McLaren postanowił uhonorować jednego z najlepszych kierowców w historii Formuły 1. To najbardziej ekstremalny model z homologacją drogową w historii brytyjskiej marki. Pod maską pracuje podwójnie doładowany silnik V8 o pojemności 4-litrów. Potężna jednostka generuje 800 KM mocy i 800 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Moc trafia na tylną oś za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Kierowca może zmieniać biegi przy pomocy łopatek zamontowanych przy kierownicy - wykonano je z włókien węglowych.
Brytyjscy konstruktorzy zadbali o piekielne brzmienie jednostki. Poziom dźwięku wzrasta o 10 dB co 2000 obr./min. Część układu wydechowego powstała z tytanu - wszystko dla obniżenia masy pojazdu. Dzięki temu minimalna masa tej konstrukcji to 1198 kg. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych materiałów całe nadwozie waży zaledwie 60 kg. Aktywne tylne skrzydło waży zaledwie 4,87 kg, ale potrafi wygenerować docisk stukrotnie przekraczający jego masę.
McLaren Senna rozpędza się o 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy. Brytyjska maszyna potrzebuje 6,8 sekundy, żeby rozpędzić się do 200 km/h, a na ? mili potrzebuje 9,9 sekund. Prędkość maksymalna to 340 km/h.
Powstanie tylko 500 egzemplarzy supersportowego McLarena. Auto będzie kosztować na rynku brytyjskim przeszło 3,5 mln zł.