Zaczynamy od najmniejszego modelu w ofercie Kii. Maluch nie poradził sobie zbyt dobrze w nowych testach zderzeniowych. Ze standardowym wyposażeniem uzyskał 3 gwiazdki, a z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa - 4 gwiazdki. Kia straciła przede wszystkim na systemach, gdzie uzyskała tylko 25 proc.
Ogólny wynik: 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych: 79 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 64 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 54 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.
Picanto lepiej wypadło z dodatkowym wyposażeniem z zakresu bezpieczeństwa.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 64 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 54 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 47 proc.
Trochę lepiej poradziła sobie większa o segment Kia Rio. Choć i tak Koreańczykom nie udało się zdobyć maksymalnej oceny ze standardowym wyposażeniem. Tutaj także Kia uzyskała dobre wyniki w pierwszych trzech kategoriach, ale do uzyskania wszystkich gwiazdek zabrakło systemów bezpieczeństwa.
Ogólny wynik: 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych: 85 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 25 proc.
Z dodatkowymi systemami wygląda to tak:
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 93 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 71 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.
Elektryk Opla także nie może się cieszyć z maksymalnej oceny.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych: 82 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 73 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 75 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 72 proc.
Renault powraca do segmentu dużych SUV-ów. I pod względem bezpieczeństwa nowy Koleos będzie jednym z liderów w swojej klasie. Już ze standardowym wyposażeniem Koelos zasłużył na pięć gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 90 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 62 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 75 proc.
Ampera-e nie uzyskał 5 gwiazdek, ale kompaktowy SUV Opla spisał się znacznie lepiej. Już ze standardowym wyposażeniem Grandland X dostał maksymalną piątkę.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 84 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 87 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 63 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 60 proc.
Nowego Mercedesa klasy C Cabriolet także eksperci Euro NCAP ocenili na 5 gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 89 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 79 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 66 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 53 proc.
Poza początkową trójką, wszystkie auta w dzisiejszym zestawieniu zasłużyły na 5 gwiazdek. Także bardzo lubiany w Polsce SUV Mazdy, model CX-5.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 95 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 80 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 78 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.
Bezpośredni rywal Grandlada X, Jeep Compass, również zadbał o dobry wynik w testach zderzeniowych. Compass w każdej kategorii otrzymał bardzo przyzwoite oceny.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 90 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 83 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 64 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 59 proc.
Dzisiejszą dziewiątkę zamyka nowy Ford Fiesta. Ford również spisał się na piątkę.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych: 87 proc.
Bezpieczeństwo dzieci: 84 proc.
Bezpieczeństwo pieszych: 64 proc.
Systemy bezpieczeństwa: 60 proc.