Najnowszy raport ADAC powstał w oparciu o 2,4 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2015 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które były zarejestrowane między 2006 a 2013 r. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych.
Zestawienie podzielono na 6 klas. Dla każdego modelu obliczono średni roczny przebieg i wystawiono ocenę. Jej wartość zależy od tego, ile egzemplarzy konkretnego modelu uległo awarii na każdy tysiąc zarejestrowanych sztuk.
Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Które modele okazały się psuć najczęściej, a które najrzadziej?
W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.
W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.
W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.
W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.
W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.
W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.
Jak poszczególne modele wypadały w innych rankingach awaryjności? Sprawdź:
RANKING AWARYJNOŚCI TUV 2016
RANKING AWARYJNOŚCI DEKRA 2016