Liczba zdobytych punktów: 135
Do ścisłego finału Car of the Year 2017 awansowało 7 samochodów. Ostatnie miejsce zajął w tym roku zupełnie nowy Nissan Micra. Obecność miejskiego auta w gronie finalistów nie może dziwić. Nowa generacja przyniosła prawdziwą rewolucję - Micra zrywa ze swoim dotychczasowym wizerunkiem. Nissan zaproponował odważną stylistykę, wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości, a auto jeździ znacznie lepiej.
fot. Nissan
Nowy Nissan Micra to auto naprawdę przełomowe. Mieliśmy okazję to sprawdzić podczas pierwszych jazd i japoński maluch zrobił na nas bardzo dobre wrażenie:
Liczba zdobytych punktów: 165
Szóste miejsce dla Toyoty C-HR to spore zakończenie. Nowoczesny crossover Toyoty był jednym z faworytów tegorocznego konkursu. Większość ekspertów obstawiała, że znajdzie się chociaż w pierwszej trójce. Jednak 165 zdobytych punktów wystarczyło na dopiero 6. lokatę.
Nie zmienia to jednak faktu, że C-HR odniósł niebywały sukces na rynku. Polacy w przedsprzedaży - większość bez możliwości obejrzenia auta - zamówili grubo ponad 300 sztuk crossovera. Auto dopiero co weszło do regularnej sprzedaży, a na ulicach polskich miast można Toyotę spotkać coraz częściej.
Fot. Michał Dek | Toyota tym modelem zrywa z wizerunkiem zachowawczego i nudnego producenta
Na pokładzie Toyoty C-HR pracuje bardzo wydajny układ hybrydowy z Priusa. Postanowiliśmy sprawdzić ile tak naprawdę nowoczesny crossover pali:
Liczba zdobytych punktów: 166
Citroen C3 to drugie miejskie auto w gronie finalistów. Nowa generacja malucha zdobyła serca kierowców ciekawą, przyjemną dla oka stylistyką, ładnym, oryginalnym wnętrzem i porządnymi silnikami. Warto zaznaczyć, że to jedyne prawdziwie "tanie" auto, które trafiło do finału. W Polsce za nowe C3 trzeba zapłacić mniej niż 40 tysięcy złotych.
fot. Citroen | Wnętrze mieszczucha również czerpie garściami z Cactusa
Jeżeli interesujesz się małym Citroenem, to polecamy zapoznać się z naszym testem, gdzie przyjrzeliśmy mu się znacznie dokładniej:
Liczba zdobytych punktów: 172
O podium otarło się piękne Volvo S90 oraz jego praktyczniejsza odmiana V90. Nowe samochody ze Szwecji już niedługo mogą stać się bardzo groźnymi konkurentami niemieckich producentów klasy premium. Volvo S90 zewsząd zbiera pozytywne recenzje i nie ma się czego wstydzić w pojedynku z Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesem klasy E.
A rodzina 90 to dopiero początek ofensywy Szwedów. W Genewie właśnie zaprezentowano zupełnie nowe XC60, a już niedługo zobaczymy kompaktowego SUV-a, XC40.
fot. Volvo | Nowe wnętrza Volvo to jedne z najładniejszych projektów w klasie
fot. Volvo | V90, czyli po prostu kombi na bazie S90
Mieliśmy okazję przetestować nowe Volvo S90. Nasz test-wideo możecie obejrzeć tutaj:
Liczba zdobytych punktów: 197
Stylistycznie nowy Mercedes klasy E nie zaskoczył. Jednak nowa limuzyna z Niemiec zachwyca luksusowym wnętrzem i ogromem nowoczesnych technologii. Największe wrażenie robi bardzo zaawansowany system autonomicznej jazdy - to już tylko krok do wprowadzenia na pokład Mercedesa pełnoprawnego autopilota.
Fot. Mercedes | Jak przystało na Mercedesa, wnętrze ocieka luksusem
Nowym Mercedesem klasy E również mieliśmy okazję się przejechać. Wszystkich zainteresowanych nową niemiecką limuzyną serdecznie zapraszamy:
Mercedes klasy E | Pierwsza jazda | Technologiczny zawrót głowy
Liczba zdobytych punktów: 296
To właśnie Alfa Romeo Giulia była uznawana za murowanego kandydata do tytułu Car of the Year. Piękna Włoszka musiała jednak obejść się smakiem. Do zwycięstwa zabrakło jej niewiele, bo tylko 23 punktów.
fot. Alfa Romeo | Wnętrze robi równie dobre wrażenie co nadwozie
fot. Alfa Romeo | Tak prezentuje się Giulia w 510-konnej wersji QV
Na prestiżową porażkę pięknej Alfy mogły mieć wpływ problemy z wprowadzeniem modelu do sprzedaży. Rozmawialiśmy o tym w tym filmie:
Liczba zdobytych punktów: 319
Tytuł Samochodu Roku zgarnął Peugeot 3008.
Do tej generacji model 3008 balansował na granicy minivana i crossovera, teraz stał się rasowym kompaktowym SUV-em. Nowy Peugeot 3008 zachwyca piękną i dynamiczną stylistyką. To zdecydowanie jeden z najładniejszych samochodów w klasie. Jednak mocną stroną Peugeot jest nie tylko stylowa karoseria, ale także to, co kryje się pod nią - nowoczesne wnętrze i masa systemów bezpieczeństwa.
fot. Peugeot | Peugeot zamienił minivana na rasowego kompaktowego SUV-a
fot. Peugeot | To najnowsza wersja i-Cockpit