Nazwa Peugeot e-Legend nie jest przypadkowa. Słowo "Legend" podkreśla, że przepiękny koncept jest nowoczesnym wcieleniem modelu 504 Coupe zaprojektowanego przez Pininfarinę. Wyraźne nawiązania do legendarnego modelu znajdziemy w przednim pasie oraz kształtach tylnych słupków z czarną podstawą.
fot. Peugeot
fot. Peugeot
Wyjątkowym zagraniem projektantów jest wykorzystanie historycznego logotypu Peugeota.
fot. Peugeot
fot. Peugeot
Samochód mierzy 4650 mm długości, 1930 mm szerokości oraz 1370 mm wysokości. Rozstaw osi to 2690 mm. W linię boczną wkomponowano 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.
Francuzi nie przypadkowa przed myślnikiem postawili literę "e", ta w motoryzacji oznacza oczywiście samochody elektryczne. Pod maskę Peugeota e-Legend trafiły silniki elektryczne o łącznej mocy 460 KM. Do tego kierowca ma do dyspozycji 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Energia jest składowana w akumulatorach o pojemności 100 kWh.
Producent podaje, że samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 220 km/h.
Zasięg zmierzony w cyklu WLTP to 600 km. Szybka ładowarka pozwoli naładować baterie w 25 min do zasięgu 500 km.
fot. Peugeot
Peugeot e-Legend nie trafi do produkcji seryjnej, dlatego projektanci mogli wykorzystać swoje najciekawsze pomysły. W kabinie zaimplementowano nową wizję systemu i-Cockpit oraz autonomiczne rozwiązania - kierownica i fotel mogą się odsuwać od kierowcy uwalniając przestrzeń.
fot. Peugeot
Istnieć mają dwa tryby autonomicznej jazdy:
SOFT - tu na pierwszym miejscu będzie stał komfort, auto będzie się poruszało bardzo płynnie, a wszystkie pokładowe ekrany zostaną przygaszone, a wyświetlone na nich informacje ograniczone do minimum. To tryb przeznaczony do odpoczynku, czytania książki i relaksu.
SHARP - ostrzejszy tryb jazdy. Dodatkowo, pokładowe ekrany i systemy pracują pełną parą. To tryb, w którym kierowca i pasażerowie mogą słuchać głośno muzyki czy korzystać z łączności z sieciami społecznościowymi, kiedy auto samodzielnie pokonuje kolejne kilometry.
Na pokładzie Peugeota będzie można sterować wybranymi funkcjami auta (sterowanie systemem audio, zamykanie drzwi) za pomocą głosu - to efekt współpracy Francuzów z amerykańską firmą SoundHound. W samochodach produkcyjnych system pojawi się nie wcześniej niż za dwa lata.
fot. Peugeot
Peugeot e-Legend zadebiutował pod hashtagiem #UNBORING THE FUTURE. Peugeot pragnie bowiem tym modelem pokazać, że przyszłość motoryzacji wcale nie musi być nudna. Elektryczne silniki i autonomiczna jazda wielu miłośnikom samochodów kojarzą się z lodowatą techniką, autami wypranymi z duszy. e-Legend ma pokazać, że wcale tak być nie musi. Stąd wyjątkowa stylistyka i nawiązania do kultowego modelu 504 Coupe.
Koncept ze swoją mocą prawie 500 KM i osiągami na poziomie 4 sekund do setki oraz 220 km/h może spokojnie uchodzić za samochód sportowy. Zwłaszcza, że dwa autonomiczne tryby jazdy to nie jedyny sposób, w jaki e-Legend może jeździć.
fot. Peugeot
Autonomiczność jest tylko dodatkiem, który kierowca może, ale nie musi aktywować. Jeżeli chcemy samodzielnie jeździć, to kierownica i pedały wysuną się, a my będziemy mogli prowadzić e-Legend jak najzwyklejszy samochód. Podczas manualnej jazdy również dostępne są dwa tryby jazdy:
- zaprojektowany z myślą o spokojnej jeździe LEGEND
- oraz mający wydobyć z silników pełnię mocy BOOST.
fot. Peugeot
Peugeot e-Legend to na razie ćwiczenie inżynierów i zabawa stylistów. Samochód w tej formie nie trafi na rynek. Jednak takie koncepty są w motoryzacji bardzo ważne, pokazują drogę, jaką dana marka zamierza podążać w najbliższych latach.
Choć Peugeot e-Legend sam na ulice nie wyjedzie, to wiele z jego rozwiązań trafi do produkcyjnych samochodów koncernu PSA. Od stylistyki po techniczne rozwiązania.
fot. Peugeot
Oprócz krótkiego wideo mamy dla Was jeszcze kilka zdjęć tego wyjątkowego projektu. Peugeot e-Legend oficjalnie zadebiutuje podczas zaczynającego się w październiku Salonu Samochodowego w Paryżu. Salon jeszcze się nie zaczął, a e-Legend już uchodzi za pewniaka do tytułu najładniejszego auta targów.
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot
fot. Peugeot