Podstawowy model w gamie Forda otrzymał nowe zderzaki, nakładki na błotniki i progi, nową osłonę chłodnicy, lampy przeciwmgielne i światła do jazdy dziennej. Do tego inżynierowie dołożyli 23 mm prześwitu i aktywne zawieszenie, a całość postawiono na nowych, 15-calowych obręczach. Uterenowioną wersję wyróżnia również lakier Canyon Ridge.
PRZECZYTAJ TEŻ: Ford Ka+ - test
Fot. Ford
Wnętrze wykończono ciemnymi materiałami, ale w miejscach takich jak uchwyty drzwi, konsola środkowa czy wloty powietrza pojawiły się chromowane akcenty. Najważniejszą zmianą jest obecność systemu SYNC3 z 6,3-calowym ekranem dotykowym obsługującym Android Auto i Apple CarPlay.
Fot. Ford
Fot. Ford
Pod maskę trafią silniki benzynowe 1.2 Ti-VCT o mocy 70 lub 85 KM, a także 1.5 TDCi o mocy 95 KM. Jednostka benzynowa zastąpi starą konstrukcję Duratec - oferuje mniejsze spalanie i wyższy moment obrotowy. Obydwie jednostki połączono z 5-biegową skrzynią ręczną.
Fot. Ford
Fot. Ford
Na liście wyposażenia standardowego Forda Ka+ Active znajdziemy elektrycznie sterowane szyby i lusterka, centralny zamek, system Hill Start Assist, ogranicznik prędkości, sześć poduszek powietrznych, system kontroli trakcji, monitoring ciśnienia powietrza w oponach. Auto trafi do salonów jeszcze tego lata. Ceny na rynku brytyjskim startują od 10 795 funtów.