Honda zdecydowała: ten model nie dla Europy. A w Stanach? Dziennikarze właśnie ogłosili go Autem Roku

Amerykańscy i kanadyjscy dziennikarze właśnie ogłosili zwycięzców prestiżowego konkursu North American Car of the Year 2018. Wygrało lubiane w Polsce auto, którego nowa generacja nie jest oferowana w Polsce. Co ciekawe, w trójce finalistów znalazły się tylko marki z Azji. Oprócz Auta Roku przyznano także nagrody w kategoriach Truck of the Year oraz Utility of the Year, gdzie do głosu doszły samochody ze Stanów i Europy.
Honda Accord USA 2018 Honda Accord USA 2018 fot. Honda

Honda Accord - Amerykański Samochód Roku 2018

Prestiżowym tytułem North American Car of the Year została nagrodzona nowa Honda Accord. "Honda zastosowała przy tym modelu chyba jakieś magiczne środki. Auto ma mniejsze wymiary, jest znacznie smuklejsze i bardziej eleganckie, a przy tym wyraźnie przestronniejsze od poprzedniej generacji. Co więcej, już w podstawowych wersjach jeździ bardzo dobrze i jest bogato wyposażona" - komentuje świetny wynik Hondy jeden z jurorów.

Nowa Honda Accord została zbudowana na nowej, dużo lżejszej i sztywniejszej platformie. Japoński sedan - w zależności od wersji - waży mniej od poprzednika o 50-80 kg. Honda lekko zmieniła rozmiary auta. Nowy Accord jest o 10 mm krótszy, o 15 mm niższy i o 10 mm szerszy. Wyraźnie wzrósł za to rozstaw osi - dzięki dodatkowym 55 mm będzie znacznie wygodniej pasażerom na tylnej kanapie.

Pod maskę trafią dwa benzynowe silniki. Dotychczasowe wolnossące 2.4 zostanie zastąpione czterocylindrowym turbo o pojemności 1.5 i mocy 192 KM (260 Nm). W Europie znamy tę jednostkę z nowego Civica. 1.5 Turbo będzie parowane albo z ręczną skrzynią albo przekładnią CVT. Półkę wyżej znajdziemy dwulitrowe R4 o mocy 252 KM i 369 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zobacz także: Oto zupełnie nowa Honda Accord

Honda Accord USA 2018
fot. Honda

Honda Accord USA 2018
fot. Honda

Toyota Camry 2017 Toyota Camry 2017 fot. Toyota

Toyota Camry - finalista

Z Hondą Accord w finale przegrała nowa Toyota Camry. Nowa generacja bestsellera powstała na modularnej platformie TNGA, którą wykorzystano do budowy modelu C-HR i nowego Priusa. W Stanach pod maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Podstawowa propozycja to silnik o pojemności 2,5 litra, a mocniejszy wariant to 3,5-litrowe V6. Silnik 2.5 dostępny jest także w wersji hybrydowej.

Co ciekawe, coraz częściej pojawiają się doniesienia, że nowa Toyota Camry trafi do Europy, także do salonów w Polsce.

Zobacz także: Salon Detroit 2017 | Toyota Camry | Zupełnie nowa

Toyota Camry 2017
fot. Toyota

Kia Stinger Kia Stinger fot. Kia

Kia Stinger - finalista

Wśród trójki finalistów znalazła się także piękna Kia Stinger, która awansowała do finału także w europejskiej edycji konkursu na Samochód Roku. Auto błyskawicznie zdobyło serca wielu miłośników motoryzacji niesamowitym wyglądem, dopracowanym wnętrzem i silnikiem V6 w topowej wersji.

Kia na każdym kroku podkreśla, że jest wyraźnie tańsza od niemieckiej konkurencji. I rzeczywiście wyjściowa cena na poziomie 149 900 zł (benzyna 2.0 255 KM) to mocny argument w starciu z Audi czy BMW. Topowa odmiana Stingera, GT AWD, z mocnym V6 (370 KM) kosztuje 234 900 zł.

Kia Stinger
fot. Kia

Lincoln Navigator 2017 Lincoln Navigator 2017 fot. Lincoln

Lincoln Navigator - Truck of the Year

Tutaj jury wyróżniło nowego Lincolna Navigatora, a więc flagowego SUV-a należącej do Forda marki premium. "Nowy Navigator doczekał się znacznie poważniejszych zmian niż spokrewniony z nim Ford Expedition. Będzie też miał większy wpływ na sprzedaż całej marki. Z nową stylistyką nawiązująca do Continentala Navigator z pewnością będzie napędzał wyniki Lincolna" - stwierdził jeden z głosujących w konkursie dziennikarzy serwisu New York Daily News.

W standardowej wersji Navigator mierzy ok. 5,3 m długości, w przedłużonej - robiące wrażenie 5,67 m. Pod maską kolosa pracuje silnik V6 z podwójnym doładowaniem generujący 450 KM maksymalnej mocy połączony z 10-biegową skrzynią automatyczną. Więcej o nowym Navigatorze dowiecie się tutaj: Lincoln Navigator | Elegancki olbrzym

Do ścisłego finału w tej kategorii obok olbrzymiego Lincolna awansował także bratni Ford Expedition, a także Chevrolet Colorado ZR2 z koncernu General Motors.

Zobacz także: Takie SUV-y robią tylko Amerykanie. Przedłużony Lincoln Navigator

Lincoln Navigator 2017
fot. Lincoln

Lincoln Navigator 2017
fot. Lincoln

Volvo XC60 2017 Volvo XC60 2017 fot. Volvo

Volvo XC60 - Utility of the Year

W trzeciej kategorii amerykańscy i kanadyjscy dziennikarze postanowili nagrodzić nowe Volvo XC60. "Podobnie jak XC90, również XC60 oferuje luksus z najwyższej półki i wydaje się być nawet ciekawszą propozycją niż większy brat. Prowadzenie jest wzorowe, a jeżeli XC60 rozsądnie wyposażymy, to się okaże także świetnie wycenione" - skomentował wybór jeden z jurorów.

Nowe Volvo XC60 oferowane jest oczywiście również w Polsce. Nad Wisłą cennik otwiera aktualnie wersja Momentum AWD z dieslem D4 (2.0 190 KM), którą wyceniono na 184 500 zł.

Głównymi rywalami nowego Volvo XC60 były Honda Odyssey oraz Alfa Romeo Stelvio.

Volvo XC60 2017
fot. Volvo

Volvo XC60 2017
fot. Volvo

BMW M550i xDrive BMW M550i xDrive fot. BMW

W Europie wciąż czekamy na Samochód Roku

Dziennikarze z całej Europy Samochód Roku wybiorą za nieco ponad miesiąc. Ogłoszenie zwycięscy plebiscytu Car of The Year 2018 zaplanowano na zbliżający się wielkimi krokami Salon Samochodowy w Genewie. O tytuł walczy siódemka finalistów:

- Alfa Romeo Stelvio

- Audi A8

- BMW serii 5

- Citroen C3 Aircross

- Kia Stinger

- Seat Ibiza

- Volvo XC40

Niedawno spytaliśmy Was o faworyta i większość z Was wskazała SUV-a Alfy Romeo. Dokładne wyniki głosowania znajdziecie w tym miejscu: Już niedługo dziennikarze wybiorą Auto Roku. Znamy Waszego faworyta. Zażarta walka w głosowaniu

Alfa Romeo Stelvio QV
fot. Alfa Romeo

Więcej o: