BMW X4 drugiej generacji zadebiutuje już w przyszły, miesiącu podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie. Nowy model jest nie tylko większy, ale przede wszystkim wyposażony w nowoczesne technologie. Zwiększył się rozstaw osi, a także długość i szerokość nadwozia. Mimo tego inżynierowie odchudzili samochód o prawie 50 kg, obniżając tym samym środek ciężkości i rozkład masy.
Zobacz także: Nowe BMW X4 - premiera. Czy Bestia wypiękniała?
fot. BMW
Stylistyka nadwozia wygląda bardziej agresywnie. Styliści zaprojektowali nowe lampy LED i dołożyli aktywne wloty powietrza. Muskularne nadwozie jest teraz bardziej opływowe - współczynnik Cx wynosi teraz 0,30.
fot. BMW
Kokpit zaprojektowano na nowo, deska rozdzielcza i kokpit są umieszczone niżej i skierowane ku kierowcy. Pozycja fotela podwyższyła się - widoczność jest teraz lepsza. Duży, dotykowy ekran o przekątnej 10,25 cala umieszczony w centralnej części kokpitu obsługuje sterowanie głosowanie i gesty. Na liście wyposażenia pojawiło się kilka nowych systemów wspomagających kierowcę. W kabinie jest teraz więcej miejsca na nogi w tylnym rzędzie, a składane tylne oparcia pozwalają załadować więcej bagażu.
fot. BMW
fot. BMW
Nowe BMW X4 będzie dostępne z trzema silnikami benzynowymi i czterema dieslami. Rozpiętość mocy wyniesie od 184 do 360 KM. Najmocniejsza jednostka M40i zapewni przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy. Wszystkie silniki będą połączone z 8-biegową skrzynią automatyczną i napędem xDrive.
fot. BMW
Nie znamy jeszcze cen nowego modelu na polskim rynku, ale w USA ceny startują od 50 540 dolarów za podstawową wersję. Najdroższy model w cenniku kosztuje 60 450 dolarów. Pierwsza generacja BMW X4 sprzedała się na całym świecie w nakładzie ponad 200 tys. egzemplarzy. Bawarski producent liczy, że druga generacja poprawi ten wynik.