Kupujemy używane: SUV-y za 40 tysięcy złotych. Wybraliśmy mniej i bardziej prestiżowe auta

40 tysięcy złotych daje ogromne pole do popisu na rynku wtórnym. SUV-y cieszą się rosnącą popularnością od dwóch dekad. Możemy wybierać spośród zarówno tych z metką premium, jak i bardziej popularnych marek. Każdy znajdzie coś odpowiedniego różnej wielkości. Podpowiadamy, jak można spożytkować założony budżet. Trzeba tylko pamiętać, że samochody, które niegdyś kosztowały 300-400 tysięcy złotych, będą wielokrotnie droższe w serwisie względem konstrukcji Volkswagena, Kii, czy Opla.
Kia Sorento II Kia Sorento II fot. Kia

Kia Sorento II

Od 2009 do 2015 roku produkowana była druga generacja flagowego SUV-a Kii - model Sorento. W przeciwieństwie do poprzednika, postawiono na konstrukcję samonośną, stawiając na lepsze właściwości jezdne i komfort, kosztem zdolności terenowych. Estetycznie narysowane nadwozie wzorowo zabezpieczono przed korozją. Wnętrze skrywa przestronną i solidnie wykonaną kabinę. Zastosowane plastiki są w znacznej mierze miękkie i odporne na zużycie. Sorento zapewnia komfortowe warunki dla czterech dorosłych osób wraz z wakacyjnym ekwipunkiem. Wygodę codziennego użytkowania poprawia bogate wyposażenie. Do dyspozycji często otrzymujemy elektrycznie sterowane szyby i lusterka, panoramiczne okno dachowe, skórzaną tapicerkę, kolorową nawigację, kamerę cofania i wiele systemów czuwających nad bezpieczeństwem podczas codziennej eksploatacji.

>>> TRWA PLEBISCYT THE BEST OF MOTO. ZAGŁOSUJ NA SAMOCHÓD ROKU MOTO.PL I WYGRAJ NOWĄ HONDĘ CIVIC <<<

Miłośnicy silników benzynowych mogą wybierać pomiędzy dwoma bezawaryjnymi konstrukcjami 2.4 i 3.5 V6 o mocy 177 i 278 KM. Znacznie popularniejsze są dopracowane warianty wysokoprężne 2.0 i 2.2 CRDI o mocy 150 i 197 KM. Użytkownicy szczególnie polecają egzemplarze z dołączanym napędem 4x4 i sześciobiegową skrzynią automatyczną.

BMW X3 I BMW X3 I fot. BMW

BMW X3 I

Ciekawą propozycją dla kierowców oczekujących dobrych właściwości jezdnych od kompaktowego SUV-a jest BMW X3 pierwszej generacji - produkowane od 2003 do 2010 roku. Za 35-40 tysięcy złotych z łatwością znajdziemy zadbany egzemplarz z końcowego okresu produkcji. Nieco archaiczna konstrukcja oparta na serii 3 E46 wciąż może sprawować się bezproblemowo. Wnętrze wykonano starannie, a zastosowane materiały są bardzo wytrzymałe. O ile z przodu miejsca nie zabraknie nikomu, o tyle w drugim rzędzie jest po prostu ciasno. X3 nadrabia jednak poziomem wyposażenia. Przeważnie mamy do dyspozycji skórzaną tapicerkę, automatyczną klimatyzację i rozbudowane nagłośnienie.

Po latach mechanicy zgodnie polecają wszystkie jednostki sześciocylindrowe benzynowe 2.5 i 3.0 (192, 231 KM), także diesla 3.0d o mocy 184-204 KM. Trakcję w trudnych warunkach zapewnia dość wrażliwy na trudy eksploatacji napęd xDrive faworyzujący tylną oś. 2-litrowe silniki przysparzają wielu problemów.

Volkswagen Touareg I Volkswagen Touareg I fot. Volkswagen

Volkswagen Touareg I

Gwarancją komfortu jest zakup pierwszej generacji Volkswagena Touarega dzielącego szereg podzespołów z Porsche Cayenne. Produkowany w latach 2002-2010 flagowy SUV Volkswagena zapewnia sporo przestrzeni w kabinie - z łatwością zmieścimy czterech dorosłych pasażerów z pokaźnym bagażem. Jakość zastosowanych materiałów wykończeniowych zachwyci wielu kierowców. Dzięki temu ocenienie faktycznego przebiegu oglądanego egzemplarza jest trudnym zadaniem. Na pokładzie znajdziemy kompletne wyposażenie w większości oferowanych na rynku modeli.

Bezproblemowy napęd na cztery koła nieustannie dba o nasze bezpieczeństwo, wespół z licznymi systemami bezpieczeństwa. Spośród bogatej palety jednostek napędowych specjaliści polecają starsze konstrukcje benzynowe 3.2 VR6, 4.2 V8 o mocy 241 i 309 KM oraz diesle 2.5 TDI, 3.0 V6 TDI o mocy 174, 225-250 KM.

>>> 1500 zł i 30 punktów karnych za jednym zamachem? Wyczyny kierowcy nagrane przez policję:

Volvo XC90 I Volvo XC90 I fot. Volvo

Volvo XC90 I

Prawdziwym przebojem w Europie jak i w Ameryce Północnej okazał się pierwszy SUV autorstwa Volvo. Pierwsza generacja modelu XC90 produkowana była od 2002 do 2016 roku właściwie w niezmienionej formie. Pokaźnych rozmiarów nadwozie zostało doskonale zabezpieczone przed korozją i dodatkowo zapewnia wysoki poziom ochrony pasażerów. Równie zachowawczo zaprojektowana wnętrze XC90. Jak przystało na szwedzkiego producenta, zastosowane materiały są wytrzymałe i solidnie spasowane. O dziwo, przedział pasażerski cechuje się przeciętnym poziomem przestronności. Zwłaszcza na stosunkowo wysoko umieszczonej kanapie miejsca będzie brakować dorosłym. Wyposażenie z zakresu komfortu oferuje chociażby automatyczną klimatyzację, rozbudowane nagłośnienie, komputer pokładowy, skórzaną tapicerkę, czy panoramiczne okno dachowe.

Amatorzy silników diesla mają do wyboru tylko jedną jednostkę 2.4d o mocy 163, 185 i 200 KM. Paleta benzynowa jest znacznie bogatsza i obejmuje między innymi wolnossące 3.2 R6 238 KM i 4.4 V8 o mocy 315 KM (silnik Yamahy), turbodoładowane 2.5 Turbo 210 KM i 2.9 BiTurbo 272 KM. Najsłabszym elementem XC90 są automatyczne, delikatne przekładnie wymagające często kosztownych remontów. Uważajmy na egzemplarze importowane zza oceanu. Wiele z nich wyposażonych jest jedynie w przedni napęd.

Dacia Duster I Dacia Duster I fot. Dacia

Dacia Duster I

Przez cały okres produkcji ogromnym powodzeniem cieszyła się Dacia Duster pierwszej generacji. Rumuński, budżetowy SUV produkowany był od 2010 do 2018 roku. Ciekawie zaprojektowane nadwozie właściciele często personalizowali domawiając fabryczne orurowanie i stalowe progi. We wnętrzu znajdziemy niestety połacie tandetnego plastiku, podatnego na zarysowania i zmontowanego niezbyt starannie. Fotele i kanapa spełniają swoją funkcję, choć wygodą ustępują droższym rywalom. Co istotne dla wielu osób, tapicerka jest wytrzymała. Na liście wyposażenia dodatkowego znaleźć możemy "pełną elektrykę", manualną klimatyzację, komputer pokładowy i radio. Absurdalnym miejscem na umieszczenie panelu sterującego tylnymi szybami jest tunel między fotelami.

