Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu

Podczas zakupu samochodu używanego warto sprawdzić, czy znajduje się on na liście najbardziej awaryjnych modeli. Ale nie tylko. Ważne jest też to, ile kosztuje jego naprawa, szczególnie po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Najczęściej właśnie wtedy zaczynają się prawdziwe problemy [x]
Mercedes klasy R 2011 Mercedes klasy R 2011 Mercedes

Jak powstał ranking

Warranty Direct to brytyjskie stowarzyszenie ubezpieczycieli, które przygląda się m.in. kosztom serwisowania samochodów. Tegoroczny Reliability Index bazuje na 200 tys. aktualnych i wygasłych polis, które obejmują ponad 450 modeli. Ostateczna ocena wystawiana jest na podstawie częstości serwisowania, kosztów napraw, przebiegu i rocznika. Eksperci podkreślają pewną prawidłowość - auta najczęściej zaczynają psuć się po 4-5 latach eksploatacji, czyli zwykle po zakończeniu okresu gwarancyjnego.

Im większa liczba punktów, tym auto jest droższe w utrzymaniu. Trzeba jednak pamiętać, że droższe w utrzymaniu nie oznacza wcale bardziej awaryjne, bo Warranty Direct ocenia również koszty i czas serwisowania. Taka metodologia ma jednak swoje minusy, bo autom tańszym trudno znaleźć się na liście nawet wtedy, gdy psują się wyjątkowo często.

Jakie samochody lepiej omijać?

Mercedes ML Mercedes ML Mercedes ML

10) Mercedes ML

Z okresu produkcji: 1998-2006
Liczba punktów: 411
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2500 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, silnik, skrzynia biegów

Mercedes ML

Mercedes ML

BMW serii 7 po faceliftingu BMW serii 7 po faceliftingu Fot. BMW | BMW serii 7 po faceliftingu

9) BMW serii 7

Z okresu produkcji: 2008-2015
Liczba punktów: 422
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3500 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, silnik, elektryka

BMW serii 7 po faceliftingu

BMW serii 7 po faceliftingu

BMW M3 BMW M3 BMW

8) BMW M3

Z okresu produkcji: 2007-2013
Liczba punktów: 429
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3600 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, układ paliwowy, silnik

galeria, zdjęcia, foto, bmw m3

galeria, zdjęcia, foto, bmw m3

Audi Q7 V6 TFSI Audi Q7 V6 TFSI fot. Audi

7) Audi Q7

Z okresu produkcji: 2006-2015
Liczba punktów: 463
Średni koszt wizyty w serwisie: około 4200 zł
Najczęściej psują się: silnik, elektryka, układy chłodzenia i ogrzewania

2010 Audi Q7 with new V6 3.0 TFSI gasoline engine

2010 Audi Q7 3.0 TDI

Mercedes klasy R 2011 Mercedes klasy R 2011 Mercedes

6) Mercedes klasy R

Z okresu produkcji: 2005-2013
Liczba punktów: 490
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2600 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka, silnik

Mercedes klasy R 2011

Mercedes klasy R

Citroen C6 Citroen C6 Citroen

5) Citroen C6

Z okresu produkcji: 2005-2012
Liczba punktów: 519
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2400 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka, silnik

Citroen C6

Citroen C6

Mercedes GL Mercedes GL Fot. Mercedes | Mercedes GL

4) Mercedes GL

Z okresu produkcji: od 2006 r.
Liczba punktów: 522
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3200 zł
Najczęściej psują się: elektryka, silnik, układ jezdny i zawieszenie

Mercedes GL

Mercedes GL

Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT, fot. Michał Dek

3) Bentley Continental GT

Z okresu produkcji: od 2003 r.
Liczba punktów: 526
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3400 zł
Najczęściej psują się: elektryka, układ jezdny i zawieszenie, silnik

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT

Nissan GT-R Nissan GT-R fot. Nissan

2) Nissan GT-R

Z okresu produkcji: od 2009 r.
Liczba punktów: 629
Średni koszt wizyty w serwisie: około 5600 zł
Najczęściej psują się: elektryka, skrzynia biegów, układ jezdny i zawieszenie

Nissan GT-R

2012 Nissan GT-R

BMW M5 BMW M5 BMW M5

1) BMW M5

Z okresu produkcji: 2004-2011
Liczba punktów: 751
Średni koszt wizyty w serwisie: około 4700 zł
Najczęściej psują się: elektryka, silnik, układ paliwowy

ZOBACZ TEŻ INNE ODSŁONY NASZEGO CYKLU "OMIJAJ JE SZEROKIM ŁUKIEM":
- Najgorsze silniki Diesla
- Najgorsze samochody używane
- Nieudane silniki

BMW M5

BMW M5

Więcej o:
Komentarze (205)
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: ik

    Oceniono 100 razy 92

    czemu przy slajdach macie ostatni licznik: 11/12, a nie 11/11? Przecież 12strona, to już inny artykuł?

  • Gość: axs

    Oceniono 48 razy 42

    Eeeee... Na 10 samochodów 7,5 niemieckiego (0,5 to Bentley)? Hahahahahaha....

  • zycietowiecej

    Oceniono 22 razy -14

    mocne auta zawsz psują się szybciej. jest wiecej natężenia!
    na: ZycieToWiecej c o m, Przeczytaj fascynujący artykuł: Pokaż Swoją Hondę!

  • Gość: o!

    Oceniono 35 razy -1

    hahahahahaaaa!!!!
    cuda niemieckiej "techniki".....
    w sam raz na wioskę w polandzie.....

  • Gość: abc

    Oceniono 85 razy 55

    To nie jest ranking awaryjności tylko kosztów serwisowania. Chyba logiczne jest, że drogie auta, szczególnie w topowych wersjach, będą również drogie w serwisie. Jak ktoś kupuje samochód za 0,5mln zł to chyba nie jest problemem zostawienie w serwisie za przegląd kilku tysięcy...

  • Gość: abc

    Oceniono 14 razy 12

    Dlaczego na ostatnim slajdzie opisujecie bmw m5 z lat 2004-2011 a na zdjęciach jest nowszy model (po 2011)?

  • hart_brejker

    Oceniono 41 razy 15

    Co za debilny ranking...
    Umówmy się, że ktoś kto kupuje jeden z tych samochodów musi być świadomy kosztów serwisu i napraw.
    Ktoś kto ma M3,5, czy GTR musi przede wszystkim akceptować koszty lania hektolitrów paliwa do baku - i myślę, że rocznie będą one wyższe niż przykładowy serwis:D

  • Gość: Jacek

    Oceniono 39 razy 37

    W tym artykule są błędy. Sugerujecie, że ranking bazuje m.in. na kosztach standardowego serwisowania, a tak nie jest. Są brane m.in. koszty - ale tylko napraw.

    Wróćcie proszę na stronę źródłową: reliabilityindex kropka com i przeczytajcie ze zrozumieniem, a następnie poprawcie artykuł:
    "...is calculated as a combination of:
    the number of times a car fails,
    the cost of repairing it,
    the average amount of time it spends off the road due to repairs
    the average age and mileage of the vehicles we have on our books.
    ..."

  • Gość: Jacek

    Oceniono 12 razy 6

    Jeszcze fajniejszy jest zbiorczy ranking producentów. I wcale na szczycie nie są same tanie, a na końcu same drogie marki:
    "
    1. Daihatsu
    2. Honda
    3. Suzuki
    4. Toyota
    5. Mazda
    6. Lexus
    7. Ford
    ...
    12. Subaru
    13. Peugeot
    ..
    16. Fiat
    ...
    23. Volvo
    ...
    26. Volkswagen
    27. Saab
    28. BMW
    29. Jaguar
    ...
    32. SsangYong
    33. Audi
    34. Chrysler
    35. Alfa Romeo
    "

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX