Raport awaryjności DEKRA 2016 | Te auta psują się najrzadziej

W najnowszym rankingu najmniej awaryjnych samochodów używanych tradycyjnie przewijają się auta niemieckie i japońskie. Nie zabrakło jednak kilku niespodzianek
Toyota Yaris Toyota Yaris Fot. Toyota

Samochody małe

W swych raportach niemiecka DEKRA dzieli samochody na segmenty, a każdy z nich na trzy kategorie przebiegów: do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i od 100 do 150 tys. km. Raporty są oparte na badaniach okresowych, jakie przechodzą samochody niemieckich kierowców. DEKRA nie bierze pod uwagę usterek wynikających z nieprawidłowego użytkowania samochodów, takich jak np. zużycie piór wycieraczek czy nadmierne zużycie opon. Uwzględniane są jedynie typowe wady, na które nie ma wpływu sposób użytkowania samochodu, np. luzy w zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Tegoroczny raport uwzględnia wyniki 15 mln badań okresowych, którym w ostatnich dwóch latach poddano auta niemieckich kierowców. Które auta okazały się najmniej awaryjne w swoich klasach? Zaczynamy od samochodów małych.

Przebieg do 50 tys. km:
1) Toyota Yaris (2011)
2) Audi A1 (2010)
3) Suzuki Swift (2010)

Toyota Yaris

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Audi A1 (2010)
2) Toyota IQ (2008)
3) Suzuki Swift (2010)

Audi A1

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Mazda 2 (2007)
2) Volkswagen Polo (2009)
3) Ford Fiesta (2008)

Mazda 2

Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 2 195/65/R15 91H Zdjęcie CONTINENTAL ContiPremiumContact 5 195/55/R16 87H Zdjęcie Continental ContiPremiumContact 5 205/65/R15 94H
Continental ContiPremiumCon... CONTINENTAL ContiPremiumCon... Continental ContiPremiumCon...
Porównaj ceny ? Porównaj ceny ? Porównaj ceny ?
źródło: Okazje.info
Honda Civic hatchback 5d Honda Civic hatchback 5d Fot. Honda

Samochody kompaktowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Honda Civic (2011)
2) Hyundai i30 (2011)
3) BMW serii 1 (2011)

Honda Civic hatchback 5d

Przebieg 50-100 tys. km:
1) BMW serii 1 (2011)
2) Mazda 3 (2009)
3) Citroen C4 (2010)

BMW serii 1

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Toyota Prius (2003)
2) Ford Focus (2010)
3) Opel Astra (2009)

Toyota Prius

Volvo S60 Volvo S60 Fot. Volvo

Samochody klasy średniej

Przebieg do 50 tys. km:
1) Volvo S60/V60 (2010)
2) Mercedes klasy C (2007)
3) Audi A4 (2008)

Volvo S60

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Volvo S60/V60 (2010)
2) Audi A4 (2008)
3) Audi A5 (2007)

Volvo V60

Przebieg 100-150 tys. km:
1) BMW serii 3 (2011)
2) Audi A5 (2007)
3) Audi A4 (2008)

BMW serii 3

Mercedes CLS Mercedes CLS Fot. Mercedes

Samochody klasy wyższej

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes CLS (2010)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) Audi A6 (2011)

Mercedes CLS

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes CLS (2010)
2) Audi A6 (2011)
3) Audi A7 (2010)

Mercedes CLS

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi A6 (2011)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) BMW serii 5 (2009)

Audi A6

Mercedes SLK Mercedes SLK Fot. Mercedes

Samochody sportowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes SLK (2011)
2) BMW Z4 (2009)
3) BMW serii 6 (2011)

Mercedes SLK

Przebieg 50-100 tys. km:
1) BMW Z4 (2009)
2) Audi TT (2006)
3) Porsche 911 (2004)

BMW Z4

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi TT (2006)
2) Volkswagen Scirocco (2008)
3) Volkswagen Eos (2006)

Audi TT

Mercedes ML Mercedes ML Fot. Mercedes

Samochody terenowe i SUV-y

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes ML (2011)
2) Mercedes GLK (2008)
3) Volvo XC60 (2008)

Mercedes ML

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes ML (2011)
2) Audi Q5 (2008)
3) Audi Q3 (2011)

Mercedes ML

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi Q5 (2008)
2) Volvo XC60 (2008)
3) Mercedes ML (2008)

Audi Q5

Mercedes klasy B Mercedes klasy B Fot. Mercedes

Vany i minivany

Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes klasy B (2011)
2) Ford C-Max (2010)
3) Hyundai ix20 (2010)

Mercedes klasy B

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes klasy B (2011)
2) Opel Meriva (2010)
3) Ford C-Max (2010)

Mercedes klasy B

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Volkswagen Sharan (2010)
2) Renault Scenic (2009)
3) Toyota Corolla Verso (2004)