Opcjonalny napęd 4x4 z dołączaną tylną osią nie sprawia żadnych trudności. Specjaliści w szczególności polecają prosty silnik benzynowy 1.6 o mocy 110 KM lub oszczędnego diesla 1.5 dCI 110 KM. Im młodszy, tym mniej problemów będzie sprawiał. Dodatkowo, jest niezwykle oszczędny i całkiem dynamiczny.

Mercedes ML II W164 Mercedes ML II W164 fot. Mercedes

Mercedes ML II W164

40 tysięcy wystarczy także na Mercedesa ML drugiej generacji. W 164 produkowano od 2005 do 2011 roku w północnoamerykańskich zakładach marki. Majestatyczne nadwozie nawet po latach potrafi prezentować się nienagannie. Co istotne, producent poprawił zabezpieczenie antykorozyjne modelu. We wnętrzu panuje atmosfera typowa dla niemieckiego koncernu. Materiały najwyższej jakości wzorowo znoszą intensywną eksploatację. Zdecydowana większość egzemplarzy ma kompletne wyposażenie umilające każdą, nawet najdłuższą podróż. Zarówno na przednich fotelach jak i kanapie, miejsca nie zabraknie nikomu.

Mechanicy polecają bezproblemowe silniki benzynowe 3.5 V6, 5.0 i 5.5 V8 o mocy 272, 306 i 388 KM - odradzamy natomiast montaż instalacji gazowych. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się udany i oszczędny diesel 3.0 V6 CDI o mocy 190-235 KM. W standardzie otrzymujemy automatyczną skrzynię biegów i napęd na cztery koła.

Jeep Cherokee KK Jeep Cherokee KK fot. Jeep

Jeep Cherokee KK

Na rynku znajdziemy jedynie kilka SUV-ów mogących pochwalić się ponadprzeciętnymi właściwościami terenowymi. Należy do nich Jeep Cherokee KK produkowany w latach 2007-2012. Kanciaste nadwozie rzuca się w oczy już z daleka. Pozytywnie zaskakuje trwałość i odporność powłoki lakierniczej na drobne uszkodzenia. Wnętrze wykonano w typowo amerykańskim standardzie. Plastiki są twarde i tandetne, ale całość spasowano przyzwoicie. Wyposażenie obejmuje elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzację, fabryczne radio z CD, komputer pokładowy i sporych rozmiarów uchwyty na napoje. Przestrzeni dla czterech osób jest pod dostatkiem.

Układ napędowy Jeepa jest trwały i odporny na trudy użytkowania. Moc trafia poprzez przekładnię automatyczną na cztery koła. Dodatkowo mamy do dyspozycji reduktor wspomagający jazdę w trudnych warunkach. Do wyboru mamy dwie jednostki: diesla 2.8 CRD 150 KM i benzynowe 3.7 V6 211 KM ochoczo współpracujące z instalacjami gazowymi.

Chevrolet Captiva Chevrolet Captiva fot. Chevrolet

Chevrolet Captiva

Od 2006 do 2018 roku produkowany był Chevrolet Captiva. Koreański SUV nie podbił serc Europejczyków preferujących rodzime lub japońskie konstrukcje. Estetyczna karoseria nie boryka się z problemem korozji. Płowieją jedynie nielakierowane elementy zderzaków. W kabinie wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby, które zabrać mogą pokaźny bagaż na kilkudniowy urlop. Wymagających kierowców razić będą tanie i twarde plastiki podatne na zarysowania. Co gorsza, w niektórych egzemplarzach elementy wnętrza piszczą i skrzypią w czasie jazdy. Niską jakość Captiva wynagradza kompletnym wyposażeniem z zakresu komfortu i niską awaryjnością.

Do dyspozycji mamy dwa silniki diesla 2.0 i 2.2 D o mocy 127-150 i 163-184 KM, lub trzy jednostki benzynowe 2.4, 3.0 i 3.2 V6 generujące 136-167, 258 i 230 KM. Na dobre właściwości jezdne nie mamy co liczyć, jednak Captiva okazuje się komfortowym autem w rozsądnej cenie.

Więcej o:
Copyright © Agora SA