Sprzedaż nowych samochodów w Polsce kwitnie w najlepsze. Dominacja Skody i Volkswagena nie jest niczym nowym (choć w marcu to Volkswagen wyprzedził Skodę), ale warto pamiętać, że większość sprzedaży nowych aut w Polsce to zasługa firm (ponad 60 proc. ogółu sprzedaży). Trudno zatem oczekiwać, by rankingi oparte na ogólnych wynikach rejestracji były faktycznym odzwierciedleniem tego, jakie samochody Polacy faktycznie kupują najczęściej.
Prawdziwy obraz gustu i zasobności portfeli Polaków przedstawiają dane wyłączające z ogólnych statystyk rejestracje przeprowadzane przez firmy. Oto dziesięć najczęściej rejestrowanych przez klientów indywidualnych nowych samochodów w Polsce.
![]() |
![]() |
![]() |
CONTINENTAL ContiPremiumCon... | CONTINENTAL ContiPremiumCon... | Sava Trenta 185/75/R16 104/... |
Porównaj ceny | Porównaj ceny | Porównaj ceny |
1. Toyota - udział w rynku: 13,11 proc.
2. Opel - udział w rynku: 11,81 proc.
3. Skoda - udział w rynku: 9,09 proc.
4. Volkswagen - udział w rynku: 8,88 proc.
5. Kia - udział w rynku: 6,29 proc.
6. Ford - udział w rynku: 5,23 proc.
7. Dacia - udział w rynku: 4,59 proc.
8. Renault - udział w rynku: 4,36 proc.
9. Hyundai - udział w rynku: 4,28 proc.
10. Fiat - udział w rynku: 3,96 proc.
Wśród dziesięciu najpopularniejszych marek pod względem rejestracji przez klientów indywidualnych trzy zanotowały spadki sprzedaży względem tego samego miesiąca 2015 r. Najwięcej stracił Hyundai, bo aż 23,71 proc. Niewiele mniejsze spadki odnotowała Skoda (-20,70 proc.). Gorszy o 6,18 proc. wynik zanotował też Ford.
Jakie modele były najczęściej rejestrowane w marcu? Oto 10 najczęściej kupowanych przez klientów indywidualnych nowych samochodów osobowych w Polsce.
Renault Clio zakończyło ubiegły miesiąc z 804 rejestracjami. Trzy rejestracje mniej i pierwszą dziesiątkę zamykałaby Skoda Octavia (802 rejestracje).
Liczba rejestracji: 884
Liczba rejestracji: 934
Liczba rejestracji: 949
SUV Kii od początku sprzedaży w Polsce cieszy się dużym zainteresowaniem. Marcowy wynik Sportage'a to zasługa wjeżdżającej do salonów nowej generacji modelu (na zdjęciach), ale również - a może nawet przede wszystkim - wciąż znajdującej się w ofercie "starej" odmiany.
Liczba rejestracji: 958
Opel przypomniał o obecności Mokki na rynku niedawnym liftingiem modelu (na zdjęciach). Wynik niemieckiego crossovera to jednak zasługa wersji sprzed faceliftingu.
Liczba rejestracji: 1033
Liczba rejestracji: 1198
Liczba rejestracji: 1521
Fabia to ulubiona Skoda indywidualnych klientów w Polsce. Pomimo sporych spadków w ogólnej sprzedaży czeskiej marki, małej Skodzie udało się trafić na podium i wyraźnie wyprzedzić czwartego Aurisa.
Liczba rejestracji: 1721
Przy Astrze warto na chwilę się zatrzymać. Powstający w Polsce niemiecki kompakt zdobył tegoroczną nagrodę dla Europejskiego Samochodu Roku. Jak sprzedaje się najnowsza generacja modelu? Trudno to powiedzieć, bo w ofercie Opla wciąż znajduje się Astra IV, na którą oferowane są spore upusty cenowe, co ma zapewne znaczący wpływ na wyniki sprzedażowe.
Liczba rejestracji: 1973
Yaris to bestseller w Polsce, co wpisuje się w ranking marek - Toyota jest numerem jeden z wyraźną przewagą nad drugim Oplem. Klienci japońskiej marki doceniają wysokie pozycje Yarisa w rankingach bezawaryjności i fakt, że Toyoty wraz z upływem lat nie tracą na wartości tyle co jej główni rywale. Marzec należał do Japończyków.
Źródło danych: Centralna Ewidencja Pojazdów via PZPM; dane dotyczące poszczególnych modeli dotyczą całego roku.