Volvo kończy prace nad silnikami spalinowymi - to ostatnia generacja takich jednostek

Szwedzki producent bardzo śmiało rozmawia na temat swojej przyszłości. Właśnie odsłonił model V60, a już za kilka miesięcy poznamy nową generację S60. Wszystkie nowe modele będą wyposażone w układy hybrydowe, ale na nowe silniki spalinowe nie ma co liczyć.
Nowe Volvo V60 2018 Nowe Volvo V60 2018 fot. Volvo

Volvo kończy prace nad silnikami spalinowymi - to ostatnia generacja takich jednostek

To żadna niespodzianka, ponieważ Volvo już jakiś czas temu zapowiedziało rezygnację z silników spalinowych na rzecz technologii elektrycznej. Aktualnie produkowane silniki to ostatnia generacja turbodoładowanych jednostek zasilanych konwencjonalnym paliwem. Te rewelacje potwierdził dyrektor zarządzający marki, Hakan Samuelsson

Nowe Volvo V60 2018 Nowe Volvo V60 2018 fot. Volvo

Volvo kończy prace nad silnikami spalinowymi - to ostatnia generacja takich jednostek

Silniki spalinowe znikną z Volvo dopiero za siedem lat. Nowa generacja architektury SPA zadebiutuje w 2021, ale płyta podłogowa będzie nadal dostosowana zarówno do silników spalinowych i elektrycznych. Unowocześniona konstrukcja ma być lżejsza i jeszcze bardziej wytrzymała.

Volvo Concept 40.1 Volvo Concept 40.1 fot. Volvo

Volvo kończy prace nad silnikami spalinowymi - to ostatnia generacja takich jednostek

W gamie modelowej Volvo będą dominować samochody typu SUV i kombi. Raczej nie powinniśmy się spodziewać wersji shooting brake, coupe czy pickup. Takie warianty będą prędzej dostępne pod marką Polestar.

Wizja Volvo 40.3 Concept Wizja Volvo 40.3 Concept fot. Andrey Kirichenko

Volvo kończy prace nad silnikami spalinowymi - to ostatnia generacja takich jednostek

Na pokładzie nowych modeli będzie montowany system multimedialny bazujący na systemie operacyjnym Android. Nowe oprogramowanie będzie wyposażone w sporą ilość aplikacji i prosty interfejs. Więcej informacji poznamy już za kilka tygodni.

Więcej o:
Komentarze (58)
Volvo silnik spalinowy - koniec
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: abc

    Oceniono 38 razy 12

    Spoko Mazda przygarnie tych wszystkich klientow przez nastepne 10 lat oferujac silniki Skyactive X :) Gdy Volvo spadnie sprzedaz a ceny maja absurdalne za podstawowego XC40 to zweryfikuja swoja strategie jak sie hajs przestanie zgadzac w bilansie rocznym. Samym designem karoserii sie klient nie naje.

  • Gość: pop

    Oceniono 26 razy 10

    Jakiś czas temu Volvo ogłosiło że kończy z dieslami, ...po czym nowe modele (XC40 i V60) mają, jak poprzednio, diesle w gamie.
    Jakiś czas temu Volvo ogłosiło, że Volvo to benzynowce i hybrydy a Polestar to elektryki. A tu teraz coś takiego. Sami się motają. Albo to takie piiiitolenie o niczym, skierowane bardziej do opinii publicznej i inwestorów w Chinach, niż gdziekolwiek indziej. Volvo chce uszczknąć z tortu Tesli? Z całym szacunkiem, gdzie ich elektrycznemu know how równać się z Teslą.

  • pawel.lewski

    Oceniono 17 razy 9

    Elektryfikacja w motoryzacji to bat na doopę społeczeństwa, zapas paliwa można sobie zorganizować ale jak wszystkie pojazdy będą elektryczne to w razie czego nie będzie czym uciekać, odłączą prąd i wszyscy będą w czarnej doopie.

  • Gość: Zenon

    Oceniono 25 razy 9

    Spoko. Idzie zima - elektryka ni ma.

  • lech 3011

    Oceniono 9 razy 7

    PILNE ?
    Już lecę kupić ostatnie sztuki !

  • melon30

    Oceniono 6 razy 4

    Dlaczego wszyscy producenci cisną w elektryfikację? To jest droga w ślepy zaułek. Do produkcji baterii potrzeba pierwiastków, które występują rzadko na ziemi i w skorupie ziemskiej. Już teraz są drogie, bo rzadkie. Jak wszyscy się przerzucą na elektryki zapotrzebowanie wzrośnie o setki/tysiące procent, przez co cena skoczy drastycznie. No i się okaże, że ceny takich aut pójdą mocno w górę, a to z kolei przełoży się na mniejszą sprzedaż, zyski firm spadną, zaczną się zwolnienia, itd., itd. Błędne koło. Dlaczego nie rozwija się technologii ogniw paliwowaych w samochodach? Zasada jesty prosta: skoro samochody będą napędzane ogniwami paliwowaymi, np. na wodór, to ilość zanieczyszczeń spadnie. Ale ktoś zapyta: skąd wodór? Otóz z ropy. Skoro nie będzie zapotrzebowania na produkcję paliwa, to z tej samej ropy można przecież tworzyć wodór. Technologii jest mnóstwo. Można też robić z węgla, gazu ziemnego, biomasy, itp. Tylko dlaczego tak lobbuje się za elektrykami. To ma drugie dno.

  • miets1

    Oceniono 4 razy 4

    Hybryda z definicji ma silnik spalinowy i elektryczny.

  • artur-borubar

    Oceniono 12 razy 4

    Nie rozumiem biadolenia tych wszystkich wolskich januszy z powodu wycofywania diesel. Przecież jeszcze przez dekady cały europejski szmelc będzie trafiał do wolski, bo przeciez w tym kraju zadnych europejskich standardow nie da sie wprowadzic. Nie biadolcie, bo zapewne jeszcze wasze wnuki beda mogly sie przejechac "nowka sztuka od Niemca ze stodoly, co to plakal jak go sprzedawal"

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX