Volvo wychodzi z założenia, że większa liczba połączonych ze sobą samochodów zwiększy bezpieczeństwo na drogach. Ciężarówki i auta osobowe będą się komunikować w czasie rzeczywistym za pomocą "chmury" i połączenia z internetem.
Gdy dojdzie do niebezpiecznej sytuacji na drodze, system wysyła położenie samochodu, a następne auta przejeżdżające tą samą drogą są ostrzegane o takim zdarzeniu.
Jeszcze w tym roku pojawią się na drogach Szwecji i Norwegii pierwsze egzemplarze ciężarówek współdzielące anonimowe dane w ramach systemu Hazard Light Alert. To pierwsze tego typu rozwiązanie wykorzystane w przemyśle motoryzacyjnym. Wspomniany system po raz pierwszy pojawił się w 2016 roku jako wyposażenie standardowe w modelach z serii 90 i 60, a od niedawna jest dostępny również w modelu XC40. Dołączając do tego zestawu ciężarówki zwiększa się zasięg działania całego systemu.