Raport awaryjności ADAC 2016 | Niemcy jednocześnie triumfują i ponoszą klęskę

W najnowszym raporcie awaryjności ADAC wiele niemieckich aut należy do czołówki. Są jednak i takie, które okupują najniższe miejsca zestawienia. Jak na tle Niemców wypadają Japończycy, Koreańczycy i inni? [x]
ADAC 2016 ADAC 2016 ADAC

Ranking awaryjności ADAC 2016

Najnowszy raport ADAC powstał w oparciu o 2,4 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2015 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które były zarejestrowane między 2006 a 2013 r. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych.

Zestawienie podzielono na 6 klas. Dla każdego modelu obliczono średni roczny przebieg i wystawiono ocenę. Jej wartość zależy od tego, ile egzemplarzy konkretnego modelu uległo awarii na każdy tysiąc zarejestrowanych sztuk.

Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Które modele okazały się psuć najczęściej, a które najrzadziej?

Toyota Aygo Black Toyota Aygo Black Toyota

Samochody miejskie

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

Audi A1 Sportback Audi A1 Sportback Fot. Audi | Audi A1 Sportback

Samochody małe

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

Audi Q3 Audi Q3 Fot. Audi | Audi Q3

Klasa niższa średnia

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

BMW ActiveHybrid 3 (F30h) BMW ActiveHybrid 3 (F30h) fot. BMW | BMW ActiveHybrid 3

Klasa średnia

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

BMW serii 5 BMW serii 5 BMW serii 5

Klasa wyższa średnia

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

Volkswagen T5 Volkswagen T5 Volkswagen | Volkswagen T5

Minibusy i samochody dostawcze

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

Jak poszczególne modele wypadały w innych rankingach awaryjności? Sprawdź:

RANKING AWARYJNOŚCI TUV 2016
RANKING AWARYJNOŚCI DEKRA 2016

ADAC 2016

Więcej o:
Copyright © Agora SA