Nowe Renault Megane R.S. - ceny w Polsce. Znamy ceny francuskiego hot-hatcha

Kolejne wcielenie francuskiego hot-hatcha debiutuje w polskich salonach. Auto otrzymało wiele nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą zabawić się na torze, ale Megane R.S. sprawdzi się również podczas codziennej jazdy po zwykłych drogach. Co się zmieniło w nowym modelu?
Renault Megane R.S. 2017 Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Nowe Renault Megane R.S

Nowy model jest teraz podobny do reszty modeli. nowe, szerokie lampy powiększają optycznie nadwozie, a spory wlot powietrza nadaje sportowego charakteru. Kolejna generacja Megane R.S. jest nadal dostępna w kultowym, kanarkowym kolorze "Żółty Sirius", ale tym razem do oferty dołącza jeszcze lakier "Orange Tonic", który jeszcze bardziej podkreśla charakter samochodu.

Renault Megane R.S. 2017 Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Nowe Renault Megane R.S

Wymiary nowej wersji poszerzyły się o 60 mm z przodu i 45 mm z tyłu. Auto wygląda bardziej sportowo, a w nadkolach pomieści 18- i 19-calowe felgi, pod którymi skrywają się tarcze hamulcowe o średnicy 325 mm. Inżynierowie zmodyfikowali tylny spojler, żeby zwiększyć siłę docisku. Końcówka wydechu umiejscowiona centralnie podkreśla charakter samochodu.

Renault Megane R.S. 2017 Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Nowe Renault Megane R.S

W nowym Megane R.S. Można zamówić system czterech skrętnych kół 4CONTROL. Dzięki temu zwiększa się zwrotność i stabilność pojazdu. Szczególnie przy dużych prędkościach na ostrych zakrętach. Podczas jazdy z prędkością do 60 km/h (lub 100 km/h w trybie Race) system skręca tylne koła do 2,7 stopnia w kierunku przeciwnym do skrętu kół przednich. Przy prędkości powyżej 60 km/h przednie i tylne koła skręcają w tym samym kierunku, a kąt skrętu nie jest większy niż 1 stopień.

Renault Megane R.S. 2017 Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Nowe Renault Megane R.S

Nowy model jest dostępny z dwoma wersjami zawieszenia: "Sport" i "Cup". Pierwszy wariant jest bardziej uniwersalny - sprawdzi się podczas codziennej jazdy. W drugim przypadku możemy liczyć na lepsze wrażenia podczas sportowej jazdy. Oprócz twardszych o 10 proc. amortyzatorów dochodzi jeszcze samoblokujący mechanizm różnicowy typu Torsen, dwuskładnikowe tarcze hamulcowe i czerwone zaciski.

Renault Megane R.S. 2017 Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Nowe Renault Megane R.S

Pod maską znajdziemy zupełnie nowy silnik opracowany przez alians Renault-Nissan. Motor o pojemności 1,8 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija 280 KM maksymalnej mocy i 390 Nm momentu obrotowego. W zależności od wersji silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią ręczną lub dwusprzęgłową, automatyczną EDC o 6 przełożeniach.

Renault Megane R.S. 2017 Renault Megane R.S. 2017 fot. Renault

Nowe Renault Megane R.S

Francuski hot-hatch kosztuje w polskich salonach od 124 900 zł. W przypadku wersji z automatyczną skrzynią EDC zapłacimy 131 900 zł. Pod koniec roku do oferty dołączy jeszcze wersja Trophy z silnikiem o mocy 300 KM.

Więcej o:
Copyright © Agora SA