Pokolenie Y nie potrzebuje samochodu na własność - wolą wypożyczać

Branża motoryzacyjna dobrze wyczuwa nadchodzące trendy. Pokolenie Y woli płacić za dostęp do dóbr zamiast kupować je na własność. Stąd coraz większa popularność samochodów wynajmowanych na minuty lub na abonament.
Kosztowna naprawa Kosztowna naprawa fot. Autotrader.pl

Lepiej korzystać niż posiadać

PricewaterhouseCoopers przeprowadziło badania "The Sharing Economy", z których wynika, że zmienia się sposób myślenia o wartościach, takich jak własność. 81 proc. Ankietowanych przyznało, że woli korzystać z dóbr niż posiadać je na własność. Do tego 43 proc. Wskazało posiadanie produktu na własność jako niepotrzebny ciężar dla budżetu. Aż 57 proc. przyznało, że usługi oparte na dostępie do różnych zasobów są ciekawą alternatywą dla kupowania.

Koniec ważności prawa jazdy | Co trzeba zrobić? Koniec ważności prawa jazdy | Co trzeba zrobić? fot. Shutterstock

Pokolenie Y weszło na rynek

Zmiana podejścia do posiadania produktów przez przedstawicieli Y przyczyniła się do rozwoju trendu "access economy", czyli "ekonomii postępu". Zamiast być właścicielem danego dobra, konsument płaci tylko za czasowy dostęp do niego. To jeden z kluczowych trenów, które będą zmieniać światowy biznes. Ekonomia dostępu od jakiegoś czasu cieszy się coraz większą popularnością w sektorze motoryzacyjnym.

Volkswagen Arteon Volkswagen Arteon fot. Volkswagen

Bez zobowiązań

Pokazują to wyniki badania, gdzie ponad 3/4 przedstawicieli pokolenia Y odpowiedziało, że chciałoby mieć własny samochód, ale gdyby wiązałoby się to z długotrwałym zobowiązaniem finansowym, to są skłonni zrezygnować z jego posiadania.

Volvo XC40 Volvo XC40 Fot. Volvo

Abonament na samochód

Abonament na samochód to inna forma finansowania niż leasing czy kredyt. Dzięki temu można korzystać z pojazdu za ustaloną z góry kwotę, bez konieczności kupowania auta na własność i ponoszenia wszystkich związanych z tym kosztów.

Artykuł powstał we współpracy z Master1.pl

Więcej o:
Copyright © Agora SA