Los Angeles Auto Show 2016 | Najważniejsze premiery

Targi motoryzacyjne w Los Angeles właśnie ruszyły. Jak co roku pojawiło się tam kilkadziesiąt ważnych produkcyjnych premier. Nie zabrakło też ciekawych konceptów. Zobacz najciekawsze samochody tegorocznej edycji
Audi A5 Cabrio Audi A5 Cabrio fot. Audi

Audi A5/S5 Cabriolet

Kilka miesięcy temu zadebiutowała druga generacja Audi A5, a teraz przyszedł czas na dopełnienie gamy oferowanych wersji. Stylowe coupe z Ingolstadt będzie dostępne w wersji z miękkim dachem, który rozkłada się w 15 sekund. Auto będzie konkurować z BMW serii 4 i Mercedesem Klasy C. W porównaniu do poprzednika A5 Cabriolet jest nieco większy i oferuje więcej miejsca dla pasażerów. Pod maską zobaczymy 252-konne 2.0 TFSI, 190-konne 2.0 TDI i 218-konne 3.0 TDI oraz 354-konne 3.0 TFSI V6 zarezerwowane dla odmiany S.

a

a

Ford EcoSport Ford EcoSport fot. Ford

Ford EcoSport

Nie tylko duże SUV-y mają sens. Nawet w Ameryce, gdzie właśnie zadebiutował Ford EcoSport, który będzie dostępny również na Starym Kontynencie. Pod maską będzie można wybrać jeden z dwóch benzynowych silników ? turbodoładowany, litrowy EcoBoost lub dwulitrowy, wolnossący. W zależności od silnika auto będzie oferowane z napędem na przód lub wszystkie koła.

a

a

s

Honda CR-V Honda CR-V fot. Honda

Honda CR-V

Japoński producent wprowadza na rynek piątą generację niezwykle popularnego SUV-a CR-V. Samochód otrzymał odświeżony design, nowe technologie oraz ulepszone silniki. Przez dwie dekady wyprodukowano ponad 4 mln egzemplarzy tego modelu. Również w Polsce ten model cieszy się dużą popularnością. Kabina CR-V jest bardzo podobna do Civika, ale oferuje więcej miejsca. Na środku dominuje dotykowy ekran systemu infotainment. Zanim nowa generacja trafi na Stary Kontynent potrzeba jeszcze trochę czasu. W Ameryce będzie dostępne z silnikiem benzynowym o pojemności 1,5 litra. Druga jednostka to dobrze znany silnik 2,4. Honda nie wspomina nic o jednostkach wysokoprężnych. Za dopłatą będzie można zamówić napęd na cztery koła.

Honda CR-V

Honda CR-V

Infiniti Q60 3.0T Infiniti Q60 3.0T fot. Infiniti

Infiniti Q60 3.0T

Najładniejszy model w gamie Infiniti jest już dostępny w salonach, ale na targach w Los Angeles zadebiutowała wersja z mocniejszym silnikiem. od maską pracuje V-szóstka Twin-Turbo o pojemności 3 litrów, mocy 405 KM i 475 Nm momentu. W podstawowej wersji mamy do czynienia z turbodoładowanym silnikiem dwulitrowym o mocy 211 KM (350 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Infiniti Q60 3.0T

Infiniti Q60 3.0T

Jaguar i-Pace Jaguar i-Pace Jaguar i-Pace

Jaguar i-Pace

W Los Angeles debiutuje wersja koncepcyjna, ale model produkcyjny wjedzie na drogi już w 2018 roku. Za napęd Jaguara I-Pace odpowiadają dwa elektryczne silniki o łącznej mocy 400 KM i 700 Nm - jeden umieszczony z przodu, drugi z tyłu. Każdy odpowiada za koła swojej osi. Zamontowane w podłodze baterie o pojemności 90 kW pozwolą przejechać 354 km na jednym ładowaniu.

Jaguar i-Pace

Jaguar i-Pace

Jeep Compass Jeep Compass fot. Jeep

Jeep Compass

Amerykański producent sukcesywnie odświeża gamę modelową. Nowa generacja modelu Compass upodabnia do go większego Grand Cherokee. Najwięcej zmian zauważymy w tylnej części nadwozia. Auto powstało na przedłużonej płycie podłogowej Jeepa Renegade. Na temat silników nie wiemy na razie zbyt wiele. W USA podstawowym modelem będzie jednostka benzynowa o pojemności 2,4 litra (180 KM, 237 Nm), ale w Europie pojawi się opcja wysokoprężna. Prawdopodobnie będzie to jednostka MultiJet o pojemności 1,6 lub 2,0. Niewykluczone, że do gamy dołączy także 1.4 TmAir.

Jeep Compass

Lucid Motors EV Lucid Motors EV fot. Lucid Motors

Lucid Motors EV

O tej marce nie wiemy zbyt wiele. Poza tym, że celuje w takich konkurentów jak Tesla czy Mercedes. Elektryczny sedan Atvus ma być zasilany dwoma jednostkami elektrycznymi. Ta nad przednią osią będzie generować 600 KM, a druga odpowiada za tylny napęd oferując 400 KM. Łączna moc silników to 1000 KM. Dzięki lekkiej konstrukcji nadwozia, opartej w dużej mierze na aluminium i włóknie węglowym, oraz akumulatorowi o pojemności 1000 kWh, Atvus przejedzie ponad 500 km na jednym ładowaniu. Auto pojawi się na rynku w 2018 i ma kosztować tyle, co Tesla Model S.

Mazda CX-5 Mazda CX-5 fot. Mazda

Mazda CX-5

Mazda odświeżyła jeden ze swoich najpopularniejszych modeli. Druga generacja CX-5 wygląda świetnie, ale na premierę w salonach trzeba będzie poczekać do przyszłego roku. Na początek model trafi na rodzimy rynek, a dopiero stamtąd na inne kontynenty. Nowa wersja nieznacznie urosła, ulepszono wnętrze, a z przodu pojawiły się nowe światłą w technologii Led. Pod maską bez większych zmian. Mazda wspomniała o dwóch jednostkach benzynowych Skyactiv-G (2.0 i 2.5) oraz dieslu Skyactiv-D o pojemności 2,2 litra.

Mazda CX-5

Mazda CX-5

Mercedes AMG GT Roadster Mercedes AMG GT Roadster fot. Mercedes

Mercedes AMG GT Roadster

Szybkie coupe od Mercedesa ściąga dach. Pod maską sportowego modelu pracuje dobrze znana, podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności czterech litrów. Standardowa wersja oferuje 469 KM maksymalnej mocy, czyli o 13 KM więcej niż w coupe. Model GT C Roadster wyciska z V8 Biturbo aż 547 KM i 680 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pierwszy model przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy. Mocniejsza wersja robi to 0,2 s szybciej. Prędkość maksymalna to 316 km/h.

Mercedes AMG GT Roadster

Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet fit. Mercedes

Mercedes-Maybach S650 Cabriolet

Oto najdroższy kabriolet produkowany przez markę ze Stuttgartu. Powstanie tylko 300 egzemplarzy tej wersji, a klienci będą mieli do wyboru jedną z trzech wersji kolorystycznych: czerwone nadwozie z porcelanowo-czarnym wnętrzem, niebieskie nadwozie z porcelanowo-brązowym wnętrzem lub białe nadwozie z porcelanowo-błękitnym wnętrzem. Dla wymagających klientów przygotowano opcję indywidualnego wykończenia wnętrza. W kabinie nie zabraknie najbardziej szlachetnych materiałów i drobiazgowego wykończenia. Pod maską pracuje silnik V12 twinturbo rozwijający moc 630 KM i 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa niecałe 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Mercedes-Maybach S 650 Cabriolet

MINI Countryman MINI Countryman fot. MINI

MINI Countryman

Największe MINI w historii. Countryman to nie tylko stylowy crossover, ale całkiem funkcjonalne i praktyczne auto rodzinne. Samochód jest o 20 cm dłuższy i 3 cm szerszy od poprzednika. Rozstaw osi zwiększono o 7,5 cm. Bagażnik pomieści teraz 450 l. Nowe MINI Countryman ma reflektory diodowe, a w środku znajdziemy nowy wyświetlacz centralny, o przekątnej 8,8 cala. Ciekawą opcją jest Country Timer przedstawiający poziom trudności trasy w terenie, którą pokonał kierowca. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra oferuje 136 KM, ale już niebawem zadebiutuje wersja hybrydowa wspomagana przez motor elektryczny o mocy 88 KM.

MINI Countryman

Porsche Panamera LWB Executive Porsche Panamera LWB Executive fot. Porsche

Porsche Panamera LWB Executive

W Los Angeles debiutuje Porsche Panamera z przedłużonym rozstawem osi. Poza większą ilością miejsca auto wyróżnia się bardziej ekskluzywnym wnętrzem. Model jest wyposażony seryjnie w panoramiczny dach oraz komfortowe fotele przednie i tylne. Za komfort podróżowania odpowiada zawieszenie pneumatyczne z elektroniczną kontrolą siły tłumienia. Modele Panamera 4S Executive i Panamera Turbo Executive oferują skrętną tylną oś i system cichego domykania drzwi. Za dopłatą będzie można zamówić rozbudowaną konsolę centralną dla pasażerów tylnych foteli, gdzie pojawią się dwa składane stoliki oraz dwa odłączane tablety.

