Polacy zarejestrowali rekordową liczbę aut używanych

Luty był rekordowym miesiącem pod względem importu aut używanych. W drugim miesiącu tego roku zarejestrowano w Polsce prawie 74 tys. takich samochodów - to drugi najwyższy wynik w historii.
Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat Średni wiek sprowadzanych do Polski samochodów wynosi prawie 12 lat fot. Michał Zagórny

Polacy zarejestrowali rekordową liczbę aut używanych

Według najnowszych danych z raportu Instytutu Samar, tylko w lutym na nasze drogi trafiło 73 937 używanych samochodów. To o 7,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Jednak wtedy popyt zmalał z powodu pomysłu na wprowadzenie nowych, wysokich stawek podatku akcyzowego.

Volkswagen Passat B6 2005-10 Volkswagen Passat B6 2005-10 fot. Volkswagen

Niemieckie auta cieszą się największym zainteresowaniem

Pierwsze dwa miesiące tego roku zapowiadają, że po raz kolejny roczny import aut używanych z zachodu dobije do miliona egzemplarzy. Średnia wieku importowanych samochodów to 11 lat i 5 miesięcy - najchętniej rejestrowane samochody wyprodukowano w 2007 roku. Aż 41,3 proc. sprowadzanych aut to marki z Niemiec. Na drugim miejscu znalazły się marki francuskie (16,6 proc.), a na trzecim japońskie (13,8 proc.).

Audi A4 2004-2008 Audi A4 2004-2008 fot. Audi

Audi A4 wciąż na szczycie

Najpopularniejszym modelem jest Audi A4 - przez pierwsze dwa miesiące tego roku zarejestrowano aż 5 417 egzemplarzy. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Golf (5 047 egzemplarzy), a na trzecim Opel Astra (4 516 egz.). W pierwszej piątce jest jeszcze Volkswagen Passat (3 767 egz.) i BMW Serii 3 (3 621 egz.).

Silnik Diesla bez filtra Silnik Diesla bez filtra MATEUSZ SKWARCZEK

Wzrasta udział silników Diesla

Po raz pierwszy od wielu miesięcy wzrosła liczba rejestrowanych samochodów z silnikami Diesla. Ich udział w całym imporcie wyniósł 43,8 proc. To może oznaczać, że Polacy zaczynają korzystać ze zmian prawnych w Niemczech, które zakażą wjeżdżania do centrów miast samochodów z silnikami wysokoprężnymi.

Więcej o:
Copyright © Agora SA