Kilka miesięcy temu zadebiutowała druga generacja Audi A5, a teraz przyszedł czas na dopełnienie gamy oferowanych wersji. Stylowe coupe z Ingolstadt będzie dostępne w wersji z miękkim dachem, który rozkłada się w 15 sekund. Auto będzie konkurować z BMW serii 4 i Mercedesem Klasy C. W porównaniu do poprzednika A5 Cabriolet jest nieco większy i oferuje więcej miejsca dla pasażerów. Pod maską zobaczymy 252-konne 2.0 TFSI, 190-konne 2.0 TDI i 218-konne 3.0 TDI oraz 354-konne 3.0 TFSI V6 zarezerwowane dla odmiany S.
Nie tylko duże SUV-y mają sens. Nawet w Ameryce, gdzie właśnie zadebiutował Ford EcoSport, który będzie dostępny również na Starym Kontynencie. Pod maską będzie można wybrać jeden z dwóch benzynowych silników ? turbodoładowany, litrowy EcoBoost lub dwulitrowy, wolnossący. W zależności od silnika auto będzie oferowane z napędem na przód lub wszystkie koła.
Japoński producent wprowadza na rynek piątą generację niezwykle popularnego SUV-a CR-V. Samochód otrzymał odświeżony design, nowe technologie oraz ulepszone silniki. Przez dwie dekady wyprodukowano ponad 4 mln egzemplarzy tego modelu. Również w Polsce ten model cieszy się dużą popularnością. Kabina CR-V jest bardzo podobna do Civika, ale oferuje więcej miejsca. Na środku dominuje dotykowy ekran systemu infotainment. Zanim nowa generacja trafi na Stary Kontynent potrzeba jeszcze trochę czasu. W Ameryce będzie dostępne z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra. Druga jednostka to dobrze znany silnik 2,4. Honda nie wspomina nic o jednostkach wysokoprężnych. Za dopłatą będzie można zamówić napęd na cztery koła.
Najładniejszy model w gamie Infiniti jest już dostępny w salonach, ale na targach w Los Angeles zadebiutowała wersja z mocniejszym silnikiem. od maską pracuje V-szóstka Twin-Turbo o pojemności 3 litrów, mocy 405 KM i 475 Nm momentu. W podstawowej wersji mamy do czynienia z turbodoładowanym silnikiem dwulitrowym o mocy 211 KM (350 Nm maksymalnego momentu obrotowego).
W Los Angeles debiutuje wersja koncepcyjna, ale model produkcyjny wjedzie na drogi już w 2018 roku. Za napęd Jaguara I-Pace odpowiadają dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 400 KM i 700 Nm - jeden umieszczony z przodu, drugi z tyłu. Każdy odpowiada za koła swojej osi. Zamontowane w podłodze baterie o pojemności 90 kW pozwolą przejechać 354 km na jednym ładowaniu.
Amerykański producent sukcesywnie odświeża gamę modelową. Nowa generacja modelu Compass upodabnia do go większego Grand Cherokee. Najwięcej zmian zauważymy w tylnej części nadwozia. Auto powstało na przedłużonej płycie podłogowej Jeepa Renegade. Na temat silników nie wiemy na razie zbyt wiele. W USA podstawowym modelem będzie jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra (180 KM, 237 Nm), ale w Europie pojawi się opcja wysokoprężna. Prawdopodobnie będzie to jednostka MultiJet o pojemności 1,6 lub 2,0. Niewykluczone, że do gamy dołączy także 1.4 TmAir.
O tej marce nie wiemy zbyt wiele. Poza tym, że celuje w takich konkurentów jak Tesla czy Mercedes. Elektryczny sedan Atvus ma być zasilany dwoma jednostkami elektrycznymi. Ta nad przednią osią będzie generować 600 KM, a druga odpowiada za tylny napęd oferując 400 KM. Łączna moc silników to 1000 KM. Dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia, opartej w dużej mierze na aluminium i włóknie węglowym, oraz akumulatorowi o pojemności 1000 kWh, Atvus przejedzie ponad 500 km na jednym ładowaniu. Auto pojawi się na rynku w 2018 i ma kosztować tyle, co Tesla Model S.
Mazda odświeżyła jeden ze swoich najpopularniejszych modeli. Druga generacja CX-5 wygląda świetnie, ale na premierę w salonach trzeba będzie poczekać do przyszłego roku. Na początek model trafi na rodzimy rynek, a dopiero stamtąd na inne kontynenty. Nowa wersja nieznacznie urosła, ulepszono wnętrze, a z przodu pojawiły się nowe światłą w technologii Led. Pod maską bez większych zmian. Mazda wspomniała o dwóch jednostkach benzynowych Skyactiv-G (2.0 i 2.5) oraz dieslu Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra.
Szybkie coupe od Mercedesa ściąga dach. Pod maską sportowego modelu pracuje dobrze znana, podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności czterech litrów. Standardowa wersja oferuje 469 KM maksymalnej mocy, czyli o 13 KM więcej niż w coupe. Model GT C Roadster wyciska z V8 Biturbo aż 547 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Mocniejsza wersja robi to 0,2 s szybciej. Prędkość maksymalna to 316 km/h.
Oto najdroższy kabriolet produkowany przez markę ze Stuttgartu. Powstanie tylko 300 egzemplarzy tej wersji, a klienci będą mieli do wyboru jedną z trzech wersji kolorystycznych: czerwone nadwozie z porcelanowo-czarnym wnętrzem, niebieskie nadwozie z porcelanowo-brązowym wnętrzem lub białe nadwozie z porcelanowo-błękitnym wnętrzem. Dla wymagających klientów przygotowano opcję indywidualnego wykończenia wnętrza. W kabinie nie zabraknie najbardziej szlachetnych materiałów i drobiazgowego wykończenia. Pod maską pracuje silnik V12 twinturbo rozwijający moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niecałe 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.