Volkswagen Sharan

Opel Combo Opel Combo Fot. Opel

Samochody użytkowo-osobowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Opel Combo (2011)
2) Mercedes Vito/Viano (2003)
3) Volkswagen Amarok (2010)

Opel Combo

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Volkswagen Amarok (2010)
2) Mercedes Vito/Viano (2003)
3) Fiat Doblo (2010)

Volkswagen Amarock

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Peugeot Partner (2008)
2) Citroen Berlingo (2008)
3) Mercedes Vito/Viano (2003)

Peugeot Partner

Renault Master Renault Master Fot. Renault

Duże samochody użytkowo-osobowe

Przebieg do 50 tys. km:
1) Renault Master (2010)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Opel Movano (2010)

Renault Master

Przebieg 50-100 tys. km:
1) Renault Master (2010)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Opel Movano (2010)

Renault Master

Przebieg 100-150 tys. km:
1) Volkswagen Crafter (2006)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Peugeot Boxer (2006)

Volkswagen Crafter

Audi A6 Audi A6 Fot. Audi

Najlepsze ze wszystkich klas

Ten tytuł przyznawany jest samochodom na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich kategorii przebiegu. W tegorocznym zestawieniu "Najlepszy ze wszystkich klas" trzy pierwsze miejsca zajęły samochody niemieckich marek.

1) Audi A6 (2011)

Audi A6

2) Mercedes klasy E (2009)

Mercedes klasy E

3) Audi Q5 (2008)

Audi Q5

Więcej o:
Komentarze (79)
Raport awaryjności DEKRA 2016 | Te auta psują się najrzadziej
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 8ak

    Oceniono 4 razy -2

    Mam A6 Z 03.2003 2,5tdi 132kw quatro. Przejechałem ponad 300 tyś. km.
    Jak widzę na drodze podobny model i po dodaniu gazu jest chmura dymu to nikt mi nie wmówi że ma przebieg 200 tyś km. Może ma z 500 tyś nie mniej. Ja takiego doświadczenia z dymiącym silnikiem nie mam. Miałem jedną awarię poważną remont pompy a pozostałe koszty mogę powiedzieć że są to do wytrzymania (klocki, tarcze, tuleje w wahaczach no i linka ręcznego którą nie używam i po czasie jest nie czynna).

  • Michał Ad

    Oceniono 1 raz -1

    Nie ogladam bo szkoda czasu - ale gazeta jest jak PO - dla kogo i PO co to publikujecie ?

  • Gość: Kizachi

    Oceniono 1 raz -1

    A ja mogę potwierdzić bezawaryjność BMW 1 (F20).
    Jeździłem 5 lat (właściwie żona), 2012-2017 i jedyną awarią był wyciek spod króćca doprowadzającego płyn chłodniczy do silnika. Naprawa z robocizną 80 zł.
    Silnik 1.6, THP (zrobiony z PSA) czyli niby ten "awaryjny" - jak widać niekoniecznie. Aczkolwiek podobno ten silnik wkładany po 2010 roku do BMW nie robi problemów, jak wcześniej w Citroenie lub Mini.

  • Gość: 1000 Nm

    0

    Niemieckie auta, z różnych przyczyn ekonomicznych etc., psują się najczęściej. Są też najdroższe w utrzymaniu. Ale mają to coś ("pewność siebie", młocarne parametry, prowadzenie, design itd.) czego inne marki, z przyczyn znanych w ekonomii etc. - nigdy mieć nie mogą tzn. nie będą...

  • Gość: Robert

    Oceniono 2 razy 0

    Gdybym miał się kierować takimi raportami to już dawno wydałbym majątek na naprawy tzw mało awaryjnych aut. Ja jakiś czas temu wybrałem japońską myśl motoryzacyjną i uważam, że te auta w moim przypadku Toyota Corolla są autami najmniej awaryjnymi. Samochody te może nie należą do najtańszych za to po wydatku jakim jest zakup najczęściej nie trzeba już dokładać do tych aut czego nie można powiedzieć o niemieckiej konkurencji.

  • Gość: Thorton

    Oceniono 1 raz 1

    Dekra ? to znaczy lista aut najczęściej odwiedzających warsztaty naprawcze.
    Nikt poważnie nie traktuje Dekry . Podobno VW ,BMW, Audi i Mercedes mają najbardziej ekologiczne silniki , .......tak, ale tylko według .....Dekry XD.

  • Gość: Joxer

    Oceniono 1 raz 1

    Taaa, dziwne byłoby gdyby w niemieckich testach niezawodności wygrywały inne auta niż niemieckie. Od czasu do czasu wpuszczają inne marki, tylko żeby im nikt nie zarzucał fałszowania wyników ... żenujące. Kolega miał mercedesa E rocznik 2010 - w ciągu 3 lat był 29 razy w serwisie.

  • Gość: dzimi

    Oceniono 1 raz 1

    gdzie jest fiat pedały rozpie... was na lopatki i iveco dlaczego tyle ducato u nas jezdzi a nie vw jak myslicie

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX