Na halach wystawienniczych w Szwajcarii poznamy odświeżonego Forda Ka+ oraz uterenowioną wersję Ka+ Active. Ten drugi wariant wyróżnia się podniesionym o 23 mm prześwitem, zmienionymi zderzakami, nakładkami chroniącymi nadkola, osłonie chłodnicy i nowych obręczach ze stopów lekkich.
fot. Ford
Oprócz tego samochód otrzymał zmodernizowany układ kierowniczy. Tym razem jest wspomagany elektrycznie. Inżynierowie starali się upodobnić charakterystykę jego pracy do rozwiązań znanych z crossoverów.
fot. Ford
Przy okazji wprowadzono kilka zmian do oferty pod maską. W miejsce silnika benzynowego 1.2 Duratec wprowadzono jednostkę 1.2 Ti-VCT ze zmiennymi fazami rozrządu. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach mocy: 70 i 85 KM. Silnik bazuje w dużym stopniu na konstrukcji 1.5 EcoBoost. Alternatywą będzie jednostka wysokoprężna 1.5 TDCi o mocy 95 KM. Motor oferuje 215 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego w zakresie 1750-2500 obr./min.
fot. Ford
Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy takie rozwiązania jak czujniki świateł, deszczu, system multimedialny SYNC3 z możliwością sterowania głosowego, elektrycznie sterowane lusterka i szyby przednie, 6 poduszek powietrznych, centralny zamek, ogranicznik prędkości, system stabilizacji toru jazdy i asystent ruszania na wzniesieniu.
fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford
fot. Ford