Ta innowacyjna koncepcja napędu w miejskim crossoverze pozwoli osiągnąć bardzo niski poziom emisji CO2 na poziomie 89 g/km. Skoda Vision X ma pod maską czterocylindrowy silnik 1.5 TSI G-TEC. Jednostkę połączono z silnikiem elektryczny, dzięki czemu hybrydowy układ napędowy oferuje moc 130 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jeden ze zbiorników gazu umieszczono pod tylnym siedzeniem, a drugi za tylną osią pojazdu. Silnik napędzany CNG napędza przednią oś, a silniki elektryczne tylną.
fot. Skoda
To pierwszy samochód marki Skoda z napędem na cztery koła, który nie jest wyposażony w wał przegubowy. Dzięki temu waga samochodu jest niższa, co przekłada się na zużycie paliwa i energii. Podczas odzyskiwania energii z hamowania i toczenia się, akumulator litowo-jonowy odzyskuje energię. Dodatkowy zbiornik paliwa pozwala zwiększyć zasięg do 650 km.
fot. Skoda
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy. Prędkość maksymalna to 200 km/h. W najbliższych latach Skoda mocno rozwinie gamę aut hybrydowych i elektrycznych. Pierwszym, seryjnym modelem z napędem spalinowo-elektrycznym będzie odświeżona Skoda Superb. Auto zadebiutuje w 2019 roku.