Największe MINI w historii. Countryman to nie tylko stylowy crossover, ale całkiem funkcjonalne i praktyczne auto rodzinne. Samochód jest o 20 cm dłuższy i 3 cm szerszy od poprzednika. Rozstaw osi zwiększono o 7,5 cm. Bagażnik pomieści teraz 450 l. Nowe MINI Countryman ma reflektory diodowe, a w środku znajdziemy nowy wyświetlacz centralny, o przekątnej 8,8 cala. Ciekawą opcją jest Country Timer przedstawiający poziom trudności trasy w terenie, którą pokonał kierowca. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra oferuje 136 KM, ale już niebawem zadebiutuje wersja hybrydowa wspomagana przez motor elektryczny o mocy 88 KM.
W Los Angeles debiutuje Porsche Panamera z przedłużonym rozstawem osi. Poza większą ilością miejsca auto wyróżnia się bardziej ekskluzywnym wnętrzem. Model jest wyposażony seryjnie w panoramiczny dach oraz komfortowe fotele przednie i tylne. Za komfort podróżowania odpowiada zawieszenie pneumatyczne z elektroniczną kontrolą siły tłumienia. Modele Panamera 4S Executive i Panamera Turbo Executive oferują skrętną tylną oś i system cichego domykania drzwi. Za dopłatą będzie można zamówić rozbudowaną konsolę centralną dla pasażerów tylnych foteli, gdzie pojawią się dwa składane stoliki oraz dwa odłączane tablety.
Już w przyszłym sezonie Porsche wystartuje zupełnie nowym samochodem wyścigowym klasy GT. W Los Angeles zaprezentowano wyczynowy model 911 RSR wyposażony w sześciocylindrowy silnik typu bokser umieszczony tuż przed tylną osią. W zależności od wielkości zwężki nowy, wolnossący motor generuje moc około 510 KM. Przekazywanie napędu odbywa się za pomocą sześciobiegowej przekładni sekwencyjnej. Po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym Porsche klasy GT pojawi się radarowy system ostrzegania przed kolizją "Collision Avoid System". Wykrywa inne samochody nawet w ciemności i pozwala uniknąć groźnych sytuacji na torze. W kabinie zamontowano bezpieczniejszą klatkę oraz wyścigowy fotel przymocowany na sztywno do podwozia.
Kalifornijski producent supersamochodów przedstawił właśnie nowe dzieło. Jest to odmiana modelu Beast wyposażona w twardy dach. W przeciwieństwie do wersji bazowej auto nie powstało na płycie podłogowej Ariela Atoma. Zamiast tego wykorzystano aluminiową konstrukcję od Lotusa. Pod maską pracuje silnik Hondy o pojemności 2,4 litra wspomagany przez sprężarkę Rotrex. Maksymalna moc to 500 KM, a masa samochodu wynosi zaledwie 884 kg. Przyspieszenie do setki zajmuje nieco ponad trzy sekundy, a prędkość maksymalna to 281 km/h.
Za Wielką Wodę dotarł mały, elektryczny Smart. Sercem nowego modelu jest silnik o mocy 82 KM. Prędkość maksymalną malucha ogranicza elektroniczny kaganiec, który aktywuje się przy 130 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 11,5 sek. Zasięg na naładowanej do pełna baterii wynosi 155 km/h. W przyszłym roku Daimler wprowadzi do sprzedaży szybką ładowarkę, która potrzebuje tylko 45 minut na pełne ładowanie.
Koncern z Wolfsburga przygotował SUV-a specjalnie pod gusta Amerykanów. Potężny, mierzący ponad 5 metrów Atlas wjedzie na drogi już w przyszłym roku. Auto jest pozycjonowane jako propozycja dla rodzin prowadzących aktywny tryb życia. Oferuje trzy rzędy siedzeń i 7 wygodnych miejsc. Na początek dostępne będą dwie jednostki napędowe: dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 238 KM oraz 3,6-litrowa V-szóstka o mocy 280 KM. Obydwa silniki współpracują z ośmiostopniowym automatem.
W Ameryce debiutuje odświeżona wersja najlepiej sprzedającego się auta w Europie. Wygląd zewnętrzny nowego Golfa pozostał prawie bez zmian. Przeprojektowano przednie reflektory (LED-y są teraz standardem), a tylne mają nowe tło. Przeprojektowano zderzaki i końcówki układu wydechowego, a do palety lakierów dodał nowe kolory i wzory felg. Pod maskę dołącza zupełnie nowy silnik 1,5 TSI o mocy 130 i 150 KM. W kabinie pojawiły się cyfrowe zegary na desce rozdzielczej (Virtual Cockpit). Niemiecki kompakt jest wyposażony w autonomiczny tryb jazdy, w którym do prędkości 60 km/h potrafi sam przyspieszać i hamować, utrzymując bezpieczną odległość za poprzedzającym pojazdem.
Drapieżna wersja Passata debiutuje podczas targów w Los Angeles. Od standardowej wersji odróżnia się obniżonym zawieszeniem, nowymi zderzakami, czarnym grillem. Pojawiły się także czerwone akcenty i znaczki GT. Pod maską pracuje silnik VR6 o pojemności 3,6 litra. Jednostka generuje 280 KM i jest połączona z dwusprzęgłową skrzynią DSG.