Raport awaryjności ADAC 2016 | Niemcy jednocześnie triumfują i ponoszą klęskę

W najnowszym raporcie awaryjności ADAC wiele niemieckich aut należy do czołówki. Są jednak i takie, które okupują najniższe miejsca zestawienia. Jak na tle Niemców wypadają Japończycy, Koreańczycy i inni? [x]
ADAC 2016 ADAC 2016 ADAC

Ranking awaryjności ADAC 2016

Najnowszy raport ADAC powstał w oparciu o 2,4 mln zgłoszeń dokonywanych przez niemieckich kierowców, których samochody uległy awarii na trasie w 2015 r. Eksperci brali pod uwagę tylko te auta, które były zarejestrowane między 2006 a 2013 r. Liczba rejestracji każdego modelu musiała przekroczyć 10 tys. egzemplarzy rocznie. Tak powstał raport najbardziej i najmniej awaryjnych samochodów używanych.

Zestawienie podzielono na 6 klas. Dla każdego modelu obliczono średni roczny przebieg i wystawiono ocenę. Jej wartość zależy od tego, ile egzemplarzy konkretnego modelu uległo awarii na każdy tysiąc zarejestrowanych sztuk.

Warto mieć na uwadze, że awaria awarii nierówna. Nie wiadomo, ile kosztowały ewentualne naprawy, ale pewnym jest, że każdy zgłaszany problem był na tyle poważny, że unieruchamiał samochód. Które modele okazały się psuć najczęściej, a które najrzadziej?

Toyota Aygo Black Toyota Aygo Black Toyota

Samochody miejskie

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

Audi A1 Sportback Audi A1 Sportback Fot. Audi | Audi A1 Sportback

Samochody małe

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

Audi Q3 Audi Q3 Fot. Audi | Audi Q3

Klasa niższa średnia

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

BMW ActiveHybrid 3 (F30h) BMW ActiveHybrid 3 (F30h) fot. BMW | BMW ActiveHybrid 3

Klasa średnia

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

BMW serii 5 BMW serii 5 BMW serii 5

Klasa wyższa średnia

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

ADAC 2016

Volkswagen T5 Volkswagen T5 Volkswagen | Volkswagen T5

Minibusy i samochody dostawcze

W tabelach wymieniono w kolejności: markę i model, średni roczny przebieg wyrażony w tysiącach kilometrów oraz roczną ocenę wyliczaną na podstawie liczby awarii - im wyższa jej wartość, tym większe prawdopodobieństwo usterki (liczba zgłoszeń na tysiąc zarejestrowanych samochodów). Auta w tabelach (pochodzących ze strony ADAC) ustawione są w kolejności alfabetycznej.

Jak poszczególne modele wypadały w innych rankingach awaryjności? Sprawdź:

RANKING AWARYJNOŚCI TUV 2016
RANKING AWARYJNOŚCI DEKRA 2016

ADAC 2016

Więcej o:
Komentarze (65)
Raport awaryjności ADAC 2016 | Niemcy jednocześnie triumfują i ponoszą klęskę
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: cox

    Oceniono 194 razy 154

    Niemieckie rankingi są tak samo wiarygodne jak testy emisji spalin w VW.

  • Gość: Marek

    Oceniono 113 razy 81

    Obecnie VW od dobrych kilku lat produkuje najbardziej awaryjne auta na rynku i nie zmieni tego żaden niemiecki ranking. Że niby Dacia awaryjna - a co niby tam ma się popsuć - elektroniki zero, silniki proste i niezawodne, zawieszenie bez bajerów ? Toyota bardziej awaryjna od Passata .....tego to nawet Mrożek by nie wymyślił Jestem mechanikiem z 15 letnim stażem ale co ranking to większe głupoty są wypisywane. Już bardziej wiarygodne są rankingi angielskie albo amerykańskie, przynajmniej mają jakieś odniesienie do rzeczywistości.

  • Gość: Sarmata

    Oceniono 95 razy 69

    mam "pełne zaufanie" to tych "danych" ;)

  • justas32

    Oceniono 56 razy 44

    Niemiecka prasa opisywała kilka lat temu skandal z raportami ADAC - tam liczą tylko wezwania do uszkodzonych samochodów producentów którzy NIE PODPISALI UMOWY z ADAC. Więc te dane są NIC nie warte ...

  • iwanme

    Oceniono 47 razy 35

    Superb to klasa wyższa średnia? To fajne, przestronne auto, żeby nie było, ale powinno być jednak obok Passata, Mazdy 6, Insigni i innych. Przecież to jedna półka cenowa.

  • chom1609

    Oceniono 44 razy 34

    Od kiedy VW octavia to klasa średnia ?

  • Gość: MKL

    Oceniono 41 razy 31

    ADAC to samochodowa FIFA, skorumpowana i zdeprawowana organizacja, której renoma legła w gruzach po tym, jak wyszły na jak ustawki testów np. opon, klamstwa i manipulacje w rankingach aut, prywata, lobbing wciskanie klientom części zamiennych, których nie potrzebują (a który pracownik nie wykonał planu sprzedażowego np akumulatorów, to wylatywał).

  • Gość: tmt

    Oceniono 43 razy 23

    niemcy jednak sa zalosni

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX