To największe hity tego roku. Po te auta kierowcy ustawiają się w kolejkach

W pierwszym kwartale 2017 roku światowy rynek samochodowy wzrósł o niemal 4 procent. Na szczycie bez większego zaskoczenia, ale w top 10 i tak dzieje się sporo ciekawego. Najszybciej rosnącym segmentem jest nadal segment SUV-ów, który zajmuje obecnie 30% globalnego rynku. W Chinach auta te stanowią aż 75% sprzedaży nowych samochodów. Ten trend znajduje odzwierciedlenie w rankingu najczęściej kupowanych modeli.
Toyota Hilux Toyota Hilux fot. Toyota

Miejsce 10 | Toyota Hilux

Liczba sprzedanych aut: 168 370

W porównaniu z 2016 r.: + 1,8 proc.

Pierwszą dziesiątkę bestsellerów tego roku otwiera Toyota Hilux. Japoński pickup to synonim niezawodności i auto, które nie boi się najtrudniejszej pracy. Hilux dostępny jest oczywiście także w Polsce. Wyjściowo kosztuje 109 347 zł, a pod maską pracuje 2,4-litrowy diesel o mocy 150 KM.

Toyota Hiluxfot. Toyota

Toyota Hiluxfot. Toyota

Volkswagen Tiguan Allspace Volkswagen Tiguan Allspace fot. Volkswagen

Miejsce 9 | Volkswagen Tiguan

Liczba sprzedanych aut: 170 984

W porównaniu z 2016 r.: + 44,7 proc.

Olbrzymie zainteresowanie SUV-ami widać zwłaszcza po Volkswagenie Tiguanie. Niemcy sprzedali w pierwszym kwartale aż 170 984 sztuki swojego kompaktowego crossovera, co dało im dziewiąte miejsce w top 10. Wrażenie robi fakt, że sprzedaż wzrosła aż o 44,7 proc. A to zapewne tylko początek, bo do sprzedaży wchodzi właśnie przedłużony Tiguan Allspace, który jeszcze lepiej trafi w gusta Chińczyków i Amerykanów. To właśnie Tiguana Allspace (znanego też jako Tiguan L) zamieszczamy na tej stronie.

Polski cennik Tiguana otwiera 89 990 zł (1.4 benzyna 125 KM).

Volkswagen Tiguan Allspacefot. Volkswagen

Volkswagen Tiguan Allspacefot. Volkswagen

Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI Volkswagen Cross Polo 1.2 TSI fot. Michał Dek

Miejsce 8 | Volkswagen Polo

Liczba sprzedanych aut: 170 984

W porównaniu z 2016 r.: - 4,1 proc.

Mniej powodów do zadowolenia Volkswagen ma ze sprzedaży Polo. To wciąż najpopularniejsze miejskie auto na świecie, ale w tym roku sprzedaż spadła o 4,1 proc.. Kierowcy wyraźnie czekają na nową generację, która zadebiutuje już na jesieni.

W Polsce Volkswagen Polo kosztuje 44 990 zł (1.0 Benzyna 60 KM).

Volkswagen Cross Polo 1.2 TSIfot. VW

Tak wygląda nowe Polo. Auto zostało przyłapanej na publicznej drodze podczas testów w Niemczech.

Prototyp Volkswagena Polofot. źródła własne

2016 Ford Focus RS (wersja amerykańska) 2016 Ford Focus RS (wersja amerykańska) fot. Ford

Miejsce 7 | Ford Focus

Liczba sprzedanych aut: 172 927

W porównaniu z 2016 r.: - 9,1 proc.

Z mniejszym zainteresowaniem musi się zmierzyć także Ford Focus. Kompakt zajął dobre siódme miejsce, ale stracił 9,1 proc.. Za nowego Focusa trzeba w Polsce zapłacić minimum 65 090 zł (1.6 Benzyna 85 KM).

Ford Focusfot. Ford

Toyota RAV4 Hybrid Toyota RAV4 Hybrid fot. Toyota

Miejsce 6 | Toyota RAV4

Liczba sprzedanych aut: 175 095

W porównaniu z 2016 r.: + 9,1 proc.

Kolejny SUV, który znacząco się poprawił rok do roku to Toyota RAV4. Na całym świecie w pierwszym kwartale 2017 r. kupiło ją aż 175 095 kierowców. RAV4 to również bestseller nad Wisłą. Co ciekawe, Polacy bardzo często decydują się na wersję hybrydową. Polski cennik otwiera 110 900 zł (2.0 Benzyna 152 KM).

Toyota RAV4 Hybridfot. Toyota

Toyota RAV4 Hybridfot. Toyota

Honda Civic X Honda Civic X fot. Honda

Miejsce 5 | Honda Civic

Liczba sprzedanych aut: 179 948

W porównaniu z 2016 r.: + 30,6 proc.

Dziesiąta generacja Hondy Civic okazała się strzałem w dziesiątkę. Mieliśmy okazję jeździć już nowym Civikiem i, naszym zdaniem, to jeden z najlepszych kompaktów na rynku. Potwierdza to globalna sprzedaż, bo rok do roku Civic poprawił się aż o 30,6 proc.! A to nie jedyny powód do zadowolenia Japończyków...

Dziesiątego Civica w Polsce można kupić za 69 900 zł (1.0 Benzyna 129 KM).

Honda Civic Xfot. Honda

Honda Civic Xfot. Honda

Honda CR-V Honda CR-V Fot. Honda

Miejsce 4 | Honda CR-V

Liczba sprzedanych aut: 214 114

W porównaniu z 2016 r.: + 14,4 proc.

Świetną sprzedażą może się pochwalić także Honda CR-V. Dzięki wprowadzeniu do sprzedaży nowej generacji (w Europie wciąż w sprzedaży jest poprzednia) sprzedaż podskoczyła aż o 14,4 proc.. Oznacza to, że Honda CR-V jest najpopularniejszym SUV-em na świecie. Żaden inny samochód segmentu nie przekroczył bariery 200 tysięcy sprzedanych aut.

Nowa Honda CR-V powinna pojawić się w Polsce jeszcze w tym roku. Na razie w sprzedaży jest czwarta generacja. Kosztuje 99 900 zł (2.0 Benzyna 155 KM).

Honda CR-VFot. Honda

Honda CR-VFot. Honda

Volkswagen Golf po faceliftingu Volkswagen Golf po faceliftingu Fot. Volkswagen

Miejsce 3 | Volkswagen Golf

Liczba sprzedanych aut: 220 140

W porównaniu z 2016 r.: - 10,1 proc.

Volkswagen Golf to niezwykle popularne auto nie tylko w Europie, ale również na całym świecie. W sprzedaż wliczone są oczywiście różne odmiany modelu (np. bardzo popularny w Stanach sedan Jetta). Auto niedawno przeszło facelifting, ale nie zapobiegło to spadkowi sprzedaży.

Nowy Volkswagen Golf kosztuje w Polsce 66 990 zł (1.0 Benzyna 85 KM).

Volkswagen Golf po faceliftinguFot. Volkswagen

Volkswagen Golf po faceliftinguFot. Volkswagen

Ford F-150 MY 2018 Ford F-150 MY 2018 fot. Ford

Miejsce 2 | Ford serii F

Liczba sprzedanych aut: 244 770

W porównaniu z 2016 r.: + 9,8 proc.

Na drugim miejscu samochód, którego nie uświadczymy w polskich salonach. Ford serii F jest największym bestsellerem w Stanach od wielu lat. Świetna sprzedaż na rodzimym rynku zapewniła mu wysokie miejsce na liści światowych hitów. W tym roku sprzedaż wzrosła o prawie 10 proc.. A będzie jeszcze lepiej, bo w połowie roku do sprzedaży wejdzie nowe F-150. Lifting to nie tylko nowy wygląd i nowocześniejsze wnętrze, ale także absolutna nowość - silnik Diesla pod maską.

Ford F-150 MY 2018fot. Ford

Ford F-150 MY 2018fot. Ford

Toyota Corolla Toyota Corolla fot. Toyota

Miejsce 1 | Toyota Corolla

Liczba sprzedanych aut: 297 471

W porównaniu z 2016 r.: - 0,9 proc.

Najpopularniejszym samochodem jest Toyota Corolla, utrzymująca się na szczycie rankingu od 1997 roku. Na całym świecie w ciągu 3 miesięcy  bieżącego roku kupiono 297 471 egzemplarzy, o 0,9 proc. mniej niż rok wcześniej. W Polsce Corolla kosztuje 68 400 zł (1.3 Benzyna 99 KM).

Toyota Corollafot. Toyota

Toyota Corollafot. Toyota

Więcej o:
Copyright © Agora SA