Opel Astra to jeden z najpopularniejszych samochodów w europejskim segmencie C. Nowa Astra jest lżejsza od poprzedniej generacji o nawet 200 kg (w zależności od wersji), przestronniejsza, zwrotniejsza, odrobinę krótsza (49 mm), niższa (26 mm), ma zgrabną sylwetkę i jest napędzana wyłącznie nowymi, oszczędnymi silnikami. Auto już cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce - w październiku wśród klientów indywidualnych była numerem jeden. Jak Astra poradziła sobie w testach Euro NCAP?
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych: 83%
Systemy bezpieczeństwa: 75%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
MIO Spirit 690 Polska | MODECOM FREEWAY SX bez map | Vordon 7 Polska |
Porównaj ceny | Porównaj ceny | Sprawdź ceny |
Wśród 15 przebadanych samochód znalazły się dwa auta Renault i to dwa, z którymi francuska marka wiąże olbrzymie nadzieje. Euro NCAP oceniło bezpieczeństwo oferowane przez Renault Megane na maksymalne pięć gwiazdek. Najmocniejszą stroną "Meganki" jest ochrona pasażerów.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
Bezpieczeństwo dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych: 71%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Również Renault Talisman zgarnęło pięć gwiazdek. Co ciekawe, Talisman został odrobinę gorzej oceniony od Megane. Nad mniejszym bratem góruje tylko w kategorii systemów bezpieczeństwa.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
Bezpieczeństwo dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych: 68%
Systemy bezpieczeństwa: 76%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Nowa Kia Optima to bardzo rozsądna propozycja w Polsce. Koreańczycy ustalili cenę bazowej Optimy z dwulitrowym, 163-konnym silnikiem benzynowym na 89 900 złotych. Za te pieniądze trudno znaleźć auto w segmencie D o podobnym motorze pod maską. Kia Optima zachęca ceną, jednostkami napędowymi, stylistyką oraz wyposażeniem. A jak jest z bezpieczeństwem?
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
Bezpieczeństwo dzieci: 86%
Bezpieczeństwo pieszych: 67%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Nowa Kia Sportage debiutowała we Frankfurcie. Zdecydowanie największą zmianą jest nowy, wyraźnie "napompowany", masywny przód SUV-a. Centralną pozycję zajmuje charakterystyczny dla marki grill (zwany przez Koreańczyków "tygrysim nosem"). Koreański SUV bez większych problemów zgarnął pięć gwiazdek w testach Euro NCAP. Koreańczycy mogą pochwalić się wysokimi wynikami w kategoriach bezpieczeństwa pasażerów.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
Bezpieczeństwo dzieci: 83%
Bezpieczeństwo pieszych: 66%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Niebawem BMW X1 może znacznie zyskać na popularności w Polsce, ponieważ do naszych salonów zawitała właśnie bazowa wersja crossovera. Wraz z debiutem trzycylindrowego silnika (1.5 l 136 KM) wyraźnie spadła cena auta - BMW X1 można mieć już za 125 700 złotych. Najmniejszy przedstawiciel bawarskiej rodziny X nie miał problemów z testami zderzeniowymi. BMW X1 zdobyło pięć gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
Bezpieczeństwo dzieci: 87%
Bezpieczeństwo pieszych: 74%
Systemy bezpieczeństwa: 77%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Znacznie gorzej poradziło sobie drugie przetestowane przez Euro NCAP BMW. Z4 dostało tylko 3 gwiazdki, co było drugim najgorszym wynikiem wśród 15 zbadanych aut. Roadster uzyskał bardzo wysoki wynik w dbaniu o bezpieczeństwo pieszych (aż 91%, wyraźnie więcej od większości aut). Niestety pozostałe 4 kategorie prezentują się bardzo słabo.
Ogólny wynik: 3 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 69%
Bezpieczeństwo dzieci: 61%
Bezpieczeństwo pieszych: 91%
Systemy bezpieczeństwa: 46%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Infiniti Q30, brat bliźniak Mercedesa klasy A, również zostało nagrodzone przez Euro NCAP 5 gwiazdkami. Infiniti w każdej kategorii osiągnęło bardzo przyzwoity wynik.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
Bezpieczeństwo dzieci: 86%
Bezpieczeństwo pieszych: 91%
Systemy bezpieczeństwa: 81%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Euro NCAP wzięło pod lupę dwa modele brytyjskiej marki, Jaguara XE oraz Jaguara XF. JAG z klasy średniej uzyskał bardzo podobne wyniki co większy i droższy brat. Jaguar XE w każdej kategorii przekroczył 80% (w bezpieczeństwie dorosłych to nawet 92%) i w pełni zasłużył na pięć gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 81%
Systemy bezpieczeństwa: 82%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Również do Jaguara XF nie było żadnych większych zastrzeżeń i limuzynie przyznano pięć gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
Bezpieczeństwo dzieci: 84%
Bezpieczeństwo pieszych: 80%
Systemy bezpieczeństwa: 83%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Nowa Lancia Ypsilon ma być ostatnią szansą dla marki. Odświeżonego malucha mogliśmy po raz pierwszy zobaczyć podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie. Jak wypadła Lancia w testach zderzeniowych? Bardzo słabo... Zdecydowanie najgorzej z dzisiejszej piętnastki. Wyniki poniżej 50% Ypsilon zanotował w bezpieczeństwie dorosłych i systemach bezpieczeństwa.
Ogólny wynik: 2 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 44%
Bezpieczeństwo dzieci: 79%
Bezpieczeństwo pieszych: 64%
Systemy bezpieczeństwa: 38%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Duży SUV Lexusa zajechał nad Wisłę w dwóch wersjach silnikowych. Pierwsza to RX 200t wyposażona w benzynowy silnik 2.0 turbo o mocy 238 KM. Topowa odmiana to hybrydowy RX 450h, na którego pokładzie współpracuje ze sobą silnik elektryczny i 3,5-litrowa "V-szóstka". Łączna moc układu wynosi 313 KM. Jak przystało na duże i muskularne auto klasy premium, Lexus nie miał najmniejszych problemów ze zgarnięciem pięciu gwiazdek.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
Bezpieczeństwo dzieci: 82%
Bezpieczeństwo pieszych: 79%
Systemy bezpieczeństwa: 77%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Kompaktowy SUV Mercedesa, model GLC (kiedyś znaliśmy go jako GLK) śpiewająco zdał wszystkie testy i zdobył 5 gwiazdek. Wrażenie robi zwłaszcza ochrona dorosłych pasażerów i dzieci - odpowiednio, 95 i 89%.
Ogólny wynik: 5 gwiazdek
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
Bezpieczeństwo dzieci: 89%
Bezpieczeństwo pieszych: 82%
Systemy bezpieczeństwa: 71%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Mini Clubman nie popisał się podczas testów zderzeniowych Euro NCAP. Oprócz ochrony dorosłych pasażerów (bardzo wysokie 90%), badane parametry pozostawiają wiele do życzenia. Duże, przestronne Mini na pewno będzie wybierane przez rodziny, a te może odstraszyć bezpieczeństwo dzieci ocenione jedynie na 68%.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
Bezpieczeństwo dzieci: 68%
Bezpieczeństwo pieszych: 68%
Systemy bezpieczeństwa: 67%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP
Nissan Navara NP300 niedawno zgarnął bardzo prestiżową nagrodę International Pick-up Award 2016. Jednak organizacja Euro NCAP podeszła do pickupa roku bardzo surowo i oceniła go na cztery gwiazdki. Żaden z badanych parametrów nie przekroczył 80%, co w dzisiejszej piętnastce można uznać za słaby wynik.
Ogólny wynik: 4 gwiazdki
Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79%
Bezpieczeństwo dzieci: 78%
Bezpieczeństwo pieszych: 78%
Systemy bezpieczeństwa: 68%
fot. Euro NCAP
fot. Euro NCAP