PricewaterhouseCoopers przeprowadziło badania "The Sharing Economy", z których wynika, że zmienia się sposób myślenia o wartościach, takich jak własność. 81 proc. Ankietowanych przyznało, że woli korzystać z dóbr niż posiadać je na własność. Do tego 43 proc. Wskazało posiadanie produktu na własność jako niepotrzebny ciężar dla budżetu. Aż 57 proc. przyznało, że usługi oparte na dostępie do różnych zasobów są ciekawą alternatywą dla kupowania.
Zmiana podejścia do posiadania produktów przez przedstawicieli Y przyczyniła się do rozwoju trendu "access economy", czyli "ekonomii postępu". Zamiast być właścicielem danego dobra, konsument płaci tylko za czasowy dostęp do niego. To jeden z kluczowych trenów, które będą zmieniać światowy biznes. Ekonomia dostępu od jakiegoś czasu cieszy się coraz większą popularnością w sektorze motoryzacyjnym.
Pokazują to wyniki badania, gdzie ponad 3/4 przedstawicieli pokolenia Y odpowiedziało, że chciałoby mieć własny samochód, ale gdyby wiązałoby się to z długotrwałym zobowiązaniem finansowym, to są skłonni zrezygnować z jego posiadania.
Abonament na samochód to inna forma finansowania niż leasing czy kredyt. Dzięki temu można korzystać z pojazdu za ustaloną z góry kwotę, bez konieczności kupowania auta na własność i ponoszenia wszystkich związanych z tym kosztów.
Artykuł powstał we współpracy z Master1.pl