania, stosując materiały niezłej jakości. Na długiej liście dodatków znajdziemy między innymi automatyczną klimatyzację, centrum multimedialne z nawigacją, komputer pokładowy, "pełną elektrykę" i liczne systemy aktywnego bezpieczeństwa.

Do napędu przewidziano wysokoprężny silnik produkowany przez Fiata 1.3 CDTI o mocy 95 KM. Zachwyca elastycznością i niskim zużyciem paliwa. Wśród benzynowych mamy do wyboru wolnossące 1.2, 1.4 o mocy 70 i 75 KM oraz doładowane 1.0 R3 Turbo, 1.4 Turbo i 1.6 Turbo generujące odpowiednio 90-115, 100 i 204 KM.

VW Up! VW Up! fot .VW

Skoda Citigo, Seat Mii, VW Up!

Od 2011 roku w ofercie koncernu VAG znajdziemy trojaczki - Volkswagena Up!, Skodę Citigo i Seata Mii. Produkowane w słowackich zakładach firmy przedstawiciele segmentu A dostępne są jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, stanowiąc ciekawą alternatywę dla innych budżetowych aut miejskich. Estetyczne nadwozie skrywa wnętrze w komfortowych warunkach mieszczące dwie dorosłe osoby. Tylną kanapę należy traktować jako wyjście awaryjnie dla okazjonalnych podróżnych lub jako przestrzeń bagażową - kufer mieści ledwie 251 litrów.

Obecność twardych, tandetnych plastików tłumaczy budżetowy charakter modelu. W zamian otrzymujemy solidne i odporne na zużycie wnętrze. Większość dostępnych egzemplarzy jest niestety ubogo wyposażonych. Niemniej, przy odrobinie szczęścia znajdziemy "pełną elektrykę", klimatyzację, komputer pokładowy, a nawet nawigację.

Założony budżet wystarczy na zakup egzemplarza sprzed modernizacji z silnikiem 1.0 MPI o mocy 60 lub 75 KM.

Peugeot 108 Peugeot 108 fot. Peugeot

Peugeot 108, Citroen C1 i Toyota Aygo

Bezpośrednim rywalem niemieckich samochodów są trojaczki z czeskiego Kolina - Peugeot 108, Citroen C1 i Toyota Aygo. To drugie wcielenie aut produkowane jest od 2014 roku. Ponownie mamy do dyspozycji trzy lub pięciodrzwiowego hatchbacka z mikroskopijnym bagażnikiem mieszczącym 196 litrów. Ciekawie narysowane nadwozie wzorowo zabezpieczono przed korozją. Jedynie płowieją nielakierowane zderzaki i lusterka w najuboższych wersjach. Wnętrze zaprojektowano z pomysłem, a indywidualny charakter nie przeszkadza w bezproblemowej obsłudze pokładowych udogodnień.

Oczywiście, zastosowane tworzywa są twarde i podatne na zarysowania. Na przednich fotelach z zintegrowanymi zagłówkami bez trudu znajdziemy dogodną pozycję, także do pokonania dłuższej podróży. Na kanapie nie będą narzekać tylko niskie osoby. Jak przystało na iście francuski model, w większości przypadków możemy liczyć na klimatyzację manualną lub automatyczną, elektrycznie sterowane szyby przednie, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy i szereg systemów aktywnego bezpieczeństwa.

W palecie silnikowej tym razem zabrakło diesla. Uświadczymy tylko trzycylindrowe benzynowe silniki 1.0 68 KM i 1.2 82 KM.

Fiat Panda III Fiat Panda III fot. Fiat

Fiat Panda III

Nie od dziś wiadomo, że Fiat jest specjalistą w produkcji dopracowanych i cenionych przez użytkowników samochodów miejskich. Nie inaczej jest w przypadku trzeciej generacji Pandy. Ku niezadowoleniu polskich związkowców, jej produkcję umiejscowiono we Włoszech - drugą generację wytwarzano w Polsce. I tym razem mamy do wyboru tylko jedną wersję nadwoziową - pięciodrzwiowego hatchbacka. Produkcję uruchomiono w 2011 roku. Bagażnik mieści 225 litrów. Wnętrze zmontowano solidnie z wykorzystaniem tanich tworzyw, jednak póki co kierowcy nie narzekają na niską jakość. W kwestii wyposażenia dodatkowego, Panda może oferować elektrycznie sterowane szyby, klimatyzację, fabryczne radio, szyberdach, nawigację, a nawet napęd na cztery koła.

Na uwagę zasługują wszystkie jednostki napędowe. Amatorzy silników diesla mają do wyboru motor produkowany w Bielsku Białej - 1.3 MultiJet o mocy 75 KM. Benzynowe propozycje to archaiczny i sprawdzony 1.2 R4 69 KM i dwucylindrowy 0.9 TwinAir generujący 65-85 KM.

Lancia Ypsilon III Lancia Ypsilon III fot. Lancia

Lancia Ypsilon III

Znacznie bardziej wyszukaną propozycją autorstwa włoskich inżynierów koncernu Fiat jest produkowana w Polsce Lancia Ypsilon trzeciej generacji. Najmniejsza Lancia dzieli płytę podłogową i całą mechanikę z popularnym Fiatem 500 - produkowana jest od 2011 roku. W przeciwieństwie do poprzednich wcieleń, mamy do dyspozycji tylko pięciodrzwiowe nadwozie - bagażnik mieści 217 litrów. Kabinę wykonano z materiałów wyraźnie lepszej jakości niż w konkurencyjnych modelach segmentu A. Pokrewieństwo z Fiatem 500 doskonale widać we wnętrzu. Komfortowe warunki podróży zapewniają tylko przednie fotele z szerokim zakresem regulacji - na kanapie zmieszczą się tylko najmłodsi. Dodatkowo Ypsilon oferuje najwyższe wyposażenie w klasie, często wzbogacone skórzaną tapicerką.

Paleta jednostek napędowych składa się ze sprawdzonych i nowoczesnych konstrukcji. Wysokoprężny 1.3 MultiJet o mocy 95 KM, benzynowy, wolnossący 1.2 69 KM i 0.9 TwinAir 85 KM.

Smart ForTwo III Smart ForTwo III fot. Smart

Smart ForTwo III

Mimo wysokiej ceny początkowej, zaskakująco dużą popularnością od początku rynkowej kariery cieszy się Smart ForTwo. 30 tysięcy złotych pozwoli na kupno trzeciej generacji produkowanej od 2014 roku w słowackich zakładach. Dwuosobowa kabina zapewnia wystarczające minimum do komfortowego przemieszczania się z podręcznym bagażem. Codzienne dojazdy do pracy uprzyjemnia bogate wyposażenie. Z łatwością znajdziemy egzemplarz z automatyczną klimatyzacją, fabrycznym nagłośnieniem, czy systemami aktywnego bezpieczeństwa.

Podobnie jak w poprzednich wcieleniach modelu, także tutaj silnik umieszczono pod podłogą bagażnika. Napęd trafia na tylne koła za pośrednictwem niezbyt udanej, zautomatyzowanej przekładni. Do wyboru mamy wolnossący silnik 1.0 o mocy 71 KM i turbodoładowany 0.9 90 KM.

Peugeot 208 I Peugeot 208 I fot. Peugeot

Peugeot 208 I

30 tysięcy złotych to kwota w sam raz na kupno Peugeota 208 pierwszej generacji z końcowego okresu produkcji. Francuski przedstawiciel segmentu B produkowany był od 2012 do 2019 roku. Do wyboru mamy trzy i pięciodrzwiowego hatchbacka. 208 zapoczątkował rewolucyjny układ wnętrza, typowy dla obecnej gamy modelowej marki. Niewielkie koło kierownicy pozwala na obserwowanie analogowych zegarów ponad nią. W bogatszych odmianach otrzymujemy kolorowy, dotykowy ekran - za jego pośrednictwem sterujemy zarówno rozbudowanymi multimediami, jak i klimatyzacją. Na liście opcji znajdziemy automatyczną klimatyzację, wspomniane centrum multimedialne z nawigacją, okno dachowe, "pełną elektrykę", czy skórzaną tapicerkę. 208 oferuje wystarczającą przestrzeń dla czterech dorosłych osób i 285 litrów bagażu.

Użytkownicy mają do wyboru dopracowanego diesla 1.6 e-HDI o mocy 75 lub 100 KM a także benzynowe, trzycylindrowe silniki 1.0 68 KM, 1.2 82-110 KM i topowy czterocylindrowy silnik 1.6 THP 208 KM zarezerwowany dla wersji GTI

Nissan Micra V Nissan Micra V fot. Nissan

Nissan Micra V

Warta zainteresowania bez wątpienia jest także piata generacja Nissana Micry. Japoński mieszczuch produkowany jest od 2016 roku we francuskich zakładach marki wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. Futurystyczne nadwozie skrywa przestronne i spokojnie zaprojektowane wnętrze bez trudu mieszczące cztery dorosłe osoby, nie tylko na krótkich dystansach. Na liście wyposażenia umieszczono między innymi liczne systemy wsparcia kierowcy, automatyczną klimatyzację, archaiczne multimedia, "pełną elektrykę" i skórzaną tapicerkę. Pokrewieństwo z Renault Clio przekłada się na dobre właściwości jezdne i wysoki komfort jazdy.

Miłośnicy silników diesla mają do wyboru tylko czterocylindrową jednostkę 1.5 dCI 90 KM zapewniającą wystarczające osiągi w każdych warunkach i niskie zużycie oleju napędowego. Alternatywę stanowią silniki benzynowe 1.0 71 KM i doładowany 0.9 90 KM.

Więcej o:
Copyright © Agora SA