Komentarze (158)
Poradnik | Najlepsze silniki Diesla w historii
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • kamillwawa

    Oceniono 1 raz 1

    Używnay diesel z bezpośrednim wtryskiem i turbiną - czyli zaoszczedzisz trochę na paliwie a zapłacisz krocie za utrzymanie w dobrym stanie. Wysoki poziom skomplikowania konstrukcji oznacza reguralne kosztowne problemy typu: EGR, przepływomierz, turbina, intercooler, układ dolotowy, wtryskiwacze, DPF, odma, koło dwumasowe, koło pasowe, sprzegło alternatora. Przyjemność jazdy dobrym dieslem w trasie duża, koszty obsługi jeszcze większe.

  • ironic77

    Oceniono 1 raz 1

    myślałem, że będzie o dizlu z T-34.. ;-P

  • Gość: Fan C5

    Oceniono 1 raz 1

    C5 2.0 HDI (111 km) zrobiłem ponad 570 tys.km bez problemowy. C5 2.0 HDI (150 KM) ma teraz 205 tys. km i jest spoko.

  • p406_737u

    Oceniono 1 raz 1

    "Wbrew pozorom, obecny dziś w każdym silniku Diesla wtrysk bezpośredni common-rail nie jest autorską konstrukcją Volkswagena czy Mercedesa."
    Czy was pogięło? 1° 1.9 TDI, to włoska konstrukcja, kupiona przez VW w latach 70 i modernizowana. I to jedyny wkład VW w rozwój techniki silników z zapłonem samoczynnym. 2° na dieslach najlepiej znają się Francuzi, nie Niemcy, 3° To, że MB ma jakiś dobry silnik diesla, nie znaczy, że wszystko musi wymyślać w tej dziedzinie. Inni też konstruują silniki.

  • Gość: Mechanik tdi

    Oceniono 1 raz 1

    Ciekawe czego nie wspominają o 1.9 TDI produkowanych do 2010.r czy też 2.5
    TDI r5 aat ael produkcji VW . To są trwałe i niezniezniszczalne silniki które jeżdżą do dzisiaj przez 20 parę lat . Potrafią wytrzymać do 800 000 km najazdu bez remontu zdarzały się egzemplarze co zrobiły milion km.

  • Gość: lechutek

    Oceniono 1 raz 1

    2.0 CRDi VGT kia Carens i 140 Km -sam. ma 12 lat i niczego nie naprawiam. Silnik zrobiłem na 173 KM -rakieta i 6.6 l srednio. Od zakupu/minęło 3,5 roku/ niczego nie naprawiałem! Polecam kazdemu-bo pochodzi do ca 400 tys km!

  • Wojtek A

    Oceniono 1 raz 1

    A gdzie VW 1.9 SDI ? Zwykły traktor, bez tych wszystkich nowoczesnych pierdół, z dokładnie taką samą filozofią projektowania i jakością wykonania, jak słynny mercedesowski 200D?

  • wildturkey

    Oceniono 1 raz 1

    Flagowy Land Cruiser drogi autorze osmiocylindrowy disel w ukłafzie V. Powszechnie uzywany w australijskich kopalniach odkrywkowych i podziemnych. I to jest prawdziwe auto terenowe z manualną skrzynią biegów. Nazywa sie Toyota Land Cruiser Work Mate.

  • leszekzgd

    Oceniono 1 raz 1

    Volvo- "Jednostkę wyposażono w rzędową głowicę z pięcioma cylindrami" A cóż to takiego?

  • leszekzgd

    Oceniono 1 raz 1

    Przy Volvo "Jednostkę wyposażono w rzędową głowicę z pięcioma cylindrami" A cóż to takiego?

  • Gość: Myślący

    Oceniono 3 razy 1

    Pompa rotacyjna w silnikach z tych roczników??? Dalej nawet nie czytam. Poziom poniżej gimbazy...

  • Gość: klm

    Oceniono 1 raz 1

    niby o najlepszych dieslach, a na głównej zdjęcie jednorazówki ze Smarta...
    a cały "artykuł", to jak zwykle kupa bredni parchatych gimbusów...

  • zsaba

    Oceniono 1 raz 1

    ..sorry,bajki górą tworzone przez sprzedawców. mam wrażenie, że część opinii opiera się na zasłyszanych opiniach mających zniechęcić do tego co działa przez lata bez problemów...pozdrawiam

  • Gość: hospel

    Oceniono 1 raz 1

    najlepszy dizel to ja mam w ciagniku Japonskim

  • dymomierz

    Oceniono 1 raz 1

    A nie lepiej wypisać w punktach i uzasadnić? Szkoda zapychać internet niepotrzebnymi zdjęciami. Ludzie to nie idioci.

