Koncern VAG wystawia bardzo mocną reprezentację do konkursu Car of The Year 2017. Aktualnie miano Samochodu Roku dzierży rywal Volkswagena z rodzimego rynku, Opel Astra. Czy koncern z Wolfsburga zdetronizuje rodaków?
Samochody VAG brane pod uwagę w walce o tytuł:
- Volkswagen Tiguan
Nowy Tiguan jest już gotowy na podbój rynku i zmierzenie się z hegemonem na Starym Kontynencie, Nissanem Qasqaiem. W Polsce Tiguana wyceniono na 97 980 złotych (1.4 TSI 125 KM)
- Skoda Kodiaq
Skodę Kodiaq zobaczymy oficjalnie podczas Salonu Samochodowego w Paryżu, czyli już pierwszego października tego roku. Z tego co wiemy, Czesi mogą podbić rynek SUV-ów.
- Seat Ateca
S eat Ateca został zbudowany na uniwersalnej płycie podłogowej MQB i bazuje technicznie na Seacie Leonie - to właśnie hiszpański hatchback jest głównym dawcą organów dla nowego Seata.
- Audi Q2
Audi Q2 mierzy 4,19 m długości, 2,6 m rozstawu osi, 1,99 m szerokości oraz 1,51 m wysokości. Bagażnik pomieści od 405 do 1050 litrów. W projekcie najmniejszego członka rodziny Q styliści Audi postawili na wyraźne krawędzie i mocno zarysowane załamania. Nad przodem dominuje duża ośmiokątna osłona chłodnicy, duże wloty powietrza oraz chromowane listwy
- Audi Q5
W walce będą liczyły się dwa nowe Porsche:
- Porsche 718 Boxster
W Boxsterze największą nowością są zupełnie nowe jednostki napędowe. Od teraz Boxster napędzany będzie umieszczonym centralnie, turbodoładowanym, 4-cylindrowym silnikiem typu bokser. Bazowy silnik ma 2-litry pojemności, moc 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
- Porsche Panamera
Na premierę nowej Panamery wciąż czekamy. Sieć pełna jest już teaserów i zdjęć szpiegowskich, a Porsche umiejętnie dawkuje nam informacje. Wszystko wskazuje na to, że w Stuttgarcie powstaje jedna z najlepszych sportowych limuzyn na rynku.
Ford uderza w każdy motoryzacyjny segment. Mamy dużego SUV-a, taniego mieszczucha i rasowy supersamochód za miliony dolarów.
- Ford Edge
Ford Edge przybył do nas aż zza Oceanu. To rasowy duży SUV, a w Polsce rzuci rękawicę największym przedstawicielom segmentu - Jeepowi Grand Cherokee i Volkswagenowi Touaregowi. Ceny SUV-a startują od 166 tysięcy złotych, czyli z pułapu znacznie niższego niż główni konkurenci.
- Ford KA+
Czas pożegnać Forda Ka. Ford postanowił wycofać z naszego rynku poczciwego malucha i wprowadzić w jego miejsce auto trochę większe i bardziej praktyczne, które dotąd z powodzeniem zdobywało rynki Ameryki Południowej. Wraz z Fiestą KA+ ma zawojować segment miejskich aut.
- Ford GT
Tego superauta nie trzeba chyba nikomu przedstawiać - legenda wróciła. Ford nie może opędzić się przed lawiną zamówień i nikomu nie przeszkadza, że klasyczne V8 zastąpiła turbodoładowana V-szóstka o imieniu EcoBoost.
Oczywistym kandydatem koncernu FCA wydaje się oczywiście piękna Giulia, ale swoje kandydatury dorzucił również Fiat i Maserati.
- Alfa Romeo Giulia
Po wielu perturbacjach i opóźnieniach, w tym roku, Alfa Romeo Giulia wreszcie weszła do produkcji. Auto jest już gotowe do zmierzenia się z niemieckimi konkurentami. W Polsce Giulię wyceniono na 139 tysięcy.
- Maserati Levante
Być albo nie być dla Maserati. To od SUV-a zależy przyszłość całej marki. Jeżeli słupki sprzedaży wystrzelą, to możemy liczyć na kolejne piękne auta, nowe generacje Quattroporte, Ghibli czy zupełnie nowe Alfieri Coupe. Jeżeli Levante zawiedzie... cóż, koncern FCA nie będzie się wahał i zamrozi markę na kilka lat.
- Fiat Tipo
Mocne uderzenie Fiata w klasę kompakt. Już podstawowa wersja Tipo jest bogato wyposażona, a auto jest wyraźnie tańsze od konkurentów. Nowy kompakt za 42 tysiące? Fiat wie jak namieszać na rynku.
- Fiat 124 Spider
124 Spider to nic innego, jak Mazda MX-5 po włosku. Fiat przekonuje jednak, że ich sportowe autko dostarcza znacznie więcej emocji i buzuje w nim gorąca krew.
KIA postawiła na SUV-y, a Hyundai zdecydował się rzucić rękawicę Toyocie Prius.
- Hyundai Ioniq
Ioniq to odpowiedź Hyundaia na Toyotę Prius. Konstrukcja Koreańczyków może przekonać do siebie klientów znacznie bardziej klasycznym wyglądem. Ioniq to także trzy auta w jednym. Model będzie dostępny z napędem hybrydowym, hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektrycznym.
- Kia Sportage
Wraz z nową generacją Koreańczycy bardzo drastycznie zmienili przód auta. Ale nowa stylistyka to nie wszystko. Inżynierowie Kii dołożyli starań, by auto prowadziło się jak najlepiej. Właśnie świetne, lekko sportowe prowadzenie ma być od teraz wizytówką marki.
- Kia Niro
Kia Niro to modny, hybrydowy crossover. Auto wiele rzeczy zapożyczyło z modelu Ioniq.
Toyota to zawsze mocny kandydat do miana Samochodu Roku.
- Toyota CH-R
Tym modelem Toyota zamierza na dobre zawojować segment crossoverów. Ciekawa, nowoczesna stylistyka, bogate wyposażenie i przyjazne środowisku jednostki napędowe (w tym hybryda) - to atuty Toyoty.
- Toyota Mirai
To wyjątkowy samochód i nie bez powodu robi wokół siebie tak duże zamieszenie. To oczywiście kwestia rewolucyjnego napędu. Toyota Mirai wykorzystuje do niego wodór, którego utlenianie w ogniwach paliwowych daje energię elektryczną i wodę. Toyota napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 154 KM.
- Toyota Prius
Całkowicie zmodernizowany, pełny napęd hybrydowy jest wydajniejszy i bardziej dynamiczny, ale również lżejszy. Przebudowany silnik spalinowy wykazuje się sprawność cieplną powyżej 40% - jest to najlepszy wynik na świecie dla silnika benzynowego.
- Lexus LC500
Sercem LC500 jest potężna, wolnossąca V-ósemka o pojemności 5 litrów, mocy 467 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cała ta obłędna moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 10-stopniowego automatu. Do sprzedaży trafi również hybrydowa odmiana tego superauta, ale bardziej proekologiczne nastawienie niczego LC500 nie odbierze - moc i tak będzie przekraczać 400 KM.
Brytyjczycy przygotowali kilka niesamowitych samochodów.
- Aston Martin DB11
DB11 to bezpośredni następca DB9. Auto prezentuje się wspaniale. Wprowadza też do Astona Martina turborewolucję. Na pokładzie pracuje podwójnie doładowana, 5,2-litrowa V-dwunastka o mocy 600 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
- Bentley Bentayga
Bentley nie bawi się w pół środki. Kiedy postanowił wejść do segmentu SUV-ów to od razu z najszybszym i najdroższym autem na rynku. Z przymiotnikiem "najszybszy" nie zgadza się Porsche i Cayenne Turbo S, ale nie przeszkadza to Bentaydze sprzedawać się w zawrotnych ilościach. Ile Bentley wyprodukuje, tyle się sprzeda.
- Jaguar F-Pace
Kolejny SUV na liście. Tym razem to premierowe auto w tym segmencie Jaguara. Drapieżny kocur na rynku zmierzy się przede wszystkim z Porsche Macanem.
- Mini Countryman
Jeżeli mowa o brytyjskiej motoryzacji, to nie mogło zabraknąć miejsca dla MINI. Szansę na tytuł Samochodu Roku 2017 może mieć model Countryman.
- Renault Megane
Renault nie zaprzestaje ofensywy modelowej. W ostatnim czasie pojawiło się wiele nowych modeli francuskiego producenta. Najważniejszym może się okazać nowy kompakt - Renault Megane.
- Renault Scenic
Scenic zdążył się już mocno zestarzeć i aż prosił się o zmiany. Doczekał się ich podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Minivan ma kilka atutów, którymi może przekonać do siebie klientów. Ciekawostką są 20-calowe felgi w standardzie.
- Nissan Micra
Na dwie ważne premiery Nissana musimy jeszcze poczekać. O nowej Micrze wiemy na razie tylko tyle, że będzie to zupełnie nowy samochód. Nissan chce trochę zmienić koncepcję modelu. Auto urośnie oraz będzie znacznie lepiej wyposażone i wykonane.
- Nissan Juke
Nissan crossoverami stoi. W tym roku powinniśmy zobaczyć nową generację Juke'a. Największe zmiany? Nowa, bardziej kanciasta stylistyka i wersja hybrydowa. Tak prezentuje się jedna z pierwszych wizualizacji:
- Infiniti Q30
- Honda Clarity Fuel
Honda Clarity Fuel Cell ma zasięg ponad 700 kilometrów. Za zapewnienie kierowcy odpowiednich wrażeń z jazdy odpowiadają wydajne silniki elektryczne. Ich łączna moc to 177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Elektryczne silniki napędzane są ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Uzupełnienie zbiornika wodoru nie powinno przekroczyć 3 minut.
- Honda NSX
Honda NSX to sportowa hybryda. Układ napędowy składa się z podwójnie doładowanego silnika V6 DOHC z układem cylindrów rozwartym pod kątem 75 stopni, wspomaganego przez silnik elektryczny umieszczony z tyłu pomiędzy benzyniakiem a dziewięciostopniową, dwusprzęgłową skrzynią biegów. Z przodu umieszczone są jeszcze dwa niezależne silniki elektryczne, które napędzają przednie koła. Łączna moc tego hybrydowego potwora? Przekracza 570 KM
- Suzuki Baleno
Baleno to zupełnie nowa konstrukcja. Zastosowanie nowej płyty podłogowej umożliwiło połączenie niewielkich rozmiarów z bardzo przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Ponadto auto będzie wyposażone w nowoczesne technologie, z których część będzie zupełną nowością w samochodach marki Suzuki.
Dzięki świetnej cenie Baleno może nieźle namieszać na rynku.
- Subaru Impreza
W Polsce nowa Impreza to raczej ciekawostka. Auto ma największe szanse na sukces w rodzimej Japonii oraz Stanach Zjednoczonych.
- Peugeot 3008
Peugeot 3008 to bardzo mocne uderzenie Francuzów w segment kompaktowych SUV-ów. Nad Sekwaną powstał jeden z najciekawiej wyglądających samochodów w klasie.
- Citroen C3 Picasso
Na premierę nowego Citroen C3 Picasso czeka wielu. Na razie jednak Citroen nie zdecydował się na ujawnienie auta. Poznaliśmy za to jego większego brata, model C4 Picasso:
Najpierw Tesla przekonała wszystkich, że elektryczne samochody nie muszą być nudne, a teraz postara się zrewolucjonizować segment SUV-ów. Sprzedaż Modelu X - z powodu kłopotów z produkcją - dopiero się rozkręca.
Mercedes klasy E to klasa sama dla siebie. Piękna sylwetka, najnowocześniejsze technologie (w tym tryb autonomicznej jazdy na dobrze oznakowanych drogach) oraz luksusowe wnętrze. Niedawno Mercedes zaprezentował nową generację klasy E w praktycznym nadwoziu kombi.
Na nową Merivę jeszcze czekamy, ale możemy się spodziewać, że będzie bardzo podobno do niedawno zaprezentowanej Zafiry.
Volvo S90 podąża nową ścieżką stylistyczną szwedzkiej marki, którą wyznaczył studyjny Concept Coupe oraz produkcyjne Volvo XC90. Efekt? Nowa limuzyna wygląda naprawdę świetnie. Volvo S90 zostało zbudowane na płycie podłogowej SPA, którą po raz pierwszy wykorzystano we wspomnianym SUV-ie. Limuzyna mierzy dokładnie 4 960 mm długości. Szerokość to 2 020 mm, a wysokość 1 440 mm. Ceny S90 startują od 171 600 złotych - co daje mu przewagę nad niemiecką konkurencją.
Równie dobre wrażenie robi kombi, czyli Volvo V90. Kombi wyceniono na 181 300 złotych. To także wyraźnie niższa cena niż konkurenci w postaci Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa klasy E.