Samochód: Volkswagen Golf
Silniki: 1.6 TDi i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2012
Okazuje się, że na liście podejrzanych znajduje się ponad 20 różnych modeli! Wiele z nich to samochody bardzo popularne w Polsce, tak jak Volkswagen Golf, od którego zaczynamy. Manipulacje w oprogramowaniu silników (we wszystkich wymienionych dzisiaj samochodach, nie tylko w Golfie) dotyczyły dwóch jednostek wysokoprężnych - 1.6 TDI i 2.0 TDI. W przypadku Golfa zagrożona jest szósta generacja modelu i roczniki 2008 - 2012.
Fot. Volkswagen | Volkswagen Jetta
Samochód: Volkswagen Jetta
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2015
Bardzo blisko spokrewniona z Golfem, Jetta również nie ustrzegła się wadliwych silników. Warto tu przypomnieć, że cała afera z silnikami TDI wybuchła w Stanach Zjednoczonych, gdzie Jetta jest jednym z najpopularniejszych samochodów Volkswagena.
Fot. VW
Samochód: Volkswagen Beetle
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2011 - 2014
fot. Volkswagen | Volkswagen Tiguan
Samochód: Volkswagen Tiguan
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2007 - 2015
Na pokładzie kompaktowego SUV-a Volkswagena montowano tylko jeden podejrzany silnik. To 2.0 TDI, którego moc wahała się od 110 KM do 177 KM. Wszystko wskazuje na to, że do Tiguanów trafiały "skręcone" Diesle aż do końca produkcji poprzedniej generacji. Na szczęście dla niemieckiego koncernu, nowy Tiguan, który debiutował we Frankfurcie, jest już wolny od wad.
Samochód: Volkswagen Passat
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2014
Bardzo możliwe, że i pod maskę Volkswagena Passata trafiały silniki 1.6 TDI i 2.0 TDI, które nie do końca przejmowały się restrykcyjnymi normami emisji spalin. Które roczniki zagrożone są wezwaniem do serwisów w celu usunięcia usterki? 2008 - 2014, a więc końcowe egzemplarze Passata B6 oraz Passat B7.
fot. VW | Volkswagen Touran
Samochód: Volkswagen Touran
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2014
Do polskich salonów wjechał właśnie nowy Touran. Volkswagen dalej oferuje w nim dwa silniki Diesla: 1.6 TDI (110 KM) oraz 2.0 TDI (150 KM), ale to już jednostki po modernizacji, które nie muszą oszukiwać podczas testów. Natomiast wszyscy ekologowie powinni uważać na starsze roczniki (2008 - 2014).
Fot. Volkswagen
Samochód: Volkswagen Caddy
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2014
Również użytkowy Caddy nie jest wolny od problemów.
fot. Volkswagen | Volkswagen Sharan
Samochód: Volkswagen Sharan
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2015
W Sharanach montowano podejrzane silniki aż do 2015 roku, kiedy to van doczekał się liftingu podczas którego zaktualizowano także ofertę silnikową. Nowe Sharany nie oszukują już podczas testów emisji.
Samochód: Audi A1
Silniki: 1.6 TDi i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2010 - 2014
Zamieszanie z silnikami Diesla nie ominęło marki premium koncernu. Audi równeiż korzystało z silników 1.6 i 2.0 TDI. W najmniejszym modelu Audi były to 1.6 TDI (90 i 105 KM) oraz 143-konny 2.0 TDI.
fot. Audi
Samochód: Audi A3
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2013
Fot. Audi
Samochód: Audi A4
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2007 - 2013
Popularny model A4 rozmijał się z prawdą przy okazji poprzedniej, ósmej generacji i podstawowego silnika Diesla w ofercie 2.0 TDI (120 - 170 KM). W 2013 w samochodach Audi silniki z wadliwym oprogramowaniem zostały wycofane.
fot. Audi
Samochód: Audi A6
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2014
Swoje za uszami ma także limuzyna z klasy średniej-wyższej. Wolne od podejrzeń w Inglostadt są tylko dwa flagowe modele - Audi A8 oraz Audi Q7. No i supersamochód Audi R8, w nim oczywiście nie mogło być miejsca dla dwulitrowego Diesla.
Samochód: Audi TT
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2013
Wadliwy silnik Diesla trafił także na pokład sportowego modelu. Mowa tu o drugiej generacji TT. W lekkim Audi pracował Diesel o mocy 170 KM. Najnowsze wcielenie modelu wolne jest już od problemów poprzednika.
Fot. Audi | Audi Q3
Samochód: Audi Q3
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2011 - 2013
Również na pokład dwóch SUV-ów Audi trafiły silniki ze zmodyfikowanym oprogramowaniem. Chodzi tu o Q3 oraz Q5 i 2.0 TDI, montowane do 2013 roku. Największy przedstawiciel rodziny "Q", model Q7 jest wolny od podejrzeń - najmniejszy Diesel w nim dostępny to 3.0 TDI, któremu nie można nic zarzucić.
fot. Audi
Samochód: Audi Q5
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2013
Samochód: Skoda Rapid
Silniki: 1.6 TDI
Podejrzane roczniki: 2012 - 2015
Problemy i oszustwa nie ominęły także tak popularnej i lubianej w naszym kraju Skody. Dotknięte aferą są praktycznie wszystkie modele czeskiej marki, na listach nie znajdziemy tylko Fabii i malutkiego Citigo. W większości samochodów na dzisiejszej liście wadliwe roczniki kończą się na 2013 albo 2014 roku, ale w przypadku Skody Rapid wszystko wskazuje, że w 1.6 TDI instalowano specjalne programowanie jeszcze w 2015.
Fot. Skoda
Samochód: Skoda Octavia
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2009 - 2013
W ostatnich latach to właśnie Skoda Octavia najczęściej znajduje się na szycie polskiej listy bestsellerów. Może się więc okazać, że potencjalna akcja serwisowa obejmie bardzo dużo polskich Octavii. W lubianym przez Polaków modelu montowano obydwa wadliwe silniki w latach 2009 - 2013.
fot. Skoda
Samochód: Skoda Superb
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2013
W przypadku największej Skody podejrzenia padają na drugą generację modelu.
Samochód: Skoda Yeti
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2009 - 2014
Kolejne dwie Skody, w których montowano oszukujące podczas testów jednostki, to Yeti oraz Roomster.
Fot. Skoda
Samochód: Skoda Roomster
Silniki: 1.6 TDI
Podejrzane roczniki: 2010 - 2015
Samochód: Seat Leon
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2010 - 2012
Ostatnią marką koncernu Volkswagen, której dotyczą problemy z silnikami Diesla jest oczywiście Seat. Hiszpanie w Leonie montowali podejrzane o przekręty TDI w latach 2010 - 2012.
fot. Seat
Samochód: Seat Altea
Silniki: 1.6 TDI i 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2009 - 2015
Znacznie więcej Seatów może być wezwanych do serwisów, jeżeli chodzi o model Altea. Tutaj wskazuje się samochody z lat 2009 - 2015.
fot. Seat
Samochód: Seat Alhambra
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2015
W Alhambrze sytuacja identyczna, jak w droższym bliźniaku, Volkswagenie Sharan.
Samochód: Seat Exeo
Silniki: 2.0 TDI
Podejrzane roczniki: 2008 - 2013
Ostatnie dwa samochody, które rozmijały się z prawdą w testach emisji spalin, to Seat Exeo oraz Seat Toledo.
fot. Seat
Samochód: Seat Toledo
Silniki: 1.6 TDI
Podejrzane roczniki: 2012 -2015