Porsche Panamera LWB Executive

Porsche 911 RSR Porsche 911 RSR fot. Porsche

Porsche 911 RSR

Już w przyszłym sezonie Porsche wystartuje zupełnie nowym samochodem wyścigowym klasy GT. W Los Angeles zaprezentowano wyczynowy model 911 RSR wyposażony w sześciocylindrowy silnik typu bokser umieszczony tuż przed tylną osią. W zależności od wielkości zwężki nowy, wolnossący motor generuje moc około 510 KM. Przekazywanie napędu odbywa się za pomocą sześciobiegowej przekładni sekwencyjnej. Po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym Porsche klasy GT pojawi się radarowy system ostrzegania przed kolizją "Collision Avoid System". Wykrywa inne samochody nawet w ciemności i pozwala uniknąć groźnych sytuacji na torze. W kabinie zamontowano bezpieczniejszą klatkę oraz wyścigowy fotel przymocowany na sztywno do podwozia.

Porsche 911 RSR

Porsche 911 RSR

Rezvani Beast Alpha Rezvani Beast Alpha fot. Rezvani

Rezvani Beast Alpha

Kalifornijski producent supersamochodów przedstawił właśnie nowe dzieło. Jest to odmiana modelu Beast wyposażona w twardy dach. W przeciwieństwie do wersji bazowej auto nie powstało na płycie podłogowej Ariela Atoma. Zamiast tego wykorzystano aluminiową konstrukcję od Lotusa. Pod maską pracuje silnik Hondy o pojemności 2,4 litra wspomagany przez sprężarkę Rotrex. Maksymalna moc to 500 KM, a masa samochodu wynosi zaledwie 884 kg. Przyspieszenie do setki zajmuje nieco ponad trzy sekundy, a prędkość maksymalna to 281 km/h.

Rezvani Beast Alpha

Rezvani Beast Alpha

Smart ED Smart ED fot. Martin Sliwa

Smart ED

Za Wielką Wodę dotarł mały, elektryczny Smart. Sercem nowego modelu jest silnik o mocy 82 KM. Prędkość maksymalną malucha ogranicza elektroniczny kaganiec, który aktywuje się przy 130 km/h. Przyspieszenie do setki zajmuje 11,5 sek. Zasięg na naładowanej do pełna baterii wynosi 155 km/h. W przyszłym roku Daimler wprowadzi do sprzedaży szybką ładowarkę, która potrzebuje tylko 45 minut na pełne ładowanie.

Smart ED

Volkswagen Atlas Volkswagen Atlas fot.Volkswagen

Volkswagen Atlas

Koncern z Wolfsburga przygotował SUV-a specjalnie pod gusta Amerykanów. Potężny, mierzący ponad 5 metrów Atlas wjedzie na drogi już w przyszłym roku. Auto jest pozycjonowane jako propozycja dla rodzin prowadzących aktywny tryb życia. Oferuje trzy rzędy siedzeń i 7 wygodnych miejsc. Na początek dostępne będą dwie jednostki napędowe: dwulitrowy, czterocylindrowy silnik o mocy 238 KM oraz 3,6-litrowa V-szóstka o mocy 280 KM. Obydwa silniki współpracują z ośmiostopniowym automatem.

Volkswagen Atlas

Volkswagen Golf FL Volkswagen Golf FL fot. Volkswagen

Volkswagen Golf FL

W Ameryce debiutuje odświeżona wersja najlepiej sprzedającego się auta w Europie. Wygląd zewnętrzny nowego Golfa pozostał prawie bez zmian. Przeprojektowano przednie reflektory (LED-y są teraz standardem), a tylne mają nowe tło. Przeprojektowano zderzaki i końcówki układu wydechowego, a do palety lakierów dodał nowe kolory i wzory felg. Pod maskę dołącza zupełnie nowy silnik 1,5 TSI o mocy 130 i 150 KM. W kabinie pojawiły się cyfrowe zegary na desce rozdzielczej (Virtual Cockpit). Niemiecki kompakt jest wyposażony w  autonomiczny tryb jazdy, w którym do prędkości 60 km/h potrafi sam przyspieszać i hamować, utrzymując bezpieczną odległość za poprzedzającym pojazdem.

Volkswagen Golf FL

Volkswagen Golf FL

Volkswagen Passat GT Volkswagen Passat GT fot. Volkswagen

Volkswagen Passat GT

Drapieżna wersja Passata debiutuje podczas targów w Los Angeles. Od standardowej wersji odróżnia się obniżonym zawieszeniem, nowymi zderzakami, czarnym grillem. Pojawiły się także czerwone akcenty i znaczki GT. Pod maską pracuje silnik VR6 o pojemności 3,6 litra. Jednostka generuje 280 KM i jest połączona z dwusprzęgłową skrzynią DSG.

Volkswagen Passat GT

Więcej o:
Copyright © Agora SA