Podczas tegorocznej transmisji z Super Bowl, emitowanej w niedzielę 4 lutego, Lexus przygotował reklamę przy współpracy Marvel Studios. Kreację oparto na filmie "Czarna Pantera", który trafi do kin w połowie lutego.
Klip zatytułowany "Long Live the King" przedstawia głównego bohatera, króla zaginionego w Afryce kraju Wakanda, w kostiumie Czarnej Pantery. Podczas akcji wykorzystuje luksusową limuzynę Lexus LS 500 F Sport.
Analitycy Kelley Blue Book postanowili sprawdzić efekty emisji reklam przez firmy motoryzacyjne. Okazało się, że 30 sekundowa reklama ulokowana w przerwie finału może mieć ogromną skuteczność. Zainteresowanie tym modelem wśród odwiedzających portal służący do kupna i sprzedaży samochodu wzrosło o 2500 proc.
Trochę mniej skuteczna okazała się reklama Kii Stinger "Feel Something Again", która wygenerowała zainteresowanie na poziomie większym o 1963 proc.
Na trzecim miejscu wylądowało Jeep Wrangler z reklamą "Jeep Jurassic" - zainteresowanie tym samochodem wzrosło o 424 proc.
Reklamy podczas Super Bowl zwiększyły ruch również na innych stronach związanych ze sprzedażą i kupnem samochodów. Na portalu Edmunds.com zainteresowanie Lexusem LS 500 F Sport wzrosło o 1080 proc., a Kią Stinger o 1052 proc.