Testy Euro NCAP | Cztery piątki, jedna trója

Szereg systemów bezpieczeństwa dostępny za dopłatą, a nie w standardzie, może kosztować producenta nawet dwie gwiazdki w testach zderzeniowych. Przekonała się o tym Toyota po zorganizowanej przez organizację Euro NCAP serii kraks. Tym razem rozbito cztery samochody: Renault Scenika, Subaru Levorga, Kię Niro i Toyotę Hilux. Które z nich wypadły najlepiej?
Renault Scenic - testy zderzeniowe Renault Scenic - testy zderzeniowe Fot. Euro NCAP

Renault Scenic

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 67%

Systemy bezpieczeństwa: 59%

Galerię zdjęć oraz opis nowego francuskiego minivana znajdziecie tu: Renault Scenic.

Subaru Levorg - testy zderzeniowe Subaru Levorg - testy zderzeniowe Fot. Euro NCAP

Subaru Levorg

Ogólny wynik: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%

Bezpieczeństwo dzieci: 83%

Bezpieczeństwo pieszych: 75%

Systemy bezpieczeństwa: 68%

Galerię zdjęć oraz opis japońskiego kombi znajdziecie tu: Subaru Levorg.

Kia Niro - testy zderzeniowe Kia Niro - testy zderzeniowe Fot. Euro NCAP

Kia Niro

Euro NCAP wystawiło hybrydowej Kii dwie oceny. Pierwsza dotyczy modelu o standardowym wyposażeniu, a druga - z dodatkowymi systemami bezpieczeństwa dostępnymi za dopłatą lub występującymi w standardzie, ale w droższych odmianach modelu.

Ogólny wynik odmiany z wyposażeniem dodatkowym: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%

Bezpieczeństwo dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych: 70%

Systemy bezpieczeństwa: 81%

Ogólny wynik standardowej odmiany: 4 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 83%

Bezpieczeństwo dzieci: 80%

Bezpieczeństwo pieszych: 57%

Systemy bezpieczeństwa: 59%

Galerię zdjęć oraz opis koreańskiej hybrydy znajdziecie tutaj: Kia Niro.

Toyota Hilux - testy zderzeniowe Toyota Hilux - testy zderzeniowe Fot. Euro NCAP

Toyota Hilux

Podobnie jak Kia, Toyota wyraźnie odczuła różnicę pomiędzy egzemplarzem wyposażonym w opcjonalne systemy bezpieczeństwa a modelem standardowym. Uboga lista standardowo dostępnych systemów bezpieczeństwa dostępnych w Hiluxie kosztowała Japończyków utratę aż dwóch gwiazdek.

Ogólny wynik odmiany z wyposażeniem dodatkowym: 5 gwiazdek

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 83%

Systemy bezpieczeństwa: 63%

Ogólny wynik standardowej odmiany: 3 gwiazdki

Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%

Bezpieczeństwo dzieci: 82%

Bezpieczeństwo pieszych: 73%

Systemy bezpieczeństwa: 25%

Galerię zdjęć oraz opis japońskiego pickupa znajdziecie tutaj: Toyota Hilux.

Więcej o:
Copyright © Agora SA