Inne oblicze motoryzacji. Największe hity ze Stanów

W Europie króluje Volkswagen Golf, w Polsce jego praktyczniejsza siostra, Skoda Octavia, a jak wygląda zestawienie hitów sprzedażowych za Oceanem? Choć w czołówce znalazło się kilka modeli, które znamy z naszych dróg, to w USA dominują modele, których próżno szukać w Europie. Dokładne dane o sprzedaży zaczerpnęliśmy z serwisu Reuters - obejmują 4 pierwsze miesiące roku
Ford Escape 2017 Ford Escape 2017 fot. Ford

10. Ford Escape

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 101 975

Analogiczny okres 2016 r.: + 6,8 proc.

Pierwszą dziesiątkę amerykańskich hitów otwiera Ford Escape. Do tej pory kompaktowy SUV tylko ocierał się o top 10, ale konsekwentne zwiększanie sprzedaży poskutkowało wskoczeniem do ścisłej czołówki. W porównaniu z pierwszymi 4 miesiącami zeszłego roku Escape poprawił się o solidne 6,8 proc.. Choć nazwa Escape może Wam nie mówić zbyt wiele, to wszyscy bardzo dobrze znamy ten model. Escape to bowiem amerykański brat bliźniak lubianej w Polsce Kugi.

Ford Escape 2017fot. Ford

Ford Escape 2017fot. Ford

Niedawno do Polski przyjechał Ford Kuga po bardzo mocnym liftingu. Mieliśmy okazję się nim przejechać. Nasz test znajdziesz tutaj: Ford Kuga 2.0 TDCi | Pierwsza jazda | Gruntowny lifting

Toyota RAV4 USA Toyota RAV4 USA fot. Toyota

09. Toyota RAV4

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 112 290

Analogiczny okres 2016 r.: + 5,7 proc.

Amerykanie kochają japońską motoryzację nie od dziś. To właśnie producenci z Japonii - a nie np. z Niemiec czy Korei - są największym zagrożeniem dla amerykańskich koncernów motoryzacyjnych. Toyota RAV4 to bestseller na całym świecie. W USA również co roku melduje się w pierwszej dziesiątce. Choć 9. miejsce i 5,7-procentowy wzrost sprzedaży na pewno cieszy, to zarząd Toyoty ma problem - dwóch najgroźniejszych konkurentów odjeżdża RAV4 coraz bardziej.

Toyota RAV4 USAfot. Toyota

Toyota RAV4 USAfot. Toyota

Toyota Corolla MY 2017 USA Toyota Corolla MY 2017 USA fot. Toyota

08. Toyota Corolla

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 112 539

Analogiczny okres 2016 r.: - 7,9 proc.

Jeszcze większe zaniepokojenie w Toyocie musi wzbudzać spadająca sprzedaż Corolli. W zeszłym roku kompakt był na piątym miejscu, po czterech miesiącach roku 2017 spadł na ósmą lokatę (sprzedaż poleciała o prawie 8 procent). Co więcej, Corolla nie jest już ulubionym kompaktem Amerykanów. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku odda tytuł rodakowi

Toyota Corolla MY 2017 USAfot. Toyota

Toyota Corolla MY 2017 USAfot. Toyota

Honda Civic X Sedan USA Honda Civic X Sedan USA fot. Honda USA

07. Honda Civic

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 112 865

Analogiczny okres 2016 r.: - 8,0 proc.

Mimo prawie identyczne spadku co Corolla, Honda Civic wyprzedziła największego rywala i zajęła siódme miejsce. Różnica między Corollą a Civikiem nie jest duża - to tylko 326 samochodów w cztery miesiące. Możemy się więc spodziewać zażartej walki w kolejnych miesiącach. Dziesiąta generacja to model globalny. Nowy Civic właśnie przyjechał do Polski. Jeździliśmy nim i naszym zdaniem to jeden z najlepszych kompaktów na rynku. Więcej dowiesz się tutaj: Honda Civic X | Pierwsza jazda | Czas turbo.

Na zdjęciach oczywiście Civic X wydaniu sedan.

Honda Civic X Sedan USAfot. Honda

Honda Civic X Sedan USAfot. Honda

Toyota Camry 2017 Toyota Camry 2017 fot. Toyota

06. Toyota Camry

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 114 887

Analogiczny okres 2016 r.: - 11,8 proc.

Również Toyota Camry traci w 2017 r., ale i tak pozostaje niekwestionowanym liderem amerykańskiej klasy średniej. Żaden inny samochód segmentu nawet nie znalazł się w pierwszej dziesiątce, a Camry uplasowała się na szóstym miejscem. Rok 2017 nie zaczął się dobrze dla Toyoty - w zeszłym zajęła czwartą lokatę i była "najlepiej sprzedającym się klasycznym samochodem", w tym przeskoczyły go dwa inne japońskie auta.

Na zdjęciach zamieszczamy najnowszą generację, która wejdzie do sprzedaży lada chwila. To już ósma generacja bestsellera. Zbudowano ją na nowoczesnej płycie podłogowej TNGA, wyposażono w wydajniejsze silniki, zwiększono nieznacznie rozmiar i zaproponowano ostrzejszą stylistykę. Więcej dowiesz się tutaj: Salon Detroit 2017 | Toyota Camry | Zupełnie nowa

Toyota Camry 2017fot. Toyota

Toyota Camry 2017fot. Toyota

Honda CR-V Honda CR-V Fot. Honda

05. Honda CR-V

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 126 728

Analogiczny okres 2016 r.: + 26,6 proc.

