Liczba sprzedanych aut: 245
Cena: od 66 670 zł
Dopiero 10. miejsce Skody Octavii może dziwić, bo przyzwyczailiśmy się do tego, że kompaktowa Czeszka to niekwestionowany lider sprzedaży nad Wisłą. Dzisiaj jednak mówimy o klientach indywidualnych, a sprzedaż Octavii nakręcają przede wszystkim klienci flotowi. Niedawno Skoda przeszła facelifting, a odświeżona Octavia już jeździ po drogach.
fot. Skoda
fot. Skoda
Liczba sprzedanych aut: 261
Cena: od 55 550 zł
Trochę lepiej od Octavii sprzedaje się mniejsza Skoda Rapid. Największą zaletą są jej walory praktyczne i duże rozmiary. Rapid balansuje bowiem na granicy dwóch segmentów - B i C.
fot. Skoda
fot. Skoda
Na zdjęciach prezentujemy nowego Rapida, którego Skoda zaprezentowała na początku roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie
Liczba sprzedanych aut: 275
Cena: od 85 990 zł
Zaskakująco wysokie miejsce w majowym zestawieniu bestsellerów zajął Hyundai Tucson. To kompaktowy SUV, ale należy do czołówki segmentu. Jest większy i wyraźnie droższy od Nissana Qashqaia, a jego głównymi rywalami są Volkswagen Tiguan i Ford Kuga. W Polsce na Tucsona nie ma mocnych. To nie tylko lider swojej klasy, ale też jeden z dwóch najlepiej sprzedających się SUV-ów w ogóle. Przegrywa tylko z budżetową Dacią Duster.
fot. Michał Dek
fot. Michał Dek
Liczba sprzedanych aut: 283
Cena: od 59 900 zł
Lepiej od Octavii sprzedaje się jej bezpośredni konkurent z Japonii. Toyota Auris ma bardzo mocną pozycję i u klientów flotowych, i indywidualnych. Mocną stroną Toyoty jest przystępnie wyceniona wersja hybrydowa. Z bezpośrednich konkurentów tylko Volkswagen sprzedaje hybrydowy kompakt, ale Golf GTE jest znacznie droższy i nastawiony bardziej na osiągi.
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Liczba sprzedanych aut: 344
Cena: od 29 900 zł
Nad Wisłą bardzo mocną pozycję ma też oczywiście Dacia. Wszystko dzięki świetnie skrojonemu cennikowi, bo Rumuni mają do zaoferowania zdecydowanie najtańsze samochody na rynku. W dodatku na Dacie trudno narzekać - jako proste i budżetowe auta sprawują się bez zarzutu. A koncern Renault konsekwentnie unowocześnia ofertę, wprowadzając do Dacii coraz nowsze rozwiązania i bogatsze wyposażenie.
fot. Dacia
fot. Dacia
Liczba sprzedanych aut: 383
Cena: od 39 900 zł
Świetne piąte miejsce zajął SUV Rumunów, Dacia Duster. To najlepiej sprzedający się SUV w Polsce. Już na jesieni we Frankfurcie Dacia zaprezentuje kolejną generację bestsellera. Auto będzie zbudowane na nowoczesnej płycie podłogowej CMF (korzysta z niej m.in. Qashqai i Megane). Dzięki temu samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: pięcioosobowej oraz siedmioosobowej.
Fot. Dacia
fot. Dacia
Liczba sprzedanych aut: 423
Cena: od 42 900 zł
Druga Toyota w ścisłej czołówce polskich hitów sprzedaży to oczywiście szalenie popularny nad Wisłą Yaris. Mieszczuch niedawno przeszedł drugi facelifting. Oprócz nowego wyglądu i odświeżonego wnętrza, Yaris otrzymał zupełnie nowy wolnossący silnik benzynowy (produkowany w Polsce), a także jeszcze usprawniono układ hybrydowy.
fot. Toyota
fot. Toyota
Liczba sprzedanych aut: 447
Cena: od 41 590 zł
Na podium nie mogło oczywiście zabraknąć Skody. Jednak klienci indywidualni od większej i droższej Octavii wolą Skodę Fabię. Miejska Czeszka także niedawno doczekała się kilku ważnych zmian. Najważniejszą jest chyba debiut pod maską chwalonego silnika 1.0 TSI.
fot. Skoda
fot. Skoda
Liczba sprzedanych aut: 463
Cena: od 59 900 zł
Do tej pory to właśnie produkowana w Polsce Astra była liderem sprzedaży. Jednak Opel musiał się w maju pogodzić z prestiżową porażką. Został wyprzedzony przez inne kompaktowe auto.
fot. Opel
fot. Opel
Liczba sprzedanych aut: 503
Cena: od 46 100 zł
Fiat Tipo na pierwszym miejscu był tylko kwestią czasu. Od początku roku włoski kompakt sprzedaje się jak szalony, a sprzedaż tak naprawdę dopiero się rozkręca. Wszystkie odmiany nadwoziowe weszły do sprzedaży dopiero w 2017 r.. Tipo zdobył serca Polaków nie tylko przystępną ceną, ale też bogatym wyposażeniem w standardzie i dużymi rozmiarami.
Brawo, Fiat!
Fot. Fiat
fot. Fiat
Polskie dane sprzedażowe za maj 2017 r. dostarczył Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. My dzisiaj skupiliśmy się na pierwszej dziesiątce zestawienia. Jeżeli interesuje Was jeszcze szersze spojrzenie na temat, to polecamy odwiedzić stronę Instytutu - pełne zestawienie znajdziecie TUTAJ.