W swych raportach niemiecka DEKRA dzieli samochody na segmenty, a każdy z nich na trzy kategorie przebiegów: do 50 tys. km, od 50 do 100 tys. km i od 100 do 150 tys. km. Raporty są oparte na badaniach okresowych, jakie przechodzą samochody niemieckich kierowców. DEKRA nie bierze pod uwagę usterek wynikających z nieprawidłowego użytkowania samochodów, takich jak np. zużycie piór wycieraczek czy nadmierne zużycie opon. Uwzględniane są jedynie typowe wady, na które nie ma wpływu sposób użytkowania samochodu, np. luzy w zawieszeniu czy układzie kierowniczym. Tegoroczny raport uwzględnia wyniki 15 mln badań okresowych, którym w ostatnich dwóch latach poddano auta niemieckich kierowców. Które auta okazały się najmniej awaryjne w swoich klasach? Zaczynamy od samochodów małych.
Przebieg do 50 tys. km:
1) Toyota Yaris (2011)
2) Audi A1 (2010)
3) Suzuki Swift (2010)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Audi A1 (2010)
2) Toyota IQ (2008)
3) Suzuki Swift (2010)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Mazda 2 (2007)
2) Volkswagen Polo (2009)
3) Ford Fiesta (2008)
![]() |
![]() |
![]() |
Continental ContiPremiumCon... | CONTINENTAL ContiPremiumCon... | Continental ContiPremiumCon... |
Porównaj ceny ? | Porównaj ceny ? | Porównaj ceny ? |
Przebieg do 50 tys. km:
1) Honda Civic (2011)
2) Hyundai i30 (2011)
3) BMW serii 1 (2011)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) BMW serii 1 (2011)
2) Mazda 3 (2009)
3) Citroen C4 (2010)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Toyota Prius (2003)
2) Ford Focus (2010)
3) Opel Astra (2009)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Volvo S60/V60 (2010)
2) Mercedes klasy C (2007)
3) Audi A4 (2008)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Volvo S60/V60 (2010)
2) Audi A4 (2008)
3) Audi A5 (2007)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) BMW serii 3 (2011)
2) Audi A5 (2007)
3) Audi A4 (2008)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes CLS (2010)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) Audi A6 (2011)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes CLS (2010)
2) Audi A6 (2011)
3) Audi A7 (2010)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi A6 (2011)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) BMW serii 5 (2009)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes SLK (2011)
2) BMW Z4 (2009)
3) BMW serii 6 (2011)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) BMW Z4 (2009)
2) Audi TT (2006)
3) Porsche 911 (2004)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi TT (2006)
2) Volkswagen Scirocco (2008)
3) Volkswagen Eos (2006)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes ML (2011)
2) Mercedes GLK (2008)
3) Volvo XC60 (2008)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes ML (2011)
2) Audi Q5 (2008)
3) Audi Q3 (2011)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Audi Q5 (2008)
2) Volvo XC60 (2008)
3) Mercedes ML (2008)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Mercedes klasy B (2011)
2) Ford C-Max (2010)
3) Hyundai ix20 (2010)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Mercedes klasy B (2011)
2) Opel Meriva (2010)
3) Ford C-Max (2010)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Volkswagen Sharan (2010)
2) Renault Scenic (2009)
3) Toyota Corolla Verso (2004)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Opel Combo (2011)
2) Mercedes Vito/Viano (2003)
3) Volkswagen Amarok (2010)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Volkswagen Amarok (2010)
2) Mercedes Vito/Viano (2003)
3) Fiat Doblo (2010)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Peugeot Partner (2008)
2) Citroen Berlingo (2008)
3) Mercedes Vito/Viano (2003)
Przebieg do 50 tys. km:
1) Renault Master (2010)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Opel Movano (2010)
Przebieg 50-100 tys. km:
1) Renault Master (2010)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Opel Movano (2010)
Przebieg 100-150 tys. km:
1) Volkswagen Crafter (2006)
2) Mercedes Sprinter (2006)
3) Peugeot Boxer (2006)
Ten tytuł przyznawany jest samochodom na podstawie uśrednionych statystyk ze wszystkich kategorii przebiegu. W tegorocznym zestawieniu "Najlepszy ze wszystkich klas" trzy pierwsze miejsca zajęły samochody niemieckich marek.
1) Audi A6 (2011)
2) Mercedes klasy E (2009)
3) Audi Q5 (2008)