Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy, cz. VIII | Cała oferta Mini

Mini ma w ofercie pięć różnych modeli. My testujemy najpraktyczniejszego przedstawiciela rodziny, kombi Clubman. W salonach oprócz Clubmana i klasycznego Mini znajdziemy także SUV-a, kabriolet i ciekawą mieszankę crossovera i coupe
Mini Cooper SD ALL4 Clubman Mini Cooper SD ALL4 Clubman fot. Michał Dek

Nasze Mini | Mini Cooper SD ALL4 Clubman

Mini Cooper Clubman to jedno z najciekawszych kombi na rynku. Jest stylowe, jedyne w swoim rodzaju i wyróżnia się na drodze.

Nasz Clubman to Cooper SD ALL4, czyli najwyższa dostępna wersja z silnikiem wysokoprężnym. Czterocylindrowy motor ma 2 litry pojemności. Może się pochwalić 190 KM mocy (przy 4000 obr./min) i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który dostępny jest od 1750 do 2500 obr./min. Współpracuje z 8-biegowym automatem. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za sprawą napędu ALL4. Osiągi? 7,4 sekundy do setki i 221 km/h prędkości maksymalnej.

To już ósma część naszego testu długodystansowego. Dzisiaj skupimy się bardziej na innych Miniaczach, które znajdziemy w polskich salonach. Wszystkim zainteresowanym Clubmanem polecamy: Mini Cooper SD ALL4 Clubman | Test długodystansowy

Mini Cooper SD ALL4 Clubmanfot. Michał Dek | Okazuje się, że Mini może być naprawdę praktyczne. Choć stylowe drzwi zamiast klasycznej klapy bagażnika nie są zbyt wygodnym rozwiązaniem. Łatwo się pobrudzić!

Mini Cooper SD ALL4 Clubmanfot. Michał Dek | Stylowe wnętrze to mocny punkt naszego Clubmana. Czuć, że to marka BMW - wykonanie stoi na najwyższym poziomie. Mini jest drogie, ale w zamian oferuje jakość godną klasy premium

Oferta silnikowa Clubmana jest bardzo bogata. My testujemy topowego diesla, ale w ofercie znajdziemy też kilka znacznie tańszych propozycji. A na miłośników szybkiej jazdy czeka benzynowa, mocna wersja JCW:

- One: benzyna 1.5 - 102 KM, 180 Nm; od 90 500 zł

- Cooper: benzyna 1.5 - 136 KM, 220 Nm; od 96 500 zł

- Cooper S: benzyna 2.0 - 192 KM, 280 Nm; od 115 500 zł

- JCW: benzyna 2.0 - 231 KM, 350 Nm; od 149 000 zł

- One D: diesel 1.5 - 116 KM, 270 Nm; od 102 800 zł

- Cooper D: diesel 2.0 - 150 KM, 330 Nm; od 111 000 zł

- Cooper SD: diesel 2.0 - 190 KM, 400 Nm; od 125 300 zł

Mini Cooper SD ALL4 Clubmanfot. Michał Dek | W naszym teście napęd All 4 spisuje się znakomicie. Mini ani razu nas nie zawiodło, a tegoroczna zima pełna była śniegu, lodu na drogach i grząskiego błota. Brawo, Mini!

Mini JCW Mini JCW Fot. Michał Dek

Klasyczne Mini | Gokartowa radość z jazdy

Możliwe, że o Clubmanie nie słyszeli wszyscy. Mini kombi? Wielu ludzi niezainteresowanych motoryzacją może nawet nie wiedzieć, że w ofercie znajduje się taka wersja. Ale o tym Mini słyszał każdy. To bezpośredni następca kultowego, brytyjskiego auta, które po raz pierwszy zaprezentowano w 1959 roku i z miejsca stało się samochodem-ikoną.

Mini powróciło na drogi w 2001 roku, a za powrotem klasyka stoi BMW. Nowa generacja mierzy 3,82 m długości, 1,72 m szerokości, 1,41 m wysokości i 2,49 m rozstawu osi. Mini dostępne jest w dwóch wersjach: trzy- i pięciodrzwiowej. Stylistycznie pełnymi garściami czerpie z zasłużonego dla brytyjskiej motoryzacji przodka.

Zdjęcia klasycznego Mini, które tu zamieszczamy pochodzą z naszego testu topowej, 231-konnej wersji JCW. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z całym tekstem. Znajdziecie go tutaj: Mini John Cooper Works | Test | Warto przepłacać

Mini JCWFot. Michał Dek | Na zdjęciach prezentujemy najbardziej drapieżną odmianę zwykłego Mini - to kultowe Mini JCW. Pod maską pracuje aż 231 KM.

Mini JCWFot. Michał Dek | Sportowy charakter Mini JCW podkreślają czerwone elementy

Oferta klasycznego Mini:

- One: benzyna 1.5 - 102 KM, 180 Nm; od 77 200 zł

- Cooper: benzyna 1.5 - 136 KM, 220 Nm; od 86 300 zł

- Cooper S: benzyna 2.0 - 192 KM, 280 Nm; od 104 500 zł

- JCW: benzyna 2.0 - 231 KM, 350 Nm; od 129 700 zł

- One D: diesel 1.5 - 95 KM, 220 Nm; od 85 400 zł

- Cooper D: diesel 2.0 - 116 KM, 270 Nm; od 93 300 zł

- Cooper SD: diesel 2.0 - 170 KM, 360 Nm; od 110 900 zł

Mini JCWFot. Michał Dek | Mini JCW swoje kosztuje, ale mało które auto potrafi dostarczyć takiej frajdy z jazdy. Pod tym względem większość konkurentów może się od Mini uczyć.

Mini Cabrio | Wiatr we włosach

Oprócz wersji trzy- i pięciodrzwiowej w ofercie znajdziemy także kabriolet. Mini jednak traktuje Cabrio jako oddzielny model.

Najważniejszy jest tu oczywiście miękki, składany dach. Można go złożyć na dwa sposoby. Po pierwsze, odsunąć przednią część, dzięki czemu powstanie coś na wzór szyberdachu. Drugi sposób: złożyć go całkowicie w czasie 18 sekund. Cały proces można wykonać przy prędkości nieprzekraczającej 30 km/h.

Zdjęcia, które tu zamieszczamy pochodzą z naszego testu, który znajdziecie tutaj: Mini Cooper S Cabrio | Pierwsza jazda | Gokartowa radość z jazdy.

Mini Cooper S CabrioFot. Michał Dek

Mini Cooper S CabrioFot. Michał Dek

Ile trzeba zapłacić za Mini Cabrio w Polsce?

Cooper: 1.5 benzyna, 136 KM, 220 Nm ; Kosztuje wyjściowo w Polsce 99 800 zł

Cooper S: 2.0 benzyna, 192 KM, 280 Nm ; Kosztuje wyjściowo 121 800 zł

JCW: 2.0 benzyna, 231 KM, 320 Nm; Kosztuje wyjściowo: 146 800 zł

Cooper D: 1.5 diesel, 116 KM, 270 Nm; Kosztuje wyjściowo: 108 880 zł

Cooper SD: 2.0 diesel, 170 KM, 360 Nm, ; Kosztuje wyjściowo: 134 800 zł

Mini Cooper S CabrioFot. Michał Dek

MINI Countryman Cooper S E MINI Countryman Cooper S E Fot. MINI

Mini Countryman | Największe Mini w historii

W czasach szalonej popularności wszelkiej maści SUV-ów i crossoverów, również w ofercie Mini nie mogło zabraknąć takiego samochodu. Rolę modnego uterenowionego modelu pełni u Brytyjczyków Mini Countryman. Niedawno zaprezentowano jego nową generację.

Nowe Mini wyraźnie urosło - Countryman jest o 20 cm dłuższy i o 3 cm szerszy od poprzednika. Rozstaw osi zwiększono o 7,5 cm. Bagażnik pomieści teraz 450 l, ale jego pojemność można regulować, nie składając foteli - tylna kanapa przesuwa się w zakresie 13 cm. Po złożeniu oparć przestrzeń wzrasta do 1390 l. Dostęp do kufra jest ułatwiony dzięki elektrycznie unoszonej klapie - to jedna z nowości w tym modelu. Jest ich więcej.

Nowe Mini Countryman wyposażono w reflektory diodowe i nowy wyświetlacz centralny, który teraz może mieć przekątną nawet 8,8 cala. Jedną z nowych opcji, która może być na nim wyświetlana, jest Country Timer, czyli graficznie przedstawiony poziom trudności trasy w terenie, którą pokonał kierowca.

MINI Countryman Cooper SFot. Mini | Nowy Countryman to największe Mini w historii

W polskich salonach możemy wybrać z kilku różnych wersji silnikowych:

- Cooper: benzyna 1.5 - 136 KM, 220 Nm; W Polsce kosztuje wyjściowo 111 800 zł

- Cooper S: benzyna 2.0 - 192 KM, 280 Nm; Kosztuje wyjściowo: 128 400 zł

- Cooper D: diesel 2.0 - 150 KM, 330 Nm; Kosztuje wyjściowo: 124 000 zł

- Cooper SD: diesel 2.0 - 190 KM, 400 Nm; Kosztuje wyjściowo: 144 800 zł

- Cooper S E (hybryda typu plug-in): benzyna 1.5 i silnik elektryczny - 136 KM + 88 KM; Nie znamy jeszcze polskich cen wersji hybrydowej

MINI Countryman Cooper SFot. Mini | Dla Countrymana przygotowano specjalny tryb do jazdy terenowej

MINI Countryman Cooper SFot. Mini | Countryman idealnie wpisuje się w dzisiejszą modę na SUV-y

MINI Countryman Cooper SFot. Mini | Wnętrze to charakterystyczny dla marki projekt

Mini Paceman Mini Paceman fot. Mini

Mini Paceman | Jedyny i niepowtarzalny SAC

Mini Paceman powstaje na bazie Countrymana. Z wyglądu to mieszanka crossovera i coupe. Samo Mini nazywa ten typ nadwozia SAC, czyli Sports Activity Coupe. Ma cztery fotele, troje drzwi, trochę miejsca w bagażniku (330 l), całkiem pokaźny rozstaw osi, jak przystało na Mini, masę designerskich gadżetów i bardzo stylowe nadwozie. Trudno znaleźć u konkurentów podobne auto.

Mini Pacemanfot. Mini | Paceman to auto jedyne w swoim rodzaju.

Jak prezentuje się polski cennik Pacemana?

- Cooper: benzyna 1.6 - 122 KM, 160 Nm; od 97 300 zł

- Cooper S: benzyna 1.6 - 190 KM, 260 Nm; od 113 600 zł

- JCW: - benzyna 1.6 - 218 KM, 300 Nm; od 147 600 zł

- Cooper D - diesel 1.6 - 112 KM, 270 Nm; od 104 400 zł

- Cooper SD - diesel 2.0 - 143 KM, 305 Nm; od 116 900 zł

Mini Pacemanfot. Mini | We wnętrzu - tradycyjnie - dominują okręgi

Więcej o:
Copyright © Agora SA