Aż 26,6-procentowy wzrost zanotowała Honda CR-V. Świetna sprzedaż SUV-a Japończyków wynika wprowadzenia do sprzedaży zupełnie nowego, piątego już wcielenia bestsellera. To nie tylko większe zainteresowanie nowym modelem, ale też obniżki cen aktualnej generacji. Amerykanie już mogą sprawdzić nową Hondę, a do Europy powinna ona przyjechać w drugiej połowie roku.

Co się zmieniło? Nie licząc unowocześnionego wyglądu, dość mocno odświeżono wnętrze, które pełnymi garściami czerpie z nowego Civika. Zwiększono także rozstaw osi o 41 mm. W ofercie debiutuje też nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy. Jednostka o pojemności 1,5 litra oferuje moc 190 KM i 243 Nm momentu obrotowego. Drugą jednostką w gamie będzie dobrze znany silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra.

Honda CR-VFot. Honda

Honda CR-VFot. Honda

Nissan Rogue Nissan Rogue fot. Nissan

04. Nissan Rogue

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 128 807

Analogiczny okres 2016 r.: +39,7 proc.

Nissan Rogue to amerykańska wersja dobrze znanego w Polsce Nissana X-Trail. SUV Nissana jest tegorocznym rekordzistą jeżeli chodzi o poprawianie słupków sprzedaży. Od stycznia do kwietnia 2017 roku Rogue'a kupiło aż 128 807 Amerykanów - to aż o 40% lepiej w porównaniu z rokiem 2016! Co więcej, Nissan przeskoczył z 10. miejsca na świetną czwartą lokatę. Przegrał tylko z wielką amerykańską trójką, z którą żadna klasyczna osobówka nie ma w Stanach szans.

Nissan Roguefot. Nissan

Nissan Roguefot. Nissan

Ram Rebel 1500 Ram Rebel 1500 fot. Dodge

03. Ram Truck

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 162 520

Analogiczny okres 2016 r.: + 5,8 proc.

Wielka amerykańska trójka to oczywiście trzy pickupy trzech największych amerykańskich producentów. Tradycyjnie podium otwiera koncern FCA z Ramem. Włosko-amerykański koncern ma jednak powody do zadowolenia - konsekwentnie zwiększa sprzedaż i jest coraz bliżej drugiego z gigantów.

Ram 1500fot. Chrysler | Ram 1500

Nowy Chevrolet Silverado Nowy Chevrolet Silverado fot. Chevrolet

02. Chevrolet Silverado

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 168 621

Analogiczny okres 2016 r.: - 5,8 proc.

Na drugim miejscu, również tradycyjnie, zameldował się odwieczny rywal Forda - Chevrolet Silverado, którego kupiło prawie 170 tysięcy Amerykanów. W zeszłym roku na rynku debiutowała nowa generacja pickupa. Co drzemie pod maską tego kolosa? Te same jednostki co w poprzedniku. Najsłabsza jednostka to 4.3 V6 o mocy 285 KM i 414 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Kolejna na liście jest już 5,3-litrowa "V-ósemka" o mocy 355 KM i 520 Nm momentu. Rola topowego silnika przypadła w udziale innej "V-ósemce" - pojemność 6,2 litra, moc 420 KM i moment obrotowy 624 Nm.

Chevrolet Silverado 2016fot. GM

Chevrolet Silveradofot. Chevrolet

Pisząc o sprzedaży Silverado trzeba pamiętać, że GM sprzedaje ten sam model także pod swoją drugą marką. GMC Sierra, bo tak się nazywa, od stycznia do kwietnia trafił do 67 210 kierowców w USA (- 6,2 proc.). Po zsumowaniu wyników obydwu pickupów wychodzi imponujące 235 831 aut, co i tak nie dałoby pierwszego miejsca.

GMC Sierrafot. GMC

Ford F-150 MY 2018 Ford F-150 MY 2018 fot. Ford

01. Ford serii F

Liczba sprzedanych aut w 2017 r.: 275 938

Analogiczny okres 2016 r.: + 7,4 proc.

Największym bestsellerem w Stanach Zjednoczonych jest oczywiście Ford serii F. W zeszłym roku Ford również triumfował i to po 35. raz z rzędu. Pierwsze cztery miesiące 2017 r. wskazują na to, że i w tym roku nikt Forda nie zdetronizuje.

Podobnie jak w przypadku Toyoty Camry, zamieszczamy tu zdjęcia nowego modelu, który dopiero co wchodzi do sprzedaży. Na początku roku F-150 przeszedł dość gruntowny facelifting. Zmienił się pas przedni, znacznie odświeżono także wnętrze. Największą nowością jest pojawienie się pod maską trzylitrowego turbodiesla V6. Amerykanie dotąd nie mieli możliwości zamówienia swojego ulubionego auta z silnikiem wysokoprężnym. W F-150 dostępne były tylko silniki benzynowe.

Znacznie więcej o lifcie dowiecie się tutaj: Salon Detroit 2017 | Ford F-150 | Czas na duże zmiany

Ford F-150 MY 2018fot. Ford

Ford F-150 MY 2018fot. Ford

Więcej o:
Copyright © Agora SA