Euro 2016 | Te auta wzięłyby udział w turnieju

Zastanawialiście się jakie samochody wystawiłyby na Euro 2016 poszczególne reprezentacje? Serwis carwow.uk postanowił odpowiedzieć na to pytanie. Na turnieju czekałoby nas kilka emocjonujących pojedynków. Niestety, Polacy w takiej konkurencji nie przebrnęliby eliminacji
Francja Bugatti Chiron Francja Bugatti Chiron fot. carwow.uk

Francja | Bugatti Chiron

Przed Euro 2016 to właśnie we Francji widziało głównego faworyta do zdobycia mistrzostwa Europy. Francuzi zaczęli Euro dość niemrawo i nieprzekonująco. Jednak mimo niezbyt dobrej gry gospodarze dopisali do swojego konta 6 oczek - a to najważniejsze w turnieju.

Gdyby Trójkolorowi mogli wystawić na Euro jeden ze swoich samochodów, to również uchodziliby za murowanego faworyta. Trudno znaleźć przeciwnika dla superauta pokroju Bugatii Chiron.

Sercem Chirona jest potężny 8-litrowy poczwórnie doładowany silnik W16 o mocy 1500 KM i 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna moc dostępna jest przy 6700, a moment w przedziale 2000-6000 obrotów na minutę. Jednostka współpracuje z przeprojektowanym dwusprzęgłowym automatem o siedmiu przełożeniach. Moc trafia oczywiście na wszystkie koła supersamochodu. Pierwsza setka na liczniku? Mniej niż 2,5 sekundy.

Bugatti Chiron

Bugatti Chiron

Irlandia Północna | DeLorean DMC-12 Irlandia Północna | DeLorean DMC-12 fot. carwow.uk

Irlandia Północna | DeLorean DMC-12

Polska nie dała szans Irlandii Północnej w pierwszym meczu na Euro 2016. Dla naszych grupowych rywali już sam awans do francuskiej imprezy był nie lada sukcesem. Trudno jednak spodziewać się, by Irlandia sprawiła niespodziankę i urwała punkty Niemcom albo pokonała Ukraińców. Chociaż kto wie? Piłka nożna to nieprzewidywalny sport.

Za to w motoryzacyjnym Euro Irlandia Północna spokojnie aspirowałaby do udziału w fazie pucharowej. Mało kto wie, że kultowy DeLorean DMC-12 powstawał w Dunmurry na obrzeżach Belfastu.

DeLorean DMC-12 EV

DeLorean DMC-12

Czechy | Skoda VisionS Czechy | Skoda VisionS fot. carwow.uk

Czechy | Skoda VisionS

Niestety, Polska nie może wystawić żadnego samochodu do samochodowego Euro 2016. Co innego nasi południowi sąsiedzi, Czesi. Ich marka pod skrzydłami Volkswagena rozwija się bardzo prężnie. Skoda mogłaby do turnieju wystawić np. 230-konną Skodę Octavię RS. Jednak serwis carwow.uk stwierdził, że Czesi będą potrzebował na Euro siły i mięśni. Dlatego w reprezentacyjną koszulkę została ubrana koncepcyjna Skoda VisionS.

To bezpośrednia zapowiedź dużego SUV-a Skody, który zostanie zaprezentowany na jesieni.

Skoda VisionS

Skoda VisionS

Włochy | Ferrari LaFerrari Włochy | Ferrari LaFerrari fot. carwow.uk

Włochy | Ferrari LaFerrari

Włosi na piłkarskich turniejach są zawsze groźni. Przed Euro 2016 wielu twierdziło jednak, że w tym Włochy będą tylko cieniem ostatnich wielkich drużyn. Squadra Azzura pokazali, że mogą we Francji namieszać. W pierwszym meczu pokonali naszpikowaną gwiazdami reprezentację Belgii.

Szukając odpowiedniego samochodu selekcjonera włoskiej reprezentacji na pewno rozbolałby głowa od nadmiaru bogactwa. Lamborghini, Pagani, Ferrari... Serwis carwow.uk postawił na czarnego rumaka z Maranello i prawie 1000-konną superhybrydę, Ferrari LaFerrari. Półfinał dla Włoch gwarantowany.

Ferrari LaFerrari

Ferrari LaFerrari

Hiszpania | Seat Leon Cupra 290 Hiszpania | Seat Leon Cupra 290 fot. carwow.uk

Hiszpania | Seat Leon Cupra 290

Mistrzowie Europy ostatnio znajdują się w dość poważnym kryzysie. Czy może im pomóc drapieżny Seat Leon Cupra 290? Pod maską popularnego kompaktu, zgodnie z nazwą, drzemie aż 290 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała ta moc pochodzi z dwulitrowego silnika TSI.

Jak sprawuje się podrasowany Seat? Leon Cupra 290 ze standardową, ręczną skrzynią biegów w sprincie do pierwszej "setki" potrzebuje zaledwie 5,8 sekundy. Z opcjonalną dwusprzęgłową przekładnią DSG można urwać jeszcze 0,1 sekundy. Na Leona nałożono elektroniczny kaganiec i ze względów bezpieczeństwa prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.

Seat Leon Cupra 290

Szwecja | Koenigsegg One:1 Szwecja | Koenigsegg One:1 fot. carwow.uk

Szwecja | Koenigsegg One:1

Piłkarska Szwecja to mocny europejski średniak. Największą gwiazdą kadry jest oczywiście Zlatan Ibrahimovic. Napastnik ma jednak już swoje lata, a w składzie brakuje wielkich piłkarzy, którzy mogliby pomóc Zlatanowi w szturmach na bramkę najsilniejszych drużyn Starego Kontynentu.

Samochodowa Szwecja to już sam top topów. Supersamochody Koenigsegga bez obaw stają w szranki z gigantami pokroju Ferrari, Porsche, Lamborghini czy Bugatti. Na Euro 2016 Szwecja wystawiłaby zapewne oszałamiającego Koenigsegga One:1. Pięciolitrowe V8 z aluminiowym blokiem, które umieszczono pod maską One:1, przy 6000 obr. na minutę generuje niespełna 1 megawat mocy. Dokładnie mówimy o 1341 KM (986 kW) i momencie obrotowym wynoszącym 1371 Nm. Wszystko to w nadwoziu ważącym zaledwie 1341 kg. W ten sposób została złamana magiczna bariera stosunku masy do mocy na poziomie 1:1.

Koenigsegg One:1

Koenigsegg One:1

Anglia | Jaguar F-Type Anglia | Jaguar F-Type fot. carwow.uk

Anglia | Jaguar F-Type SVR

Anglicy już od dłuższego czasu w reprezentacyjnej piłce żyją głównie piękną przyszłością. Za to w motoryzacji Brytyjczycy cały czas liczą się w grze o najwyższe cele. Ostatnio z Wysp na kontynent przyjechało kilka wspaniałych samochodów. Choćby Aston Martin DB11 albo najdroższy SUV świata, Bentley Bentayga. Jednak carswow.uk postawił na wściekłego kocura, Jaguara F-Type SVR.

W najmocniejszym dotychczas Jaguarze F-Type pracowała 5-litrowa, doładowana V-ósemka, która generuje moc 550 KM. Ktoś doszedł do wniosku, że to za mało i zafundował dodatkowy zastrzyk mocy, która podskoczyła o 25 KM do 575 KM i uzyskuje 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wiemy, że silnik będzie współpracował z ośmiobiegowym automatem, a napęd przekazywany będzie na cztery koła. SVR Dostępny będzie jako coupe i kabriolet.

Jaguar F-Type SVR

Jaguar F-Type SVR

Rosja | Łada Rosja | Łada fot. carwow.uk

Rosja | Łada 2107

Na Euro 2016 rosyjskim piłkarzom wybitnie nie idzie na boisku, a poza nim kibole z Rosji uczestniczą w zamieszkach, które dosłownie zamieniły miasto w strefę wojny. Czy Łada na boisku poprawiłaby humory normalnych, rosyjskich kibiców?

VAZ 2107

Niemcy | Mercedes AMG GT R Niemcy | Mercedes AMG GT R fot. carwow.uk

Niemcy | Mercedes AMG GT R

Wydaje się, że Niemcy otrząsnęli się już po kłopotach z eliminacji i meczów towarzyskich i rozpoczęli marsz po tytuł. Kadra naszych grupowych rywali naszpikowana jest gwiazdami. Równie duży wybór miałby Joachim Loew gdyby miał powołać drużynę z samochodów.

Czy Mercedes AMG GT R mógłby powtórzyć sukces jaki Niemcy osiągnęli na Mistrzostwach Świata w 2014? Najmocniejsza wersja pięknego AMG GT została niedawno zapowiedziana. Auto będzie wyposażone w duży, tylny spojler. Będzie on potrzebny żeby zapewnić maksymalny docisk aerodynamiczny, bowiem podwójnie doładowana jednostka V8 o pojemności czterech litrów będzie próbowała oderwać go od ziemi.

Mercedes nie potwierdził jeszcze oficjalnie danych technicznych, ale można się spodziewać, że sportowe coupe może mieć pod maską 550, a nawet 600 KM.

Mercedes AMG GT

Mercedes AMG GT

Rumunia | Dacia Duster Rumunia | Dacia Duster fot. carwow.uk

Rumunia | Dacia Duster

Rumunia musiałaby do Francji wysłać Dacię. Najlepiej postawić na bestseller, a tym jest Duster. Taki reprezentant nie miałby szans z supersportowcami z Włoch czy Szwecji, ale na mokrej murawie mógłby sprawić niespodziankę.

Dacia Duster po lifitngu

Dacia Duster wnętrze

Więcej o:
Copyright © Agora SA