Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu

Podczas zakupu samochodu używanego warto sprawdzić, czy znajduje się on na liście najbardziej awaryjnych modeli. Ale nie tylko. Ważne jest też to, ile kosztuje jego naprawa, szczególnie po zakończeniu okresu gwarancyjnego. Najczęściej właśnie wtedy zaczynają się prawdziwe problemy [x]
Mercedes klasy R 2011 Mercedes klasy R 2011 Mercedes

Jak powstał ranking

Warranty Direct to brytyjskie stowarzyszenie ubezpieczycieli, które przygląda się m.in. kosztom serwisowania samochodów. Tegoroczny Reliability Index bazuje na 200 tys. aktualnych i wygasłych polis, które obejmują ponad 450 modeli. Ostateczna ocena wystawiana jest na podstawie częstości serwisowania, kosztów napraw, przebiegu i rocznika. Eksperci podkreślają pewną prawidłowość - auta najczęściej zaczynają psuć się po 4-5 latach eksploatacji, czyli zwykle po zakończeniu okresu gwarancyjnego.

Im większa liczba punktów, tym auto jest droższe w utrzymaniu. Trzeba jednak pamiętać, że droższe w utrzymaniu nie oznacza wcale bardziej awaryjne, bo Warranty Direct ocenia również koszty i czas serwisowania. Taka metodologia ma jednak swoje minusy, bo autom tańszym trudno znaleźć się na liście nawet wtedy, gdy psują się wyjątkowo często.

Jakie samochody lepiej omijać?

Mercedes ML Mercedes ML Mercedes ML

10) Mercedes ML

Z okresu produkcji: 1998-2006
Liczba punktów: 411
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2500 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, silnik, skrzynia biegów

Mercedes ML

Mercedes ML

BMW serii 7 po faceliftingu BMW serii 7 po faceliftingu Fot. BMW | BMW serii 7 po faceliftingu

9) BMW serii 7

Z okresu produkcji: 2008-2015
Liczba punktów: 422
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3500 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, silnik, elektryka

BMW serii 7 po faceliftingu

BMW serii 7 po faceliftingu

BMW M3 BMW M3 BMW

8) BMW M3

Z okresu produkcji: 2007-2013
Liczba punktów: 429
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3600 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, układ paliwowy, silnik

galeria, zdjęcia, foto, bmw m3

galeria, zdjęcia, foto, bmw m3

Audi Q7 V6 TFSI Audi Q7 V6 TFSI fot. Audi

7) Audi Q7

Z okresu produkcji: 2006-2015
Liczba punktów: 463
Średni koszt wizyty w serwisie: około 4200 zł
Najczęściej psują się: silnik, elektryka, układy chłodzenia i ogrzewania

2010 Audi Q7 with new V6 3.0 TFSI gasoline engine

2010 Audi Q7 3.0 TDI

Mercedes klasy R 2011 Mercedes klasy R 2011 Mercedes

6) Mercedes klasy R

Z okresu produkcji: 2005-2013
Liczba punktów: 490
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2600 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka, silnik

Mercedes klasy R 2011

Mercedes klasy R

Citroen C6 Citroen C6 Citroen

5) Citroen C6

Z okresu produkcji: 2005-2012
Liczba punktów: 519
Średni koszt wizyty w serwisie: około 2400 zł
Najczęściej psują się: układ jezdny i zawieszenie, elektryka, silnik

Citroen C6

Citroen C6

Mercedes GL Mercedes GL Fot. Mercedes | Mercedes GL

4) Mercedes GL

Z okresu produkcji: od 2006 r.
Liczba punktów: 522
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3200 zł
Najczęściej psują się: elektryka, silnik, układ jezdny i zawieszenie

Mercedes GL

Mercedes GL

Bentley Continental GT Bentley Continental GT Bentley Continental GT, fot. Michał Dek

3) Bentley Continental GT

Z okresu produkcji: od 2003 r.
Liczba punktów: 526
Średni koszt wizyty w serwisie: około 3400 zł
Najczęściej psują się: elektryka, układ jezdny i zawieszenie, silnik

Bentley Continental GT

Bentley Continental GT

Nissan GT-R Nissan GT-R fot. Nissan

2) Nissan GT-R

Z okresu produkcji: od 2009 r.
Liczba punktów: 629
Średni koszt wizyty w serwisie: około 5600 zł
Najczęściej psują się: elektryka, skrzynia biegów, układ jezdny i zawieszenie

Nissan GT-R

2012 Nissan GT-R

BMW M5 BMW M5 BMW M5

1) BMW M5

Z okresu produkcji: 2004-2011
Liczba punktów: 751
Średni koszt wizyty w serwisie: około 4700 zł
Najczęściej psują się: elektryka, silnik, układ paliwowy

ZOBACZ TEŻ INNE ODSŁONY NASZEGO CYKLU "OMIJAJ JE SZEROKIM ŁUKIEM":
- Najgorsze silniki Diesla
- Najgorsze samochody używane
- Nieudane silniki

BMW M5

BMW M5

Więcej o:
Komentarze (205)
Omijaj je szerokim łukiem. Te samochody są najdroższe w serwisowaniu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: cowboyz

    Oceniono 1 raz 1

    Ta m3 wcale nie pochłania milionów monet. W swojej wymieniałem tylko cewke zapłonową na oe delph i nie pamiętam żeby w ciągu ostatnich 2 lat występowały jakieś kosztowne naprawy a fura wygodna i ładnie sie zbiera.

  • Gość: emilM

    0

    Większość niemieckich nic dziwnego. Miałem i dziękuje, z japońskim nie ma takich problemów szczególnie z benzyniakami. Rav4 z silnikiem 2.5 na tą chwile bajka

  • partia_niewidzialnych

    0

    Najlepiej omijać wszystkie oznaczone jako SMK, od Stać Mnie Ku....

  • Gość: lechutek

    0

    Koszt serwisu mego genialnego wózka-śmieszne pieniadze! Wymiana oleju-30 zł, klocki przód-50 zł, czyszczenie EGR-u 70 zl., olej w skrzyni biegów -20 zl. Klocki przód-koszt 45 zł, tył 45 zł, tarcza hamulcowa-70 zł. -przód. Na dodatek od zakupu w 2014 r nie naprawiałem niczego, a ma 13 lat. jezdzi i wyglada jak nowy/zwłaszcza po myjni!/. Zero rdzy-super dynamiczny diesel i spalanie 5,5 l średnio- dostarczyli na podwórko za mniej niz 10 tys zl! 1500 km na 1 tankowaniu- 4 l na autostradzie z klimą.I jest to wygodny kompakt produkowany w Korei ! Silnik diesla chodzi tak cicho jkby to była benzyna. Teraz 160 tys km przebiegu-nastepny dopiero za 5 lat-bo tyle wytrzyma i tez za mnij niz 10 tys zl ! Hybrydy nie chcę za darmo !!!!

  • Gość: zawodowiec

    0

    czyli nie ma idealnych aut, w dobie takiego postepu tech. a BMW czy BENTLEY ma takie wady to wrocmy produkcji POLONEZOW itd.sam naprawie,zjezdzilem 7 polonezow ,bez powaznych problemow,czym wiecej elektro, tym wiecej problemow.

  • alben albus

    Oceniono 2 razy 2

    Wniosek jest oczywisty: czego w aucie nie ma to się nie popsuje...

  • Gość: pimps

    0

    Swój samochód serwisuję tylko w serwisie forda, jakoś nie odczułem zdzierania ze mnie przysłowiowej skóry. Ostatnio robiłem nawet inspekcję samochodu po zimie, 49 złotych łącznie mnie to wyniosło. Finansowo nawet tej sumy nie poczułem.

  • Gość: pułkownik

    Oceniono 4 razy 0

    Mam forda focusa, którego serwisuję wyłącznie w serwisie autoryzowanym forda, jakościowo mnie nie zawiedli ani razu a cenowo też są ok. Wydaje mi się, że mitem jest plotka, że w aso to ceny są jak z kosmosu. Serwisuję w aso od lat i nie czuję abym przepłacał.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX