Samochody z bloku wschodniego gotowe na apokalipsę

Pewien artysta z Kazachstanu postanowił popuścić wodzę fantazji i na bazie radzieckich samochodów stworzył kilka ekstremalnych potworków. To jedyne w swoim rodzaju połączenie monster trucków, Mad Maxa, apokalipsy i motoryzacji ze wschodniej strony żelaznej kurtyny
UAZ 452 UAZ 452 fot. Daniyar Kdyrov

UAZ 452

Na pierwszy ogień bierzemy UAZ-a 452. Kazachski artysta postanowił przerobić poczciwego busa na pojazd, który poradzi sobie w każdym, nawet najtrudniejszym terenie. Nowe zawieszenie, z olbrzymimi kołami, na które naciągnięto łańcuchy z pewnością nie będzie miało większych problemów z największymi głazami.

UAZ 452 (znany też jako Minibus oraz Buchanka) po raz pierwszy wyjechał na drogi w 1965 r. W rosyjskiej fabryce w Uljanowsku powstało wiele wersji tego praktycznego auta - był m.in. małym busem, karetką, dostawczakiem, radiowozem, a także służył w wojsku.

UAZ 452 (2206) z 1985

UAZ 452 (2206) z 1985

Zdjęcie SUNKER ELITE ONE Zdjęcie Yosan PRO 120 Zdjęcie PRESIDENT Thomas
SUNKER ELITE ONE Yosan PRO 120 PRESIDENT Thomas
Sprawdź ceny Sprawdź ceny Sprawdź ceny
źródło: Okazje.info
Łada Niva Łada Niva fot. Daniyar Kdyrov

Łada Niva

Nie mogło zabraknąć oczywiście ikony rosyjskiej motoryzacji - Łady Nivy. Produkcja Nivy trwa nieprzerwanie do dzisiaj, choć rozpoczęto ją w 1977 roku. Aktualnie model na rynku rosyjskim nazywa się Łada 4x4, bo prawa do legendarnej nazwy posiada General Motors, a Łada wpadła w strefę wpływów Renault.

Co ciekawe, i Łada 4x4, i Chevrolet Niva sprzedają się świetnie i zajęły odpowiednio 9. i 10. miejsce w zeszłorocznym zestawieniu sprzedaży. Rosjanie wciąż kochają ten niezniszczalny model.

Łada Niva

Lata lecą, a Łada Niva się nie zmienia. W 2014 roku rosyjska marka zaprezentowała bardziej cywilizowaną odmianę modelu. Przeczytacie o niej TUTAJ.

Łada Niva Urban

Moskwicz 407 Moskwicz 407 fot. Daniyar Kdyrov

Moskwicz

Moskwicz 407 powstawał w Moskiewskiej Fabryce Samochodów Małolitrażowych w latach 1958-1963. Był bezpośrednim następcą modelu 402, od którego przejął nadwozie i podwozie. Na pokładzie Moskwicza 407 pracował 4-cylindrowy silnik o pojemności 1358 cm3 i mocy 45 KM.

Daniyar Kdyrov zaproponował dwie wizje ekstremalnego Moskwicza.

Moskwicz 407

Moskwicz 407fot. a-filtr.ru

GAZ 3302 GAZ 3302 "Gazel" fot. Daniyar Kdyrov

GAZ 3302 "Gazela"

GAZ 3302 - bardziej znany jako GAZelle albo Gazela - to rodzina lekkich samochodów użytkowych, których produkcja ruszyła w Niżnym Nowogrodzie w 1994 roku. Do rodziny należą klasyczne dostawczaki, pickupy, vany oraz minibusy. W wizji kazachskiego artysty GAZ wygląda, jakby był częścią ekipy Autobotów z Transformersów.

Daniyar Kdyrov do swojego projektu wziął drugą generację Gazelle, która została zaprezentowana w 2003 roku i powstaje do dzisiaj. Od 2013 roku równolegle powstaje trzecia generacja GAZelle z dopiskiem NEXT.

GAZ Gazel

GAZ Gazel

Rajdowy Moskwicz Rajdowy Moskwicz fot. Daniyar Kdyrov

Rajdowy Moskwicz

Żeby trochę odpocząć od szalonych terenówek, które przygotowano z myślą o apokalipsie i świecie rodem z Mad Maxa, mamy dla Was coś bardziej sportowego. To raz jeszcze Moskwicz, tym razem w wydaniu rajdowym. Rosyjska marka startowała w niejednych zawodach. Pod spodem zamieszczamy zdjęcie prawdziwego, sportowego Moskwicza 408.

Moskwicz 408 Rally

ZAZ 965A ZAZ 965A fot. Daniyar Kdyrov

ZAZ 965A

Dobrze nam znany Zaporożec również zagościł w dzisiejszym zestawieniu. To pierwsza wersja auta (965), która powstawała na Ukrainie w latach 1960-1969. Pod maską podstawowego Zaporożca pracował silnik o pojemności 746 cm3 i mocy 23 KM, w wersji oznaczonej jako 965A postawiono na większą jednostkę (887 cm3 i 27 KM). ZAZ Kdyrova prezentuje się tak bojowo, jakby oprócz zupełnie nowych kół przeszczepiono mu także znacznie potężniejszy silnik.

ZAZ 965A

ZAZ 965A

Łada 2101 Łada 2101 fot. Daniyar Kdyrov

Łada 2101 Żyguli

Oprócz Nivy znalazło się miejsce także dla Łady 2101, znanej też jako Żyguli albo Łada 1200. Auto powstawało w rosyjskiej fabryce w Togliatti w latach 1970-1988 na licencji Fiata. Włoski krewniak Łady 2101 to Fiat 124.

Łada 2101

Łada 2101

ZiŁ 130 ZiŁ 130 fot. ZiŁ

ZiŁ 130

Daniyar Kdyrov wziął się także za radziecką wagę ciężką i stworzył swoją wizję samochodów marki ZiŁ. Rosyjska marka specjalizuje się w samochodach ciężarowych, autobusach, pojazdach wojskowych oraz opancerzonych autach dla dygnitarzy. ZiŁ 130 to ciężarówka, którą produkowano w latach 1962-1994. Ze względu na aż tak długi czas produkcji ZiŁ 130 był jednym z najpopularniejszych samochodów użytkowych ściany wschodniej. Do 1994 powstało 130 odmian tego modelu, a na drogi wyjechało około 3 380 000 ZiŁ-ów 130.

ZiŁ 130

ZiŁ 130

ZiŁ 157 ZiŁ 157 fot. Daniyar Kdyrov

ZiŁ 157

Sześciokołowy ZiŁ-157 produkowany był dla wojska od 1958 roku. Oczywiście głównym odbiorcą wielozadaniowej ciężarówki była armia. Do 1992 roku powstało niemal 800 tysięcy przeróżnych wersji ZiŁ-a. W wizji Kdyrova 157 zmienił się wręcz nie od poznania. Z przodu została tylko charakterystyczna osłona chłodnicy, a cztery tylne koła zostały zastąpione jednym olbrzymim, jakiego nie powstydziłby się żaden monster truck.

ZiŁ 157

ZiŁ 157

ZAZ 965A ZAZ 965A fot. Daniyar Kdyrov

Zdjęcia w wysokiej rozdzielczości

Więcej o:
Copyright © Agora SA