  • Jan Jankowski

    Oceniono 3 razy 1

    SX4 PO 6 LATACH PADŁ ZE STAROŚCI PASEK ROZRZĄDU. SILNIK 1,9 TD FIATA 120 KM. KOSZT NAPRAWY W SERWISIE FIATA 4000 ZŁ. PRZEBIEG 60000 KM. NIKT W SERWISIE SUZUKI NIE PRZEWIDZIAŁ TAKIEJ AWARII.

  • Oceniono 3 razy 1

    Mialem.mesia 124 2.0 kiedy go sprzedawalem mial 1mln200tys km i.silniknawet dymka nie puscil .Brakuje w tym.zestawie.1.7Isuzu

  • bolo2002

    Oceniono 1 raz 1

    Mazda 323 1,7 td wersja S-358 tys bez naprawy.Mazda 3 1,6 MZR-CD 160 tys bez naprawy.
    Kia Carens 2,0CRDi VGt -dzis 160 tys bez naprawy i chdzi jak nowy i spoko jeszcze 100-200 tys przejedzie, to pancerny i b. szubki samochód z super ekonomicznym silnikiem . Innego nie chce nawet za darmo. Silników diesla nigdy nie naprawiałem!!!!!

  • Gość: PK

    0

    a gdzie diesel 2 litrowy , totalnie niezniszczalny na pompie wtryskowej występujący w corolli , carinie , następnie w pierwszej avensis t22 lekko zmodernizowany i turbodoładowany, jak można nie wymienić tak genialnych silników które do dziś żyją i cieszą się doskonałą kondycją . Autor bez żadnej kompletnie wiedzy motoryzacyjnej .

  • adamadmiral

    0

    Czy leci z nami pilot? A gdzie pancerna jednostka znana z Audi 80 i golfa czy też Seata i skody 1,9 tdi oznaczony przez koncern symbolem 1z do dzisiaj to pancerna jednostka występująca pod wieloma nazwami w zależności od potrzeb producenta finalnego pojazdu.

  • Gość: Marcus

    0

    Aaa gdzie legendarny wręcz pancerny silniczek 3.0 koncernu BMW ???

  • beetle83

    0

    Dajcie jeszcze ten artykuł sprzed 7 lat o najbardziej awaryjnych silnikach diesla...

  • Piotr Diszer

    0

    Ja mam forda escorta 1999, 1,8 TD, przebieg 400000 km, działa bez problemu, odpalenie zimą do -15 stopni na własnym akumulatorze. Nie dymi z tyłu przy przyspieszaniu. Recepta? Nie żyłuję silnika, spokojnie jeżdżę, i zgodnie z przepisami prędkości. Czasami ktoś mnie wyprzedza zdenerwowany, ale po chwili i tak go doganiam na jałowym biegu na światłach. Druga porada, to wymiana oleju w terminie, tradycyjnego, mineralnego.

  • Gość: trucker 66

    0

    Brakuje dwóch silników ;
    1. 1.9 TDI - cała wschodnia Europa tym się tłucze i jeszcze długo pojeżdzi , Golf przejeżdż
    250 000 km - remont za grosze i dalej .
    2. 1.4 D4-D od Toyoty , montowany nawet Przez BMW w Mini i wielu innych autach. Dzisiaj
    Corolla z przebiegiem 300 000 km to standard , common rail o dużej wytrzymałości .

  • Gość: 666

    0

    ...tu jak zwykle sami fachowcy,odróżniający jedynie korek wlewu oleju od korka zbiornika spryskiwaczy

  • cyniczny.komentator

    0

    Po pierwsze - po co odgrzewacie artykuł sprzed kilku lat?
    Po drugie - gdzie takie legendy jak 1.8D 1C z Toyoty lat 80, albo 1.9 TDI Volkswagena.
    Po trzecie - warto wspomnieć o takim potworze, jak W-2. Chyba najlepszy, czołgowy diesel świata.

  • Gość: Kris

    0

    Miłośnicy frycow won z forum

  • kmwsm

    0

    Wadomo gdzie laduja europejskie dinozaury ssace diesel... w wolsce. I jeszcze sie chwala, ze przejechali milion. Dlaczego Niemiec sie nie chwali, co?

  • Gość: awer

    0

    Nie ma to jak odkopać artykuł sprzed roku...

  • zsaba

    Oceniono 2 razy 0

    ...wybiórcze zestawienie,rok 1994 -1997, audi 2.5 tdi R 5 ,140 km, silnik ael , skrzynia manual 6, avant. nie do zajeżdżenia jak i protoplasta audi 1.6 d 1983- 1986, r 4 nie miał nigdy ograniczeń, chyba, ze kierowca miał ograniczenie mentalne i niszczył nieświadomie...pozdrawiam

  • elbertson

    Oceniono 4 razy 0

    Laguna z 1998 r hatchback silnik 1,9 dti , skrzynia biegów od kombi / po wymianie / - dlaczego nikt nie robi takich aut ?

