Tutaj możecie zobaczyć, jak przebiegało głosowanie Czytelników.
Zawsze uśmiechnięty Kajtek osiągnął swój życiowy sukces - został Rajdowym Mistrzem Europy. Tym samym jest - po Zasadzie i Hołowczycu- trzecim polskim kierowcą, który sięgnął po ten tytuł. Zasłużył na niego jak nikt inny. Gratulujemy!
Kto chce potrenować technikę jazdy z Kajetanem powinien zgłosić się TU
OMP Racing Rękawice rajdowe... | Sabelt Kierownica zamszowa ... | Sparco Nakładki wodoodporne... |
Sprawdź ceny | Sprawdź ceny | Sprawdź ceny |
Nie mieliśmy najmniejszych wątpliwości, kogo w tej kategorii nagrodzić. To jednogłośny werdykt. Był opracowywany w tak wielkiej tajemnicy, że nawet ci, co go tworzyli, nie znali wszystkich szczegółów. Kiedy auto pojawiło się na salonie w Detroit, było absolutną niespodzianką. Dodatkowo mamy przy tym super aucie polski akcent - Adam Bazydło jest odpowiedzialny za wygląd deski rozdzielczej.
Volkswagen namieszał. Takiej afery dawno nie było. Niemcom dostało się za fałszowanie danych o emisji spalin. Teraz są akcje naprawcze samochodów i wizerunku. Chociaż sądzimy, że Volkswagen z afery się wyliże i wyjdzie bez szwanku (np. wzrost sprzedaży w Polsce), to "nagrodę" przyznać musimy. Nie wolno okłamywać, a już na pewno nie klientów.
Kiedyś model Turbo był wyjątkowy, mocarny i ultraszybki. Teraz turbo będzie wszędzie, niekoniecznie z wszystkimi zaletami topowej wersji. Przynajmniej w Porsche 911. Ferrari idzie w tym samym kierunku. Wspaniałe wolnossące silniki odchodzą do lamusa. Trzeba zapamiętać, kiedy ta niekoniecznie radosna chwila nastąpiła. W 2015 roku. Nikt nie powiedział, że wydarzenie roku musi być pozytywne.
Mimo dużej liczby premier motoryzacyjnych w każdym roku, wcale nie było łatwo o samochód, który powala swoją stylistyką. Linia Mercedesa S Cabrio wydaje się być ponadczasowa. Mimo swych rozmiarów auto wydaje się lekkie i ma w sobie coś, co można nazwać pięknem. Wspaniały, luksusowy kabriolet.
Bentley poszedł na całość. Nie tyle ze stylistyką wnętrza, co z jedną z opcji, którą można zamówić do nowego SUV-a. Dzięki współpracy z firmą Breitling można zamówić zegarek, który został wyceniony na... 150 tys. funtów, czyli grubo ponad 800 tys. złotych. Zrobiło to na nas wrażenie. Nagroda jest.
Bezdyskusyjnie i jednogłośnie. Konsekwencja i upór Toyoty w tworzeniu ekologicznych samochodów jest godna podziwu. Wodorowy Mirai ma sens. Tankujesz go w trzy minuty i masz zasięg ponad 500 km, a efektem ubocznym jest szklanka zdatnej do picia wody. Ekologiczne auta czasami da się lubić.
Już od pierwszej prezentacji w Pradze było wiadomo, że Superb będzie bardzo dobrym samochodem. Duży, bardzo przestronny, z dużo lepszym wyglądem od poprzednika i przystępny cenowo. Czy się Skodę lubi, czy nie, Superba trzeba docenić.
Ciarki na plecach, adrenalina, spocone dłonie, podekscytowanie, suchość w gardle. To wszystko musi być, jeśli mówimy o sportowym samochodzie. Tych najlepszych musimy się nawet trochę bać, czuć do nich respekt. GT3 RS ma te wszystkie cechy. Wspaniały samochód sportowy, bliski wyścigowemu.
BMW wraca do formy. Przynajmniej w klasie luksusowej. Nowa seria 7 to technologiczny majstersztyk. Sterowanie gestami, kluczyk, który bardziej przypomina smartfon, system samoparkowania czy lżejsza karoseria zbudowana ze specjalnych kompozytów (Carbon Core). Innymi słowy Bawarczycy znowu wyznaczają trendy.
Potencjał 10-cylindrowego silnika został przez akustyków Audi odpowiednio wykorzystany. Ryczy, grzmi i pluje siarką. Mówiąc krótko - ma znakomity dźwięk. Żadne z aut nie miało w roku 2015 lepszej ścieżki dźwiękowej.
Volkswagen w rajdach pozostaje na szczycie. Polo R WRC okazało się najbardziej skutecznym samochodem rajdowym w sezonie 2015. Postanowiliśmy to docenić.
Dlaczego Vitara? W dzisiejszych czasach wszechobecnej elektroniki, systemów, których działania czasami nie możemy zrozumieć, Suzuki jest prawdziwą oazą. Bez zbędnego show, efektów specjalnych za to ze sprawdzoną, solidną techniką.
F-Pace wyrósł na godnego rywala dla najlepszych w tej klasie. Trzymamy kciuki za Jaguara i nowego SUV-a.
Drugie miejsce Opel otrzymał nie tylko za to, że jest produkowany w Polsce. To po prostu wzorowy kompakt i przy okazji jeden z najlepszych samochodów Opla.
Brawo Alfa Romeo! Po raz pierwszy nasi Czytelnicy wybierają dokładnie ten sam samochód co redakcja. To o czymś świadczy. Alfa potrzebowała takiego auta, nawet jeśli jeszcze nie widzimy go na ulicach. Dowodu na to, że żyje i może mieć się dobrze. Jedna z najciekawszych marek motoryzacyjnych na świecie nie może odejść w zapomnienie. Dlatego trzymamy za nią kciuki i wierzymy, że Giulia jest dobrym sygnałem dla odrodzenia całej marki.
Wybieraliście spośród 32 premier motoryzacyjnych, które pojawiły się w 2015 roku. Wygrała Giulia. Auto, które mało kto widział na żywo i którego póki co nie można kupić. Jak widać to w niczym nie przeszkadza. Magia Alfy jest tak wielka, a Giulia tak bardzo obiecująca, że nie miało to dla Was ani dla nas najmniejszego znaczenia.
Tutaj możecie zobaczyć, jak przebiegało głosowanie Czytelników.