Z tych samochodów Niemcy są najbardziej zadowoleni

W głosowaniu ADAC Niemcy wybrali auta, z których są najbardziej zadowoleni. Na pierwszym miejscu wśród marek wcale nie znajdziemy producenta znad Renu
Volvo Volvo Fot. Volvo

Zadowolenie z marek

Niemiecki automobilklub ADAC sprawdził opinie Niemców na temat posiadanych przez nich samochodów. W internetowej ankiecie przebadano 20 tys. osób. Sprawdzano nie tylko ogólne zadowolenie z posiadanego auta, ale też satysfakcję z obsługi serwisowej oraz pracę salonów dilerskich. Z których marek i modeli Niemcy są najbardziej zadowoleni i jak to się ma do wyników ubiegłorocznego badania?

Marka Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Punktacja (1-100)
Volvo 1 1 80,7
Audi 2 2 78,7
Mercedes 3 7 78
BMW 4 3 77,8
Honda 4 4 77,8
Toyota 4 4 77,8
Mazda 7 6 77,7
Mini 8 8 77,3
Skoda 9 11 76,9
VW 10 10 75,5
Nissan 11 13 74
Dacia 12 12 73,8
Smart 13 9 73,1
KIA 14 14 73
Seat 15 17 72,1
Ford 16 18 72
Suzuki 17 16 71,7
Hyundai 18 19 71,4
Citroen 19 22 70,8
Renault 19 22 70,8
Peugeot 21 20 70,5
Opel 22 20 70,4
Mitsubishi 23 15 70,3
Fiat 24 24 70
Chevrolet 25 25 63,8

 

Volvo utrzymało swoją pozycję sprzed roku. Szwedzkiej marce jako jedynej z całego zestawienia udało się przekroczyć notę 80 na 100 pkt. Drugie jest Audi. Podium zamyka Mercedes, który przed rokiem zajmował dopiero siódmą pozycję. Zepchnął on BMW na czwartą lokatę. Na samym dole tabeli znajdują się Chevrolet, Fiat i Mitsubishi. A które modele są najbardziej cenione przez Niemców?

Volkswagen up! Volkswagen up! fot. Volkswagen

Segment A

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
VW Up! 1 2 73,6
Opel Adam 2 1 73,1
Smart Fortwo 3 3 72,9
Fiat 500 4 6 72
Skoda Citigo 5 5 69
Toyota Aygo 6 4 68,5
Renault Twingo 7 7 68,3
Seat Mii 8 - 67,3
KIA Picanto 9 8 65,7
Hyundai i10 10 10 65,4
Fiat Panda 11 9 64,2
Ford Ka 12 11 63,5
Chevrolet Spark 13 12 58,1

 

Spośród 13 ocenianych modeli z segmentu A najlepszy okazał się Volkswagen Up!. Zastąpił on ubiegłorocznego lidera, - Opla Adama - spychając go na drugą lokatę. Trzeci jest Smart Fortwo. Na drugim biegunie znajduje się Chevrolet Spark, który jako jedyny nie przekroczył 60 pkt.

Volkswagen up!

Volkswagen up!

Mini Cooper Mini Cooper Fot. Mini

Segment B

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Mini Cooper 1 2 79,8
Audi A1 2 1 79,5
Skoda Fabia 3 6 74,6
Honda Jazz 4 4 74,5
VW Polo 5 3 74
Toyota Yaris 6 5 72,9
KIA Rio 7 14 70,8
Ford Fiesta 8 12 70,5
Nissan Micra 9 13 70
Peugeot 208 10 9 69,8
Dacia Sandero 11 8 69,6
Seat Ibiza 12 10 69,4
Suzuki Swift 12 11 69,4
Hyundai i20 14 15 69
Citroen C3 15
68,2
Opel Corsa 16 17 68,1
Renault Clio 17 18 67,3
Peugeot 207 18 16 64,4
Fiat Punto 19 20 60,8

 

W segmencie B nie zanotowano spektakularnych zmian względem ubiegłorocznego badania. W czołówce znów pojawiły się auta należące do niemieckich koncernów - Mini Cooper (BMW), Audi A1 (VW) i Skoda Fabia (VW). Najsłabszym modelem w klasie okazał się Fiat Punto, wpływając na ogólny odbiór marki wśród niemieckich kierowców.

Mini Cooper i Cooper S

Mini Cooper i Cooper S

Audi A3 Limousine Audi A3 Limousine Fot. Audi

Segment C

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Audi A3 1 3 79,1
Toyota Auris 1 2 79,1
Alfa Romeo Giulietta 3 10 76,7
BMW serii 1
4 4 76,3
VW Golf 5 4 76,2
Mazda 3 6 1 75,6
Mercedes Klasy A
7 8 75,2
Honda Civic 8 7 75
Dacia Logan MCV 9 3 74,9
Seat Leon 10 6 74,7
Skoda Rapid 11 - 74,6
Ford Focus 12 11 72,5
KIA Cee´d 13 9 71,6
Hyundai i30 14 12 70,5
VW Beetle 15 - 69,8
Peugeot 308 16 15 69,3
Opel Astra 17 13 67,4
Renault Mégane 18 14 66,2
Chevrolet Cruze 19 16 61,4

 

W tegorocznym badaniu ADAC pierwsze miejsce wśród kompaktów przypadło Audi A3 i Toyocie Auris. Prawdziwym zaskoczeniem jest trzecia lokata Giulietty, która rok temu zamykała pierwszą dziesiątkę. Najczęściej kupowany w Niemczech i w całej Europie Volkswagen Golf zajął 5. miejsce. Zestawienie zamyka kolejny przedstawiciel Chevroleta - model Cruze.

Audi A3 Sportback e-tron

Audi A3 Sportback e-tron

Rodzina modeli Audi Ultra Rodzina modeli Audi Ultra fot. Audi

Segment D

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Audi A5 1 1 80,2
Mazda 6 2 6 79,1
Skoda Octavia 3 6 78,8
Mercedes Klasy C
4 5 78,7
BMW serii 3
5 3 77,6
Toyota Avensis 6 4 77,4
Audi A4 7 8 76
VW Passat 8 9 75,4
Ford Mondeo 9 10 72,5
Hyundai i40 10 10 72,3
Opel Insignia 11 12 70,6

 

Audi A5 utrzymało pozycję lidera sprzed roku. Na drugie miejsce z szóstego wskoczyła Mazda 6. Podium zamyka Skoda Octavia, która rok wcześniej zajmowała tę samą lokatę co wspomniana Mazda. Niemieccy kierowcy są najmniej zadowoleni z Opla Insigni, który zebrał wyraźnie słabszą notę od przedostatniego Hyundaia i40.

Rodzina modeli Audi Ultra

Audi A5

Skoda Superb Combi Skoda Superb Combi Fot. Skoda

Segment E

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Skoda Superb 1 2 81,3
Audi A6 2 1 79,3
BMW serii 5 3 3 79
Mercedes Klasy E 4 4 78,9

 

W tym segmencie ocenie poddano tylko 4 modele. Z przedstawicielami "wielkiej trójki" skonfrontowano Skodę Superb, która w najnowszej edycji badania wyprzedziła ubiegłorocznego lidera, stając na czele zestawienia. Różnice w ocenach pomiędzy Audi A6, BMW serii 5 a Mercedesem Klasy E są bardzo nieznaczne. Na ich tle wyróżnia się jednak wspomniana Skoda Superb, która jako jedyna przekroczyła granicę 80 pkt.

Skoda Superb Combi

Skoda Superb Combi

Skoda Roomster Noire Skoda Roomster Noire Fot. Skoda

Kombivany

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Skoda Roomster 1 1 74,7
VW Caddy 2 2 74
Renault Kangoo 3 5 68,8
Citroen Berlingo 4 4 65,3

 

W tej klasie ocenie poddano również cztery modele. Najlepszym okazała się Skoda Roomster, nieznacznie wyprzedzając Volkswagena Caddy. Auta niemieckiego koncernu wyraźnie przewyższyły francuskich rywali, którym nie udało się przekroczyć noty 70 pkt.

Skoda Roomster Noire

Skoda Roomster Noire

Audi SQ5 TDI plus Audi SQ5 TDI plus Fot. Audi

Crossovery/Małe SUV-y

Model Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Audi Q5 1 4 82,3
Mercedes GLK/GLC 2 - 81,5
Skoda Yeti 3 9 79,1
BMW X3 4 5 78,4
Honda CR-V 5 6 77,8
Audi Q3 6 2 77
VW Tiguan 7 10 76,8
Mazda CX-5 7 6 76,8
BMW X1 9 6 76,1
Peugeot 2008 10 - 75,9
Opel Mokka 11 - 74,8
KIA Sportage 12 12 74,4
Dacia Duster 13 11 73,5
Hyundai ix35 14 15 73,4
Nissan Qashqai 15 13 73,2
Ford Kuga 16 14 72,5
Mitsubishi ASX 17 16 68,8
Nissan Juke 18 17 67,3

 

Podium w klasie crossoverów/małych SUV-ów znów zdominowały modele należące do niemieckich koncernów. Najlepsze okazało się Audi Q5, zaś najsłabszy - Nissan Juke, który jako jeden z dwóch modeli (obok Mitsubishi ASX) nie przekroczył granicy 70 pkt.

Audi Q5

Audi Q5

Serwis

Marka Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Volvo 1 4 85,3
Toyota 2 3 83,1
Honda 2 2 83,1
Mazda 4 1 81,7
Suzuki 5 6 81,1
Mercedes 6 9 80,3
Nissan 7 11 80,1
Audi 8 12 79,5
Peugeot 9 15 78,7
BMW 10 8 78,4
Mitsubishi 11 7 78,3
Skoda 12 21 77,9
Dacia 13 10 77,4
Renault 14 18 77,1
VW 15 12 77
Ford 16 17 76,4
KIA 17 15 76
Citroen 18 12 75,9
Opel 19 20 75,8
Mini 20 23 75,7
Fiat 21 24 74,8
Seat 22 19 74,7
Hyundai 23 22 74,6
Smart 24 4 72,7
Chevrolet 25 25 68,3

 

To m.in. bardzo wysokiej nocie w zakresie serwisu Volvo zawdzięcza swe pierwsze miejsce w ujęciu ogólnym. Szwedzka marka wyprzedziła zajmujące drugie miejsce Toyotę i Hondę. Pierwszą z niemieckich marek pod względem serwisu jest Mercedes zajmujący szóstą lokatę (awans z 9. miejsca). Chevrolet utwierdził w tej kategorii swój słaby wynik ogólny, zajmując ostatnie miejsce.

>> Ile trzeba zapłacić za używane Volvo?

Obsługa handlowa

Marka Miejsce w 2015 r. Miejsce w 2014 r. Ocena (0-100)
Volvo 1 1 80,7
Audi 2 2 78,7
Mercedes 3 7 78
BMW 4 3 77,8
Honda 4 4 77,8
Toyota 4 4 77,8
Mazda 7 6 77,7
Mini 8 8 77,3
Skoda 9 11 76,9
VW 10 10 75,5
Nissan 11 13 74
Dacia 12 12 73,8
Smart 13 9 73,1
KIA 14 14 73
Seat 15 17 72,1
Ford 16 18 72
Suzuki 17 16 71,7
Hyundai 18 19 71,4
Citroen 19 22 70,8
Renault 19 22 70,8
Peugeot 21 20 70,5
Opel 22 20 70,4
Mitsubishi 23 15 70,3
Fiat 24 24 70
Chevrolet 25 25 63,8

 

Pod względem pracy salonów dilerskich Volvo również nie dało szans rywalom, zajmując pierwsze miejsce (podobnie jak przed rokiem). Drugie jest Audi, a trzeci Mercedes (awans z siódmego). Niemieccy klienci są wyraźnie niezadowoleni ze standardów Chevroleta, Fiata i Mitsubishi. Japońska marka jeszcze rok temu zajmowała 15. miejsce w zestawieniu.

W sondażu przeprowadzonym przez ADAC brały udział osoby, które zarejestrowały swój samochód jako nowy w okresie między październikiem 2011 a grudniem 2014 r. Średni wiek samochodów wyniósł około 2 lata.

>> Z tych aut Niemcy nie są zadowoleni, ale używane Chevrolety są niedrogie

Więcej o: