Według najnowszych danych z raportu Instytutu Samar, tylko w lutym na nasze drogi trafiło 73 937 używanych samochodów. To o 7,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak wtedy popyt zmalał z powodu pomysłu na wprowadzenie nowych, wysokich stawek podatku akcyzowego.
Pierwsze dwa miesiące tego roku zapowiadają, że po raz kolejny roczny import aut używanych z zachodu dobije do miliona egzemplarzy. Średnia wieku importowanych samochodów to 11 lat i 5 miesięcy - najchętniej rejestrowane samochody wyprodukowano w 2007 roku. Aż 41,3 proc. sprowadzanych aut to marki z Niemiec. Na drugim miejscu znalazły się marki francuskie (16,6 proc.), a na trzecim japońskie (13,8 proc.).
Najpopularniejszym modelem jest Audi A4 - przez pierwsze dwa miesiące tego roku zarejestrowano aż 5 417 egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Golf (5 047 egzemplarzy), a na trzecim Opel Astra (4 516 egz.). W pierwszej piątce jest jeszcze Volkswagen Passat (3 767 egz.) i BMW Serii 3 (3 621 egz.).
Po raz pierwszy od wielu miesięcy wzrosła liczba rejestrowanych samochodów z silnikami Diesla. Ich udział w całym imporcie wyniósł 43,8 proc. To może oznaczać, że Polacy zaczynają korzystać ze zmian prawnych w Niemczech, które zakażą wjeżdżania do centrów miast samochodów z silnikami wysokoprężnymi.