50. Ford Kuga - 9 069 szt.
fot. Mercedes | Mercedes klasy C | Pod koniec roku Mercedes zaprezentował nową klasę C
49. Mercedes klasy C - 9 305 szt.
fot. Citroen | Citroen Berlingo
48. Citroen Berlingo - 9 440 szt.
fot. Krzysztof Słomski | Toyota Aygo
47. Toyota Aygo - 9 623 szt.
fot. Seat | Seat Ibiza | Również Ibizie zafundowano w 2015 facelifting
46. Seat Ibiza - 9 673 szt.
fot. VW | Volkswagen Golf Sporstsvan
45. Volkswagen Golf Sporstsvan - 9 679 szt.
fot. BMW | BMW serii 1
44. BMW serii 1 - 9 966 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Touran w połowie roku doczekał się zmian
43. Volkswagen Touran - 10 144 szt.
fot. Renault | Renault Zoe | Najwyżej sklasyfikowane elektryczne autko
42. Renault Zoe - 10 407 szt.
fot. Michał Dek | Audi A1 Sportback
41. Audi A1 - 10 695 szt.
MIO Moov M610 Polska | MIO Spirit 7500 LM Europa | TOMTOM START 60 Europa |
Sprawdź ceny | Porównaj ceny | Porównaj ceny |
40. Renault Espace - 10 980 szt.
fot. Renault | Renault Kangoo
39. Renault Kangoo - 11 086 szt.
fot. Fiat | Fiat 500X
38. Fiat 500X - 11 644 szt.
fot. Mercedes | Mercedes klasy A
37. Mercedes klasy A - 12 414 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Passat
36. Volkswagen Passat - 12 668 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 5008
35. Peugeot 5008 - 13 698 szt.
Fot. Michał Dek | Audi A3 | Na zdjęciu w hybrydowej wersji e-tron
34. Audi A3 - 13 864 szt.
Fot. Citroen | Citroen C1
33. Citroen C1 - 13 915 szt.
Fot. Toyota | Toyota Auris | Również w roku 2015 Japończycy zdecydowali się na facelifting, na zdjęciu wersja, która znajdowała się w salonach na początku roku 2015
32. Toyota Auris - 14 460 szt.
fot. Mini | Mini Cooper 5-drzwiowy
31. Mini - 14 138 szt.
30. Volkswagen Tiguan - 15 490 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 108 | Popularny na Zachodzie maluch, którego nie zobaczymy w polskich salonach
29. Peugeot 108 - 16 402 szt.
fot. Citroen | Citroen C3 Picasso
28. Citroen C3 Picasso - 16 094 szt.
fot. Nissan | Nissan Juke
27. Nissan Juke - 16 278 szt.
fot. Citroen | Citroen DS3 | Niedawno DS definitywnie pożegnał się z Citroenem i zaprezentował DS3 z nowym przodem i po lekkim faceliftingu
26. Citroen DS3 - 16 287 szt.
fot. Opel | Opel Mokka
25. Opel Mokka - 18 270 szt.
fot. Citroen | Citroen C4 Cactus
24. Citroen C4 Cactus - 20 567 szt.
fot. Opel | Opel Corsa
23. Opel Corsa - 20 830 szt.
fot. Renault | Renault Kadjar
22. Renault Kadjar - 21 069 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 508
21. Peugeot 508 - 21 732 szt.
20. Fiat 500 - 22 908 szt.
fot. Ford | Ford Fiesta Black i Red Edition
19. Ford Fiesta - 24 839 szt.
fot. Michał Dek | Citroen C4
18. Citroen C4 - 25 188 szt.
fot. Nissan | Nissan Qashqai
17. Nissan Qashqai - 27 822 szt.
fot. Toyota | Toyota Yaris
16. Toyota Yaris - 29 266 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Golf R Variant
15. Volkswagen Golf - 33 037 szt.
fot. Peugeot | Peugeot 3008
14. Peugeot 3008 - 33 648 szt.
fot. Dacia | Dacia Duster
13. Dacia Duster - 34 501 szt.
fot. Renault | Renault Megane | Jeszcze w starym wydaniu, nowe Megane pojawi się na drogach lada chwila
12. Renault Megane - 39 235 szt.
fot. Volkswagen | Volkswagen Polo w jubileuszowej edycji Original
11. Volkswagen Polo - 42 995 szt.
Liczba sprzedanych aut: 44 608
Volkswagen Polo był bardzo blisko pierwszej dziesiątki, ale Francja to nie kraj dla niemieckich producentów. Z wynikiem 44 608 sprzedanych aut Top 10 otwiera Citroen C4 Picasso. Praktyczny Citroen zaliczył lekki spadek w 2015 roku - w 2014 sprzedano o niecały 1000 więcej, co pozwoliło uplasować się C4 na ósmym miejscu.
Minivan znad Sekwany wyróżnia się przede wszystkim nowatorską stylistyką i przestronnym wnętrzem. Najnowsza generacja debiutowała w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Pierwsze Picasso pojawiło się w salonach Citroena w 2006 i, jak widzimy, od tamtego czasu wywalczyło sobie poważną pozycję na rynku.
fot. Citroen | Citroen C4 Picasso
Fot. Citroen | Citroen C4 Picasso
Liczba sprzedanych aut: 45 264
Kto może powalczyć z francuskimi producentami na francuskiej ziemi? Tylko rumuńska Dacia. Choć w tym miejscu trzeba oczywiście przypomnieć, że Dacia od dłuższego czasu należy do rodziny Renault. Na proste i bardzo przystępne cenowo Sandero (w Polsce ceny startują z poziomu 29 900 złotych) zdecydowało się 45 264 Francuzów. To wynik lepszy od sprzedaży w 2014 roku, kiedy Dacia zajęła 10 miejsce na liście bestsellerów, o tysiąc samochodów.
Drugie rumuńskie auto, które może pochwalić się dobrym wynikiem to SUV Duster. W tym roku uplasował się na 13 miejscu z 34 501 sprzedanych sztuk.
Fot. Dacia | Dacia Sandero
fot. Dacia | Dacia Sandero
Liczba sprzedanych aut: 45 328
Rok 2014 był dla Renault Twingo przejściowy - pierwsza połowa należała jeszcze do starej generacji, w drugiej na rynek zaczęła wchodzić trójka. Nowe Twingo zakończyło wtedy rok na 29 miejscu z wynikiem 14 566 sprzedanych aut. W 2015 kolorowy, modny maluch mógł już w pełni pokazać swój potencjał. Mała Renówka bez większych problemów wskoczyła do pierwszej dziesiątki, od razu na ósme miejsce. 45 328 sprzedanych aut rocznie czyni z Twingo zdecydowanego lidera segmentu A - to najmniejsze auto w pierwszej dziesiątce.
fot. Renault | Renault Twingo
fot. Renault | Renault Twingo
fot. Renault | Renault Twingo
Liczba sprzedanych aut: 46 662
Espace, Talisman, Megane, Twingo - Renault kusi klientów niepowtarzalną, wyjątkową stylistyką. Scenic przy nowszych modelach marki wyraźnie odstaje i aż prosi się o zmiany. Nic dziwnego, skoro trzecia generacja debiutowała w 2009 roku i została tylko lekko odświeżona 2013. Nie przeszkodziło to Scenicowi w naprawdę dobrej sprzedaży. Jednak trzeba zaznaczyć, że w porównaniu z rokiem 2014 Scenic zanotował spadek o 2,4 tysiąca sprzedanych aut i spadł o jedno oczko. Czekamy na nową generację!
Francuzi oferują Scenica w dwóch rozmiarach: podstawowym i większym Grand Scenic. Istnieje również stylizowana na terenowego crossovera wersja XMOD.
fot. Renault | Renault Scenic
fot. Renault | Renault Scenic
Liczba sprzedanych aut: 56 382
Kolejny Citroen w pierwszej dziesiątce to model C3. Koncern PSA w ojczyźnie radzi sobie bardzo dobrze - mały Citroen z segmentu B skusił w 2015 ponad 56 tysięcy Francuzów. To kolejne auto na liście, które zanotowało w 2015 spadek sprzedaży. W 2014 Citroenowi niewiele zabrakło do sprzedania prawie 60 tysięcy aut, co pozwoliło zająć piąte miejsce.
fot. Citroen | Citroen C3
fot. Michał Dek | Citroen C3
Liczba sprzedanych aut: 63 204
Citroen traci, ale druga marka koncernu PSA nie ma powodów do narzekań. Licznik Peugeota 2008 zatrzymał się w 2015 roku na 63 204 sprzedanych autach. To wyraźnie lepszy wynik w porównaniu z 2014, kiedy na crossovera skusiło 54 161 Francuzów (7 miejsce). Peugeot 2008 to reprezentant segmentu, na którego punkcie Europejczycy wprost oszaleli. Crossover segmentu B Peugeota bazuje oczywiście na modelu 208 - możemy powiedzieć, że to nadmuchany mieszczuch.
Peugeota może martwić tylko, że na francuskim rynku crossoverów rządzi model innego producenta znad Sekwany...
fot. Peugeot | Peugeot 2008
fot. Peugeot | Peugeot 2008
fot. Peugeot | Peugeot 2008
Liczba sprzedanych aut: 72 191
Wszelkiej maści crossovery i SUV-y robią prawdziwą furorę na rynku, a moda na nie wcale nie zamierza słabnąć. Z tego trendu najlepiej we Francji skorzystało Renault. To właśnie Renault Captur jest niekwestionowanym królem crossoverów we Francji - od Peugeota 2008 Captur sprzedał się lepiej o 9 tysięcy aut. To także rekordowy wynik dla samego Renault. W 2014 na małego crossovera zdecydowało się 62 985 klientów, co dało 3 miejsce na liście bestsellerów. W 2015 roku, choć sprzedaż wyraźnie podskoczyła, Captur spadł na miejsce 4.
fot. Renault | Renault Captur
Fot. Renault | Renault Captur
Fot. Renault | Renault Captur
Liczba sprzedanych aut: 75 474
Renault Captur zamienił się miejscami z Peugeotem 308. W 2014 to właśnie 308-ka otarła się o najniższy stopień podium z wynikiem 60 842 sprzedanych aut. W ubiegłym roku Peugeot poprawił się aż o 15 tysięcy. Peugeot 308, reprezentant klasy kompakt, to największe auto, jakie pozostało na liście francuskich bestsellerów.
fot. Peugeot | Peugeot 308
fot. Peugeot | Peugeot 308
fot. Peugeot | Peugeot 308
Liczba sprzedanych aut: 90 367
Podobnie jak w 2014, Francją niepodzielnie rządzą mieszczuchy z segmentu B. Drugie miejsce przypadło w udziale Peugeotowi 208 z wynikiem przekraczającym 90 tysięcy sprzedanych aut. I choć koncern PSA poprawił się o 7 tysięcy w porównaniu z rokiem 2014, to nie udało mu się dogonić lidera. Pocieszeniem dla Peugeota może być fakt, że udało się skrócić dystans do odwiecznego rywala.
Mała 208-ka to oczywiście bezpośredni następca innych popularnych aut Francuzów sprzed lat - Peugeotów 207, 206 i 205.
Fot. Michał Dek | Peugeot 208
Fot. Michał Dek | Peugeot 208
Fot. Krzysztof Słomski | Peugeot 208
Liczba sprzedanych aut: 104 408
Prestiżowy, wewnętrzny pojedynek PSA-Renault wygrało Renault. W 2015 we Francji Renault Clio nie miało sobie równych. Bezpośredniego konkurenta z Peugeota pokonał aż o 14 tysięcy sprzedanych samochodów.
Wynik imponujący, ale Renault powinno wziąć się do pracy i zafundować Clio pakiet zmian albo pomyśleć o aktualizacji cennika. Kiedy Peugeot 208 zwiększył zauważalnie swoją sprzedaż (+ 7 tysięcy), to Clio straciło klientów. Spadek nie jest duży, bo wynosi niecały tysiąc aut, ale w Renault powinna się zapalić ostrzegawcza lampka.
fot. Renault | Renault Clio
fot. Renault | Renault Clio
fot. Renault | Renault Clio