W rozmowie z jednym z japońskich magazynów szef inżynierów Toyoty opowiedział, że skrzynia mechaniczna nie jest brana pod uwagę przy pracach rozwojowych nad nowym wcieleniem Toyoty Supry. Wszystko z powodu bardzo wydajnego silnika, który generuje zbyt duży moment obrotowy. Dlatego zmiana biegów przy użyciu sprzęgła i lewarka mogłaby generować pewien dyskomfort wśród użytkowników. Co ciekawe, technologiczny bliźniak Toyoty Supry - BMW Z4 będzie dostępne ze skrzynią ręczną.
fot. Toyota
Na chwilę obecną nie rozstrzygnięto jeszcze, czy samochód będzie wyposażony w hybrydowy układ napędowy. Inżynierowie obiecują, że rozkład masy wyniesie 50:50. Sześciocylindrowy silnik w układzie rzędowym zaprojektowany przez BMW będzie wspomagany przez parę turbosprężarek. Całość wygeneruje maksymalną moc o wartości zbliżonej do 450 KM.
fot. Toyota
Japoński producent zapowiedział premierę na tegoroczną jesień. Być może zobaczymy wersję produkcyjną podczas salonu motoryzacyjnego w Paryżu, choć niewykluczone, że zdjęcia wypłyną szybciej. Nowe BMW Z4 zadebiutuje już latem. Obydwa modele będą produkowane w austriackim Graz - w fabryce należącej do Magna Steyr.
fot. Toyota