Porsche rezygnuje z silników Diesla!

Silniki wysokoprężne nie mają w ostatnich miesiącach najlepszej prasy. Ciągnie się za nimi afera paliwowa, która skutecznie zniechęca klientów, a sprzedaż dramatycznie spada. Jednym z pierwszych producentów, którzy usuwają z oferty takie silniki jest Porsche.
Porsche Macan Porsche Macan fot. Porsche

Diesle w Porsche budziły kontrowersje

Pamiętamy, jak kilka dobrych lat temu wprowadzenie silnika wysokoprężnego do gamy Porsche wywołało lawinę krytyki wśród klientów i fanów marki. Jednak po kilku miesiącach okazało się, że jest to strzał w dziesiątkę. Sprzedaż popularnego SUV-a Cayenne wzrosła. W drugiej generacji modelu oprócz silnika 3.0 TDI pod maskę zawitała jednostka 4.2 TDI. Później silniki Diesla pojawiły się w modelach Panamera i Macan

Porsche Panamera 2017 Porsche Panamera 2017 fot. Porsche

Brak diesli w aktualnej ofercie

Obecnie nie znajdziemy silnika Diesla w żadnym z modeli Porsche. Pod koniec ubiegłego roku z oferty zniknął model Panamera Diesel S, a Macan z takim silnikiem został właśnie wycofany. Niemiecki producent bardzo zachowawczo komentuje całą sprawę. Przedstawiciele tłumaczą, że takie jednostki nie były nigdy częścią gamy marki ani nie były konstruowane przez inżynierów pracujących dla Porsche.

Porsche Panamera Sport Turismo Porsche Panamera Sport Turismo KL-Photo / KL-Photo

Hybrydy zamiast diesli

Tymczasem, gdy zainteresowanie dieslami spada, rośnie potencjał hybryd. Porsche oferuje dwie wersje oferujące możliwość ładowania z gniazdka - Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera Turbo S E-Hybrid. Stanowią one 60 proc. sprzedaży modelu.

Porsche Cayenne 2017 Porsche Cayenne 2017 fot. Porsche

Silniki Diesla jednak wrócą?

Silniki wysokoprężne znikają z oferty, ale mogą jeszcze do niej wrócić w najnowszym wcieleniu Cayenne. Data premiery nie jest jeszcze znana, ale mówi się o jednostkach 3.0 TDI (286 KM) oraz 4.0 TDI (422 lub 435 KM).

Więcej o:
Copyright © Agora SA