Podczas konferencji podsumowującej ostatni rok, prezes Volkswagena poinformował, że Passat po face-liftingu jest już w drodze. Na początek wiadomo tylko, że auto będzie dostępne w dwóch wariantach nadwozia, a pod maskę trafi napęd hybrydowy.
Europejska wersja Passata jest zbudowana na platformie MQB. Aktualna wersja zadebiutowała w 2014 roku. W zależności od rynku, model jest oferowany z szeroką gamą jednostek. Podstawowy motor to 1.6 TDI o mocy 118 KM, a topowa wersja oferuje 280 KM - silnik 2.0 TSI. W ofercie jest dostępna wersja hybrydowa GTE z silnikiem benzynowym 1.4 TSI połączonym z silnikiem elektrycznym. W nowej wersji wysłużoną jednostkę zastąpi nowy motor 1.5 TSI.
Segment D cały czas się kurczy, a tymczasem Volkswagen sprzedaje każdego roku ponad 180 tys. egzemplarzy Passata. Tuż za nim uplasowały się takie modele jak Skoda Superb, Opel Insignia, Ford Mondeo i Renault Talisman.