To może być najpiękniejsza premiera tego roku - oto Peugeot e-Legend

Peugeot e-Legend, najnowszy koncept marki, debiutuje pod hasłem #UNBORING THE FUTURE. Francuzi chcą tym projektem pokazać, że elektryczna i autonomiczna przyszłość motoryzacji nie musi być nudna i wyprana z emocji. Nie zabrakło tu także nawiązań do klasyka.
Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend fot. Peugeot

Peugeot e-Legend - nawiązenie do legendy

Nazwa Peugeot e-Legend nie jest przypadkowa. Słowo "Legend" podkreśla, że przepiękny koncept jest nowoczesnym wcieleniem modelu 504 Coupe zaprojektowanego przez Pininfarinę. Wyraźne nawiązania do legendarnego modelu znajdziemy w przednim pasie oraz kształtach tylnych słupków z czarną podstawą.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Wyjątkowym zagraniem projektantów jest wykorzystanie historycznego logotypu Peugeota.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Samochód mierzy 4650 mm długości, 1930 mm szerokości oraz 1370 mm wysokości. Rozstaw osi to 2690 mm. W linię boczną wkomponowano 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend fot. Peugeot

Litera "e" nie jest przypadkowa

Francuzi nie przypadkowa przed myślnikiem postawili literę "e", ta w motoryzacji oznacza oczywiście samochody elektryczne. Pod maskę Peugeota e-Legend trafiły silniki elektryczne o łącznej mocy 460 KM. Do tego kierowca ma do dyspozycji 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Energia jest składowana w akumulatorach o pojemności 100 kWh.

Producent podaje, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 220 km/h.

Zasięg zmierzony w cyklu WLTP to 600 km. Szybka ładowarka pozwoli naładować baterie w 25 min do zasięgu 500 km.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend fot. Peugeot

Peugeot e-Legend to auto autonomiczne

Peugeot e-Legend nie trafi do produkcji seryjnej, dlatego projektanci mogli wykorzystać swoje najciekawsze pomysły. W kabinie zaimplementowano nową wizję systemu i-Cockpit oraz autonomiczne rozwiązania - kierownica i fotel mogą się odsuwać od kierowcy uwalniając przestrzeń.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Istnieć mają dwa tryby autonomicznej jazdy:

SOFT - tu na pierwszym miejscu będzie stał komfort, auto będzie się poruszało bardzo płynnie, a wszystkie pokładowe ekrany zostaną przygaszone, a wyświetlone na nich informacje ograniczone do minimum. To tryb przeznaczony do odpoczynku, czytania książki i relaksu.

SHARP - ostrzejszy tryb jazdy. Dodatkowo, pokładowe ekrany i systemy pracują pełną parą. To tryb, w którym kierowca i pasażerowie mogą słuchać głośno muzyki czy korzystać z łączności z sieciami społecznościowymi, kiedy auto samodzielnie pokonuje kolejne kilometry.

Na pokładzie Peugeota będzie można sterować wybranymi funkcjami auta (sterowanie systemem audio, zamykanie drzwi) za pomocą głosu - to efekt współpracy Francuzów z amerykańską firmą SoundHound. W samochodach produkcyjnych system pojawi się nie wcześniej niż za dwa lata.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend fot. Peugeot

#UNBORING THE FUTURE

Peugeot e-Legend zadebiutował pod hashtagiem #UNBORING THE FUTURE. Peugeot pragnie bowiem tym modelem pokazać, że przyszłość motoryzacji wcale nie musi być nudna. Elektryczne silniki i autonomiczna jazda wielu miłośnikom samochodów kojarzą się z lodowatą techniką, autami wypranymi z duszy. e-Legend ma pokazać, że wcale tak być nie musi. Stąd wyjątkowa stylistyka i nawiązania do kultowego modelu 504 Coupe.

Koncept ze swoją mocą prawie 500 KM i osiągami na poziomie 4 sekund do setki oraz 220 km/h może spokojnie uchodzić za samochód sportowy. Zwłaszcza, że dwa autonomiczne tryby jazdy to nie jedyny sposób, w jaki e-Legend może jeździć.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Autonomiczność jest tylko dodatkiem, który kierowca może, ale nie musi aktywować. Jeżeli chcemy samodzielnie jeździć, to kierownica i pedały wysuną się, a my będziemy mogli prowadzić e-Legend jak najzwyklejszy samochód. Podczas manualnej jazdy również dostępne są dwa tryby jazdy:

- zaprojektowany z myślą o spokojnej jeździe LEGEND

- oraz mający wydobyć z silników pełnię mocy BOOST.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend to na razie ćwiczenie inżynierów i zabawa stylistów. Samochód w tej formie nie trafi na rynek. Jednak takie koncepty są w motoryzacji bardzo ważne, pokazują drogę, jaką dana marka zamierza podążać w najbliższych latach.

Choć Peugeot e-Legend sam na ulice nie wyjedzie, to wiele z jego rozwiązań trafi do produkcyjnych samochodów koncernu PSA. Od stylistyki po techniczne rozwiązania.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend Peugeot e-Legend fot. Peugeot

Peugeot e-Legend na filmie i kilka dodatkowych zdjęć

Oprócz krótkiego wideo mamy dla Was jeszcze kilka zdjęć tego wyjątkowego projektu. Peugeot e-Legend oficjalnie zadebiutuje podczas zaczynającego się w październiku Salonu Samochodowego w Paryżu. Salon jeszcze się nie zaczął, a e-Legend już uchodzi za pewniaka do tytułu najładniejszego auta targów.

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Peugeot e-Legend
fot. Peugeot

Więcej o:
Komentarze (22)
To może być najpiękniejsza premiera tego roku - oto Peugeot e-Legend
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: f

    Oceniono 23 razy -13

    mega brzydal. chyba nie pasuje z wygladu do tej epoki

  • Gość: zhfdfhk

    Oceniono 20 razy -12

    nieudolna podróbka mustanga?

  • Gość: reksio

    Oceniono 6 razy -6

    ale gó...

  • futon

    Oceniono 9 razy -5

    Horror przypominający amerykańskie potwory typu Ford Mustang i Pontiac Firebird. Okropne felgi na sterydach, wnętrze z plastiku. 504 Coupe to przy nim dzieło sztuki. Daaawno temu Peugeoty pojektowali najlepsi włoscy styliści, głównie Pininfarina. Dzisiaj te pseudo transformery projektuje biuro Peugeota. Pininfarina, o zgrozo należy w większości do Mahindry, czyli indyjskiej firmy. Koniec świata, ale może to wyjdzie indyjskim samochodom na dobre ...

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 3 razy -3

    Bardzo fajne autko ALE mam zastrzeżenia do tej szybkiej ładowarki bo to pewnie jest wersja 150kW. W Polskiej szybkiej ładowarce 100kWh załadowałoby się w 2 godziny 50kW.

  • Gość: weerrr

    Oceniono 2 razy -2

    Paskudne

  • forexxxxxx

    Oceniono 8 razy -2

    Stare duzo ladniejsze. Zlota era aut lata 50 i 60, wszystko do kryzysu naftowego. Pozniej wcale takie zle 80s, az zaczela sie postarzanie produktow i wszystko na jedno kopyto..

  • Gość: KrisPier

    0

    Do mnie to autko przemawia :D, jest piękne w środku i na zewnątrz, niosące emocje, taki Cyberpunk design. Brakowało by mi tylko ryku silnika spalinowego. Wiecznie takie same od lat 80-tych WAG-i czy Mangowe Azjatycjie koncepcje są nudne, porozświetlane jak choinka z grubymi słupkami ABC i klaustrofobicznym wnętrzem. Wole takie coś niż przyszłość w stylu Tesla Roadster.

  • Gość: krzysztof

    Oceniono 2 razy 0

    A co powiecie o fiacie 127

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX