To te auta kochają Polacy. Na szczycie nie Skoda, nie Opel, a... wielki powrót Fiata!

Stało się! Mamy w Polsce nowego lidera sprzedaży. W maju na samym szczycie doszło do bardzo poważnej zmiany. Mamy nowego lidera, który zdetronizował i produkowanego w Polsce Opla, i miejską Fabię. Dane dostarczył Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Skoda Octavia 2017 Skoda Octavia 2017 fot. Skoda

Miejsce 10 | Skoda Octavia

Liczba sprzedanych aut: 245

Cena: od 66 670 zł

Dopiero 10. miejsce Skody Octavii może dziwić, bo przyzwyczailiśmy się do tego, że kompaktowa Czeszka to niekwestionowany lider sprzedaży nad Wisłą. Dzisiaj jednak mówimy o klientach indywidualnych, a sprzedaż Octavii nakręcają przede wszystkim klienci flotowi. Niedawno Skoda przeszła facelifting, a odświeżona Octavia już jeździ po drogach.

Skoda Octavia 2017fot. Skoda

Skoda Octavia 2017fot. Skoda

Polskie dane sprzedażowe za maj 2017 r. dostarczył Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. My dzisiaj skupiliśmy się na pierwszej dziesiątce zestawienia. Jeżeli interesuje Was jeszcze szersze spojrzenie na temat, to polecamy odwiedzić stronę Instytutu - pełne zestawienie znajdziecie TUTAJ.
Skoda Rapid 2017 Skoda Rapid 2017 fot. Skoda

Miejsce 9 | Skoda Rapid

Liczba sprzedanych aut: 261

Cena: od 55 550 zł

Trochę lepiej od Octavii sprzedaje się mniejsza Skoda Rapid. Największą zaletą są jej walory praktyczne i duże rozmiary. Rapid balansuje bowiem na granicy dwóch segmentów - B i C.

Skoda Rapid 2017fot. Skoda

Skoda Rapid 2017fot. Skoda

Na zdjęciach prezentujemy nowego Rapida, którego Skoda zaprezentowała na początku roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie

Hyundai Tucson Hyundai Tucson Fot. Hyundai

Miejsce 8 | Hyundai Tucson

Liczba sprzedanych aut: 275

Cena: od 85 990 zł

Zaskakująco wysokie miejsce w majowym zestawieniu bestsellerów zajął Hyundai Tucson. To kompaktowy SUV, ale należy do czołówki segmentu. Jest większy i wyraźnie droższy od Nissana Qashqaia, a jego głównymi rywalami są Volkswagen Tiguan i Ford Kuga. W Polsce na Tucsona nie ma mocnych. To nie tylko lider swojej klasy, ale też jeden z dwóch najlepiej sprzedających się SUV-ów w ogóle. Przegrywa tylko z budżetową Dacią Duster.

Hyundai Tucson 2.0 CRDifot. Michał Dek

Hyundai Tucson 2.0 CRDifot. Michał Dek

Toyota Auris Hybrid Toyota Auris Hybrid Fot. Toyota

Miejsce 7 | Toyota Auris

Liczba sprzedanych aut: 283

Cena: od 59 900 zł

Lepiej od Octavii sprzedaje się jej bezpośredni konkurent z Japonii. Toyota Auris ma bardzo mocną pozycję i u klientów flotowych, i indywidualnych. Mocną stroną Toyoty jest przystępnie wyceniona wersja hybrydowa. Z bezpośrednich konkurentów tylko Volkswagen sprzedaje hybrydowy kompakt, ale Golf GTE jest znacznie droższy i nastawiony bardziej na osiągi.

Toyota Auris HybridFot. Toyota

Toyota Auris HybridFot. Toyota

Dacia Sandero 2017 Dacia Sandero 2017 fot. Dacia

Miejsce 6 | Dacia Sandero

Liczba sprzedanych aut: 344

Cena: od 29 900 zł

Nad Wisłą bardzo mocną pozycję ma też oczywiście Dacia. Wszystko dzięki świetnie skrojonemu cennikowi, bo Rumuni mają do zaoferowania zdecydowanie najtańsze samochody na rynku. W dodatku na Dacie trudno narzekać - jako proste i budżetowe auta sprawują się bez zarzutu. A koncern Renault konsekwentnie unowocześnia ofertę, wprowadzając do Dacii coraz nowsze rozwiązania i bogatsze wyposażenie.

Dacia Sandero 2017fot. Dacia

Dacia Sandero 2017fot. Dacia

Dacia Duster po lifitngu Dacia Duster po lifitngu Fot. Dacia

Miejsce 5 | Dacia Duster

Liczba sprzedanych aut: 383

Cena: od 39 900 zł

Świetne piąte miejsce zajął SUV Rumunów, Dacia Duster. To najlepiej sprzedający się SUV w Polsce. Już na jesieni we Frankfurcie Dacia zaprezentuje kolejną generację bestsellera. Auto będzie zbudowane na nowoczesnej płycie podłogowej CMF (korzysta z niej m.in. Qashqai i Megane). Dzięki temu samochód będzie dostępny w dwóch wersjach: pięcioosobowej oraz siedmioosobowej.

Dacia Duster po lifitnguFot. Dacia

Dacia Duster wnętrzefot. Dacia

Toyota Yaris 2017 Toyota Yaris 2017 fot. Toyota

Miejsce 4 | Toyota Yaris

Liczba sprzedanych aut: 423

Cena: od 42 900 zł

Druga Toyota w ścisłej czołówce polskich hitów sprzedaży to oczywiście szalenie popularny nad Wisłą Yaris. Mieszczuch niedawno przeszedł drugi facelifting. Oprócz nowego wyglądu i odświeżonego wnętrza, Yaris otrzymał zupełnie nowy wolnossący silnik benzynowy (produkowany w Polsce), a także jeszcze usprawniono układ hybrydowy.

Toyota Yaris 2017fot. Toyota

Toyota Yaris 2017fot. Toyota

Skoda Fabia Skoda Fabia fot. Skoda

Miejsce 3 | Skoda Fabia

Liczba sprzedanych aut: 447

Cena: od 41 590 zł

Na podium nie mogło oczywiście zabraknąć Skody. Jednak klienci indywidualni od większej i droższej Octavii wolą Skodę Fabię. Miejska Czeszka także niedawno doczekała się kilku ważnych zmian. Najważniejszą jest chyba debiut pod maską chwalonego silnika 1.0 TSI.

Skoda Fabiafot. Skoda

Skoda Fabiafot. Skoda

Opel Astra Opel Astra fot. Opel

Miejsce 2 | Opel Astra

Liczba sprzedanych aut: 463

Cena: od 59 900 zł

Do tej pory to właśnie produkowana w Polsce Astra była liderem sprzedaży. Jednak Opel musiał się w maju pogodzić z prestiżową porażką. Został wyprzedzony przez inne kompaktowe auto.

Opel Astrafot. Opel

Opel Astrafot. Opel

Fiat Tipo Fiat Tipo Fot. Fiat

Miejsce 1 | Fiat Tipo

Liczba sprzedanych aut: 503

Cena: od 46 100 zł

Fiat Tipo na pierwszym miejscu był tylko kwestią czasu. Od początku roku włoski kompakt sprzedaje się jak szalony, a sprzedaż tak naprawdę dopiero się rozkręca. Wszystkie odmiany nadwoziowe weszły do sprzedaży dopiero w 2017 r.. Tipo zdobył serca Polaków nie tylko przystępną ceną, ale też bogatym wyposażeniem w standardzie i dużymi rozmiarami.

Brawo, Fiat!

Fiat TipoFot. Fiat

Nowy Fiat Tipofot. Fiat

Polskie dane sprzedażowe za maj 2017 r. dostarczył Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. My dzisiaj skupiliśmy się na pierwszej dziesiątce zestawienia. Jeżeli interesuje Was jeszcze szersze spojrzenie na temat, to polecamy odwiedzić stronę Instytutu - pełne zestawienie znajdziecie TUTAJ.

Więcej o:
Copyright © Agora SA