30. Chevrolet Spin - 27 366 szt.
fot. Renault | Renault Logan
29. Renault Logan - 31 129 szt.
fot. Chevrolet | Chevrolet Classic
28. Chevrolet Classic - 31 157 szt.
fot. Honda | Honda Civic Brasil
27. Honda Civic - 31 241 szt.
fot. Toyota | Toyota Hilux
26. Toyota Hilux - 32 900 szt.
fot. Chevrolet | Chevrolet S10
25. Chevrolet S10 - 33 330 szt.
fot. Ford | Ford Ecosport
24. Ford EcoSport - 33 861 szt.
fot. Ford | Ford Ka+
23. Ford Ka+ - 34 060 szt.
fot. Renault | Renault Duster
22. Renault Duster - 34 325 szt.
fot. Toyota | Toyota Etios
21. Toyota Etios - 35 313 szt.
20. Jeep Renegade - 39 187 szt.
fot. Ford | Ford Fiesta Sedan
19. Ford Fiesta - 40 063 szt.
fot. VW | Volkswagen Voyage
18. Volkswagen Voyage - 41 518 szt.
fot. Honda | Honda Fit Brasil
17. Honda Fit - 42 476 szt.
Fot. Honda | Honda HR-V
16. Honda HR-V - 51 155 szt.
fot. Hyundai | Hyundai HB20S
15. Hyundai HB205 - 53 278 szt.
fot. Volkswagen| Volkswagen up!
14. Volkswagen Up! - 53 542 szt.
fot. VW | Volkswagen Saveiro
13. Volkswagen Saveiro - 56 704 szt.
fot. Fiat | Fiat Siena
12. Fiat Siena - 59 393 szt.
fot. Toyota | Toyota Corolla
11. Toyota Corolla - 67 339 szt.
Liczba sprzedanych aut: 70 336
W 2014 roku Chevrolet Prisma otarł się o pierwszą dziesiątkę (11 miejsce) z wynikiem 88 373 sprzedanych samochodów, w tym popularnemu sedanowi udało się wskoczyć do Top 10. Jak widzimy, sprzedaż Prismy skurczyła się aż o 18 tysięcy samochodów. W 2015 nie tylko Chevrolet odnotowywał duże spadki. Cała branża motoryzacyjna w Brazylii odczuła skutki kryzysu - sprzedaż samochodów w Kraju Kawy spadła aż o 26%.
Chevrolet Prisma to sedan-bliźniak innego bardzo lubianego przez Brazylijczyków Chevroleta, modelu Onix.
fot. Chevrolet | Chevrolet Prisma
fot. Chevrolet | Chevrolet Prisma
fot. Chevrolet | Chevrolet Prisma
Liczba sprzedanych aut: 78 174
Dziewiąte miejsce przypadło w udziale dobrze nam znanemu Sandero. W Polsce Sandero znajdziemy w salonach rumuńskiej Dacii. Ze względu na większą rozpoznawalność, poza Europą Renault sprzedaje modele Sandero, Duster i Logan z charakterystycznym rombem na masce
W 2014 roku Renault sprzedało dokładnie 95 373 sztuki Sandero i zajęło miejsce 10. W tym, mimo spadku sprzedaży o 17 tysięcy, budżetowa renówka przesunęła się o oczko wyżej.
fot. Renault | Renault Sandero Brasil
fot. Renault | Renault Sandero Brasil
fot. Renault | Renault Sandero Brasil
Liczba sprzedanych aut: 79 461
Fiat Uno wyróżnia się na drodze trzema pionowymi otworami, po lewej stronie znaczka. To element stylistyczny, koło którego raczej trudno przejść obojętnie. Uno to oczywiście miejski samochód z segmentu B. Czwarta generacja została zaprezentowana w 2010 roku. Fiat już pokazał nowe wcielenie lubianego auta, które weszło do sprzedaży w tym roku. Na zdjęciach prezentujemy jeszcze Uno aktualne w 2015.
W 2014 roku sprzedaż Uno wynosiła aż 122 241 samochodów, co dało Fiatowi piąte miejsce.
fot. Fiat | Fiat Novo Uno
fot. Fiat | Fiat Novo Uno
Liczba sprzedanych aut: 79 590
Volkswagen Fox to typowo miejskie auto zaprojektowane przez brazylijski oddział Volkswagena w 2003 roku. Niemcy oferowali podobną konstrukcję również w Europie, ale po paru latach (2003 - 2011) postanowili wycofać go z rynku. W historii Volkswagena nazwa Fox przewijała się już parę razy, ale jeżeli mowa o Kraju Kawy, to mamy na myśli małego mieszczucha.
Kryzys w 2015 roku nie oszczędzał również Volkswagena. Fox przeskoczył z dziewiątej lokaty na siódmą, ale tylko za sprawą jeszcze większych problemów konkurentów. Sam, rok do roku, stracił aż 22 tysięcy klientów.
fot. Volkswagen | Volkswagen Fox
fot. Volkswagen | Volkswagen Fox
Liczba sprzedanych aut: 82 746
W 2014 Volkswagen Gol z wynikiem 183 356 sprzedanych aut dzielnie walczył o tron ulubionego samochodu Brazylijczyków i zajął drugie miejsce ze stratą kilkuset aut do Fiata Palio. W 2015 Gol zanotował rekordowy spadek o ponad 100 tysięcy sprzedanych samochodów! Niecałe 83 tysiące pozwoliły zająć dopiero szóste miejsce.
Co to za samochód ten Volkswagen Gol? Technicznie auto oparte jest na dobrze nam znanym Polo, ale aspiruje odrobinę wyżej i w ofercie brazylijskiego oddziału Volkswagena ma być propozycją pomiędzy Polo, a większym Golfem.
fot. Volkswagen | Volkswagen Gol
fot. Volkswagen | Volkswagen Gol
Liczba sprzedanych aut: 90 187
Jednym z niewielu producentów samochodów, którzy mają powody do zadowolenia jest Ford. Decyzja brazylijskiego oddziału marki o wprowadzeniu do Brazylii odświeżonego mieszczucha okazała się strzałem w dziesiątkę. W roku 2014 Ka zajął tylko 25 miejsce (43 835 szt.). W 2015 przekroczył barierę 90 tysięcy sprzedanych samochodów i bez problemu wskoczył do pierwszej dziesiątki.
Warto jeszcze wspomnieć, że na 23 miejscu został sklasyfikowany Ford Ka+, czyli nic innego, jak ciut większy sedan na bazie zwykłego Ka.
fot. Ford | Ford Ka Brasil
fot. Ford | Ford Ka Brasil
fot. Fiat | Ford Ka Brasil
Liczba sprzedanych aut: 98 631
Pickup Fiata w 2014 roku znalazł się na podium. W tym Strada zanotowała spadek o 55 tysięcy samochodów i wypadła z pierwszej trójki. Oprócz Brazylii, Fiat Strada produkowany jest także w Indiach, Turcji oraz Rosji.
fot. Fiada | Fiat Strada
fot. Fiat | Fiat Strada
fot. Fiat | Fiat Strada
fot. Fiat | Fiat Strada
Liczba sprzedanych aut: 110 396
Producentom z Azji na największym południowoamerykańskim rynku nie idzie najlepiej. Toyota, Honda, Kia czy Hyundai muszą uznać wyższość wielkiej trójki: Fiata, Volkswagena i Chevroleta. Najlepiej poradził sobie Hyundai - Koreańczycy przekroczyli barierę 110 tysięcy sprzedanych aut rocznie. Hitem sprzedażowym Koreańczyków okazał się model HB20 - przygotowany z myślą o Brazylii, hatchback, który musi zmierzyć się z Chevroletem Onixem i Volkswagenem Golem.
Hyundai HB20 na kryzysie wstrząsającym Brazylią stracił tylko 9 tysięcy samochodów. Tak niski spadek sprzedaży pozwolił Koreańczykom przeskoczyć z miejsca szóstego na najniższy stopień podium.
Na zdjęciach poniżej odświeżony HB20
fot. Hyundai | Hyundai HB20
fot. Hyundai | Hyundai HB20
fot. Hyundai | Hyundai HB20
Liczba sprzedanych aut: 122 364
Fiat Palio to część projektu 178 (podobnie jak Strada i Siena) - całej rodziny samochodów Fiata i próba stworzenia "światowego samochodu" z Włoch. Mówienie o całym świecie to lekka przesada, ale w Ameryce Południowej Fiaty mają bardzo mocną pozycję.
Palio jednak bardzo poważnie ucierpiało na kryzysie finansowym. W roku 2015 auto z segmentu B było liderem na brazylijskim rynku z wynikiem 183 tysięcy sprzedanych aut. W 2015 sprzedaż spadła aż o 61 tysięcy.
fot. Fiat | Fiat Palio
fot. Fiat | Fiat Palio
fot. Fiat | Fiat Palio
Liczba sprzedanych aut: 125 931
Onix został zaprojektowany z myślą o Brazylii i zaprezentowano go w 2012 podczas Salonu Samochodowego w Sao Paulo. Od debiutu Chevrolet Onix konsekwentnie poprawiał swoje wyniki sprzedaży. W 2014 zajmował już 4 miejsce na liście brazylijskich bestsellerów z wynikiem ponad 150 tysięcy sprzedanych aut. W roku 2013 były to 122 tysiące i 8 miejsce.
W 2015 Chevrolet Onix, jak wszyscy konkurenci, zanotował wyraźny spadek - o około 25 tysięcy aut. Jednak Onix tracił najmniej i dzięki temu, to właśnie Chevrolet zakończył rok 2015 z najlepszą sprzedażą w całej Brazylii.
fot. Chevrolet | Chevrolet Onix
fot. Chevrolet | Chevrolet Onix