Hybrid FFV to nowy układ napędowy opracowany przez Toyotę z myślą o popularyzacji aut z napędem hybrydowym w Brazylii. Takie rozwiązanie ma pozwolić na poprawę jakości powietrza w tym kraju i ograniczyć emisję CO2 przy wykorzystaniu wysokiej wydajności niskoemisyjnego napędu. Wykorzystanie etanolu dodatkowo ogranicza bilans CO2 - jest to paliwo w pełni odnawialne, produkowane z roślin.
Toyota Prius cieszy się coraz większą popularnością w Brazylii. Auto zbudowano na platformie TNGA - zapewnia lepsze osiągi, większą stabilność i pewność prowadzenia. Napęd hybrydowy czwartej generacji jest o 15 proc. bardziej oszczędny od poprzedniego. Pierwsze testy układu napędowego Hybrid FFV pokazały przewagę rozwiązania nad klasycznym napędem zasilanym benzyną i paliwami alternatywnymi.
Prototyp Hybrid FFV to kolejny przykład realizacji przez Toyotę programu Environmental Challenge 2050. Jednym z celów jest redukcja do 2050 roku emisji CO2 nowych samochodów firmy o 90% w porównaniu do roku 2010. Kolejnym zadaniem, jakie postawiła przed sobą Toyota, jest eliminacja emisji CO2 z całego cyklu produkcji, użytkowania i utylizacji samochodów, włączając w to produkcję materiałów, części oraz funkcjonowanie fabryk.