  • Gość: Croma

    Oceniono 2 razy 0

    Osobiście silnik 16V 150KM, osobiscie polecam słabsza 120 konną jednostke. W moim gdyby nie DPF, klapy wirowe i nieszczęsny EGR, można go uznac za bardzo udany. Ja zacząłem czerpać przyjemnośc z jazdy dopiero po usunieciu DPF i wyłączeniu zaworu EGR. Auto jest dynamiczne, dobre na cwaniaków w BMW, którym szczena opada ze jakis Fiacior bierze ich bez pierdnięcia.

  • Gość: czesiek ze wsi

    0

    akurat toyota na afrykę i bliski wschód najczęściej jest montowana z silnikiem 1HZ sześciocylindrowym wolnossącym klasycznym dieslem, o pojemności 4,2L z mechaniczną pompą wtryskową o mocy około 130km.

  • Gość: janek

    Oceniono 1 raz -1

    Polecam bardzo interesujący artykuł: Pokaż Swoją Hondę!
    odszukaj na: ZycieToWiecej.com

  • Gość: gość234

    Oceniono 3 razy -1

    Gimbusy. 2,4 D w Volvo to był silnik VW z LT24...

  • Sotogrande JD

    Oceniono 1 raz -1

    Mialem Toyote Land Cruiser HDJ (0 z tym silnikiem.. genialne auto..

  • bolo2002

    Oceniono 5 razy -1

    Ale autor zapomniał, ze koncern Hyundai-Kia tez miał i ma bardzo dobre, chwalone i bezawaryjne silniki diesla -rodem z firmy VM. To są diesle 1, 6 , 2,0 i 2,2 CRDi generujace moc od 90 do 200 KM. mam taki silniczek w Kia Carens z 2006 r. i 140 KM-silnik bezawaryjny, dynamicznyi absolutnie pewny. spalanie zima 6.6-7,2 l/100 kilometrów. Ten silnik jest lepszy niz silniki w VW z tego okresu/ beznadziejny gniot 1,9 DID miałem w Mitsu. Outlanderze/ . Genialnego diesla miałem w Mazdzie 3 z 2005 r. -1,6 MZR-CD/silnik fransuski-koncern PSA-to była rewelacja!.A silnik 2,2 CRDI od Kia dzis to 200 KM i 440 Nm w Sorento.

  • Andrzej Kuna

    Oceniono 7 razy -1

    Polonez 1,6GLI przejechane 540000km od początku na QUAKERZE rdza go zjadła doszczętnie a silnik nieco osłabł i zaczął lekko dymić. Peugeot 206 1,4 hdi 170000km padł naprawa przewyższa koszt auta.

  • Gość: mariowlkp

    Oceniono 35 razy -1

    Bez silnika VW 1,9 tdi ten ranking jest kompletnie bez sensu przecież to właśnie te silniki przez fachowców uznawane są za przełomowe i pancerne a przebiegi ponad milionowe nie stanowią dla tych silników problemu ..

  • b jun (bj)

    Oceniono 4 razy -2

    A wiecie dlaczego tzw ?Alfisti? pozdrawiają się długimi przy każdej mijance? Bo się znają. Z serwisu

  • Gość: Fajny_gość

    Oceniono 6 razy -2

    Obecnie odpowiednikiem diesli w kontekście właściwości trakcyjnych i trwałości są hybrydy. W Priusie zespół napędowy taksówkarze eksploatują nawet do 1 mln km.

  • Gość: jaa

    Oceniono 2 razy -2

    wytrzymały silnik?i co z tego?remont silnika jest często tańszy niż osprzętu!co mi z wytrzymałego silnika jak padnie pompa , wtryski , turbo??teraz na silniki nie patrzy się jak kiedyś- one już nie gwarantują bezproblemowej jazdy i nie generują tak wielkich kosztów jak osprzęt

  • californian-legit

    Oceniono 20 razy -2

    Moj Prius przejechal bez zadnej awarii ponad 160 tysiecy mil. Srednie spalanie 4 litry na 100 km. Disle to przzytek.

  • konrad8125

    Oceniono 5 razy -3

    DIESLE to było dobre rozwiązanie 30lat temu ,bo silniki były niewysilone ( bez turbo ) . a dziśiaj kręcą te silniki do ponad 200koni i na dodatek słaba jakość ropy- więc dze że ludzie już odchodzą od ropniaków- bo i spalanie jest tylko troche niżze niż PB, i cena za litr na stacji jest porównywalna , a koszty napraw diesla są wyższe---- miałem bmw seria 5---2.5 td--- i stwierdziłem że NIGDY WIĘCEJ DIESLA- TERAZ MAM BMW 330i- i jestem mega zadowolony

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX