Samochód: Alfa Romeo Giulia
Co to za auto? Prezentacja nowego modelu Alfy Romeo wywołała niedawno naprawdę duże zamieszanie. Po MiTo i Giulietcie wszyscy ze zniecierpliwieniem oczekiwali nastepnej dużej premiery włoskiej marki. I doczekaliśmy się pięknej Giulii. Czy nowa Alfa okaże się godną następczynią kultowej 75 i jej kolejnych generacji o oznaczeniach 155, 156 i 159? My trzymamy kciuki!
Fot. Alfa Romeo
Fot. Alfa Romeo
Samochód: Fiat Aegea
Co to za auto? Po niezliczonych wcieleniach i odmianach Fiata 500, włoski koncern zdecydował się wreszcie ujawnić nowy samochód. Fiat Aegea to kompaktowy sedan, który będzie walczył o klientów na 40 rynkach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki. W bezpośredniej walce zmierzy się m.in. z Corollą, Jettą i Hyundaiem Elantra.
fot. Fiat
fot. Fiat
Samochód: Ferrari 488 GTB
Co to za auto? Ferrari 488 GTB bazuje na dobrze nam znanym modelu 458 Italia. Nowe Ferrari to nie tylko nowy wygląd, chyba najważniejsze w tym modelu jest postawienie na silnik z turbodoładowaniem. Z 3,9-litrowej "V-ósemki" inżynierowie z Maranello wyciągnęli aż 670 KM i 760 Nm momentu.
fot. Ferrari
fot. Ferrari
Samochód: Audi A4
Co to za auto? Pod koniec czerwca Audi zaprezentowało dziewiąte wcielenie swojego sedana klasy średniej. Jak to zwykle z niemieckimi samochodami bywa, nie ma co się spodziewać wielkiej stylistycznej rewolucji. Audi postawiło raczej na spokojną ewolucję, pojawiły się nowe kształty LED-owych lamp, a wszystkie linie nadwozia stały się ostrzejsze. Jednak nie samym wyglądem człowiek żyje. A4 B9 urosło i schudło. Samochód oczywiście dopieszczono pod względem silników i zastosowanych technologii. Po więcej szczegółów zapraszamy do naszej prezentacji nowej generacji.
fot. Audi
Samochód: Audi Q7
Co to za auto? Także największy SUV marki z Ingolstadt doczekał się nowego wcielenia. Druga generacja Audi Q7 stawia przede wszystkim na niską wagę - to wciąż wielki i przestronny SUV, ale w porównaniu z pierwszą generacją zrzucił aż 325 kg, a jego masa własna nie przekracza dwóch ton. Odświeżono także stylistykę, wnętrze i paletę silników.
fot. Audi
fot. Audi
Samochód: Audi R8
Co to za auto? Był sedan klasy średniej, był SUV, to teraz czas na supersamochód Audi. Nowe R8 także trafiło do grona aut walczących o laur Samochodu Roku 2016. W "R8-ce" oczywiście najważniejszy jest silnik. Sportowe Audi jest napędzane potężnym, umieszczonym centralnie, silnikiem V10 FSI o pojemności 5,2 litra. Bazowo generuje on 540 KM mocy i 540 Nm momentu obrotowego, a w wersji V10 plus - aż 610 KM i 560 Nm. Nikt nie powinien narzekać na brak mocy...
Fot. Audi
Fot. Audi
Samochód: Skoda Superb
Co to za auto? Koncern Volkswagena posłał do boju także Skodę. Najnowsza generacja flagowca czeskiej marki zbiera bardzo pochlebne opinie. Parę dni temu Skoda zaprezentowała Superba Combi, który jest jeszcze przestronniejszy niż dotychczas.
Fot. Michał Dek
Fot. Skoda
Samochód: Volkswagen Touran
Co to za auto? Nowy Touran bazuje na modułowej płycie MQB. Oferuje trzy rzędy pojedynczych foteli dla w sumie siedmiu pasażerów, jeżeli zrezygnujemy z ostatniego rzędu to otrzymamy naprawdę duży bagażnik. Volkswagen nową generacją Tourana celuje przede wszystkim w rodziny z dziećmi.
fot. Volkswagen
fot. Volkswagen
Samochód: BMW serii 7
Co to za auto? Jednym z kandydatów na Samochód Roku 2016 jest nowe BMW serii 7. Bawarczycy pokładają w tym modelu bardzo duże nadzieje. Nowa generacja "siódemki" ma zdominować konkurencję i odzyskać miejsce w ścisłej czołówce segmentu. Podkreślane przez BMW atuty nowej serii 7? Dynamika jazdy, komfort i nowoczesne systemy. Odstraszać klientów może cena, bo najtańsza wersja 730d to kwestia 408 tysięcy złotych.
fot. BMW
fot. BMW
Samochód: BMW X1
Co to za auto? Druga generacja najmniejszej "beemki" z rodziny X wyraźnie zmienia koncepcję. Pierwsze X1 miało porwać klientów sportową sylwetką wysokiego kombi. Nie porwało, a wyniki sprzedaży były cokolwiek niezadowalające. Dlatego nowe BMW X1 wygląda już jak prawdziwy SUV. Czy nowy pomysł na małego przedstawiciela BMW X okaże się strzałem w dziesiątkę?
fot. BMW
fot. BMW
fot. BMW
Samochód: Ford Mustang
Co to za auto? Tego samochodu nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. Najnowszy Ford Mustang wreszcie zawita oficjalnie na Stary Kontynent. Pod maską czają się dwa mocne silniki: 2.3 EcoBoost o mocy 314 KM i 434 Nm momentu oraz coś dla tradycjonalistów - pięciolitrowa" V-ósemka" o mocy 418 KM i 524 Nm momentu. Wielkim atutem pięknego Forda będą ceny, europejska konkurencja ma czego się obawiać. W Polsce za Mustanga z EcoBoostem przyjdzie nam zapłacić 148 400 złotych! Wersja z V8 to wydatek minimum 186 400 złotych.
fot. Ford
Samochód: Ford S-max
Co to za auto? Nowy S-Max to ewolucja, konsekwentne rozwinięcie poprzednika. Nie ma co oczekiwać żadnej rewolucji w charakterze auta. To ten sam samochód, tylko, że teraz dużo bardziej dopracowany. Odświeżono wygląd, wyeliminowano wady pierwszej generacji, pod maskę wsadzono nowoczesne jednostki napędowe, a na liście opcji wyposażenia pojawiła się cała masa nowości. Nowy Ford S-Max będzie mocnym graczem w segmencie.
Fot. Ford
Fot. Ford
Samochód: Ford Galaxy
Co to za auto? Również największy z fordowskich rodzinnych minivanów doczekał się nowej generacji. Siedmioosobowy van zyskał nowy, charakterystyczny dla aktualnych modeli Forda wygląd. Podobnie jak w przypadku S-Maxa nie ma mowy o żadnej rewolucji. Galaxy został przede wszystkim odświeżony, największe zmiany znajdziemy chyba w środku auta - nowy Galaxy zapatrzył się na Mondeo i oferuje teraz naprawdę wygodne i dopracowane wnętrze.
Fot. Ford
Fot. Ford
Samochód: Honda HR-V
Co to za auto? Najnowsza Honda HR-V rzuca wyzwanie takim samochodom, jak Nissan Juke czy Renault Captur. Japończycy postanowili odważnie zaatakować segment crossoverów segmentu B. HR-V został konstrukcyjnie oparty na Hondzie Jazz. Wszyscy szukający nowoczesnego, niezawodnego i dopracowanego crossovera powinni przyjrzeć się nowej Hondzie uważnie. Szykuje się ciekawy samochód.
fot. Honda
Samochód: Honda Jazz
Co to za auto? Druga Honda, która znalazła się wśród kandydatów na Samochód Roku 2016 to typowo miejski model, Honda Jazz. Nowy Jazz ma kusić klientów przestronnym wnętrzem, materiałami wysokiej jakości, dynamicznym silnikiem, który nie będzie cechował się zbyt wielkim apetytem na paliwo.
Fot. Honda
Fot. Honda
Samochód: Subaru Levorg
Co to za auto? Subaru nigdy nie znajdowało się w czołówce liderów sprzedaży, ale Japończycy zawsze mieli dla swoich klientów bardzo ciekawe samochody. Nowe Subaru Levorg mierzy 4,69 m długości, 1,78 m szerokości i 1,485 m wysokości. Rozstaw osi to 2,65 m. Zobaczymy czy Subaru zdecyduje się posłać Levorga do Europy.
fot. Subaru
fot. Subaru
Samochód: Subaru Outback
Co to za auto? Znacznie większe nadzieje na podbój europejskich rynków Subaru wiąże z piątą generacją uterenowionego kombi. Nowy Outback cechuje się nowocześniejszy, atrakcyjniejszym wyglądem, nowym wnętrzem i bardzo wysokim komfortem jazdy.
Fot. Subaru
fot. Subaru
Samochód: Infiniti Q30
Co to za auto? Infiniti Q30 to pierwszy w historii marki kompaktowy samochód z segmentu C. W duże mierze auto będzie opierało się na Mercedesie klasy A. Oferowane w aucie silniki to miks jednostek niemieckiej marki i koncernu Nissan-Renault. Infiniti Q30 to część ofensywy modelowej japońskiej marki premium.
fot. Infiniti
Samochód: Toyota Mirai
Co to za auto? Toyota zrewolucjonizowała rynek samochodów hybrydowych modelem Prius. Identyczne nadzieje wiązane są z Toyotą Mirai, nowym "zielonym" samochodem japońskiej marki. Mirai to dość spora limuzyna o długości 4,83 metra z napędem wodorowym. W motoryzacji nadszedł czas na rewolucję?
Fot. Toyota
Fot. Toyota
Samochód: Suzuki Vitara
Co to za auto? Suzuki Vitara to kolejny crossover segmentu B. Auto ma zupełnie inny charakter w porównaniu z ustępującą, większą Grand Vitarą, która miała stały napęd 4x4 i była wyposażona w reduktor. Za Vitarę z silnikiem benzynowym przyjdzie nam zapłacić 61 900 złotych (wersja Comfort, napęd na jedną oś).
fot. Suzuki
fot. Suzuki
Samochód: Hyundai Tucson
Co to za auto? Przy okazji nowej generacji Hyundai wraca do starego nazewnictwa. W Europie znaliśmy ten model jako ix35. Teraz Koreańczycy zdecydowali się na użycie nazwy Tucson, która od lat używana jest m.in. w USA. Nadwozie mierzy 4,47 metra i jest nieco dłuższe ix35. Wysokość i szerokość pozostały praktycznie bez zmian 1,85m szerokości i 1,64m wysokości (1,82m i 1,65m w ix35). Stylistycznie zmieniono absolutnie wszystko. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia. Tucson to zupełnie nowe otwarcie Hyundaia w segmencie.
Fot. Krzysztof Słomski
Samochód: Kia Optima
Co to za auto? Kia Optima ma bardzo mocną pozycję w Stanach Zjednoczonych. Atrakcyjny sedan z segmentu D był jednym z największych bestsellerów marki za Oceanem. Nowa Optima ma wszystko, żeby powtórzyć sukces poprzedniej generacji - ciekawa, wyróżniająca się stylistyka, przestronna kabina, duży bagażnik, wysokiej jakości wykończenie, dobre prowadzenie i niezłe silniki. Kia może nową Optimą umocnić swoją pozycję.
Fot. Kia
Fot. Kia
Samochód: Kia Sorento
Co to za auto? Trzecie generacja Kii Sorento także ma oferować klientom wszystko, co najlepsze. W końcu to flagowy SUV koreańskiej marki. Producent chwali się ,że już podstawowa wersja jest bardzo bogato wyposażona. W Polsce za najtańsze Sorento przyjdzie nam zapłacić 144 900 złotych. Co ciekawe, w naszych salonach znajdziemy tylko Sorento z silnikiem wysokoprężnym.
Fot. Kia
Fot. Kia
Samochód: SsanYong Tivoli
Co to za auto? Marka SsangYong konsekwentnie podąża drogą zmian i budowania zupełnie nowego wizerunku. Pierwszym samochodem, zwiastującym nowe podejście, był Korando trzeciej generacji. Teraz nadszedł czas na crossovera segmentu B o nazwie Tivoli. Koreańczycy wiążą z nowym modelem wielkie nadzieje, tak więc możemy spodziewać się naprawdę ciekawego auta. Nowy SsangYong celuje głównie w ludzi młodych i aktywnych.
fot. SsangYong
fot. SsangYong
Samochód: Jaguar XE
Co to za auto? Także Brytyjczycy powalczą o tytuł Samochodu Roku 2016. Z Anglii na konkurs zjechały samochody z najwyższej półki. Zaczynamy od nowego Jaguara klasy średniej, modelu XE. To najmniejszy i najtańszy samochód z Jaguarem na masce. Czy sportowy sedan będzie miał szansę z silną niemiecką konkurencją? Zobaczymy, ale Jaguar wykonał kawał świetnej roboty. Zapraszamy do zapoznania się z wrażeniami z pierwszej jazdy.
fot. JLR
Samochód: Jaguar XF
Co to za auto? Większy z Jaguarów jest bardzo podobny do modelu XE. Przed nowym wcieleniem XF trudne zadanie - to najpopularniejszy model w historii marki, a nowa generacja ma za zadanie radzić sobie równie dobrze, o ile nie lepiej. Jaguar wiąże z limuzyną bardzo duże nadzieje. W stosunku do poprzednika nadwozie jest niemal tej samej długości (-7 mm), ale znacząco zwiększył się rozstaw osi (+51 mm), co ma przełożyć się na rekordową ilość miejsca na nogi w drugim rzędzie w segmencie.
fot. JLR
fot. JLR
Samochód: McLaren 570S
Co to za auto? Ostatni reprezentant Albionu to supersamochód z Woking, McLaren 570S. To najtańsza i najmniejsza propozycja brytyjskiej marki. Jednak nie ma co się o McLarena martwić. 570S nie stracił nic ze swojego charakteru. Konstrukcję typu monocoque wykonano z włókien węglowych, a na pokładzie pracuje prawdziwa bestia - 3,8-litrowa "V-ósemka" o mocy 570 KM. Pierwsza setka pojawi się na liczniku po 3,2 sekundy, a auto rozpędzi się do 328 km/h.
fot. McLaren
fot. McLaren
Samochód: Mazda 2
Co to za auto? "Dwójka" to najmniejszy samochód, jaki ma w swojej ofercie Mazda. To typowe miejskie auto, reprezentant segmentu B. Na rynku konkuruje m.in. z Volkswagenem Polo, Oplem Corsą, Toyotą Yaris czy Fordem Fiestą. Mała Mazda wyróżnia się na ulicy dzięki atrakcyjnej, dynamicznej, charakterystycznej dla Mazdy stylizacji KODO, co na polski można przetłumaczyć jako Dusza Ruchu. Czy nowy mieszczuch Mazdy ma szansę na tytuł Samochodu Roku 2016?
Fot. Mazda
Samochód: Mazda CX-3
Co to za auto? O wysypie SUV-ów i crossoverów wspominaliśmy już przy okazji Renault. Również w gamie modelowej Mazdy nie mogło zabraknąć takich samochodu. Są to CX-3, CX-5 oraz największy Mazda CX-3 to typowy miejski crossover, który powstał na bazie Mazdy 2. Obydwa samochody mają ten sam rozstaw osi (2,57 m), ale CX-3 po "napompowaniu" stał się odrobinę większy, nie tylko optycznie - przykładowo długość wzrosła z 4,07 do 4,27 metra. CX-3 to bardzo młody samochód - debiutował w 2014 w Los Angeles.
fot. Mazda
fot. Mazda
Samochód: Mazda MX-5
Co to za auto? Właśnie takim hasłem Mazda świętuje pojawienie się czwartej odsłony swojego kultowego autka. Przepis na MX-5 pozostaje niezmienny od ponad 25 lat - jazda roadsterem ma dawać radość, przy zachowaniu lekkiej konstrukcji i idealnego rozkładu masy. A co powinniśmy wiedzieć o najnowszej generacji? To całkowicie nowa konstrukcja, powstała w myśl KODO i Skyactiv. Autko skrócono o 10,5 cm, obniżono o 2cm i poszerzono o 1 cm. Dzięki wykorzystaniu lekkich materiałów masę nowego MX-5 udało się obniżyć o zauważalne 100 kg.
Mazda MX-5
fot. Mazda
Samochód: Mercedes AMG GT
Co to za auto? Nowy Mercedes, model AMG GT, to rasowy sportowy samochód, który stara się łączyć sportowe osiągi z komfortem. Mercedes rzuca tym modelem wyzwanie Porsche 911. Atutami AMG GT są nisko położony środek ciężkości, niewielka masa, aktywne zawieszenie i oczywiście czterolitrowy silnik V8 biturbo o mocy 462 lub 510 KM.
fot. Mercedes
Samochód: Mercedes GLC
Co to za auto? W Mercedesie doszło do rewolucji w nazewnictwie. Model GLC to nic innego jak następca popularnego SUV-a marki GLK. Nowy GLC jest opływowy, stylistycznie upodobniając się do najnowszych crossoverów i SUV-ów Mercedesa - modeli GLA czy GLE. Nowa generacja kompaktowego SUV-a jest o 80 kg lżejsza, dzięki wykorzystaniu aluminium.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Samochód: Mercedes GLE
Co to za auto? Model GLE to gruntownie zmodernizowany Mercedes ML. Nowy SUV otrzymał bardziej ostre i wyraziste rysy, oszczędniejsze zespoły napędowe, całą masę systemów bezpieczeństwa i nowoczesne wyposażenie, które dba o komfort podróżujących. Najtańsza wersja GLE 250d to kwestia 274 500 złotych.
Fot. Mercedes-Benz
Fot. Mercedes-Benz
Samochód: Opel Astra
Co to za auto? O tytuł Samochodu Roku 2016 powalczą także dwa Ople. Na pierwszy ogień bierzemy zupełnie nową generację Astry. Po dokładne informacje zapraszamy do naszego obszernego artykułu. Tu tylko najważniejsze informacje: nowa Astra będzie produkowana w Polsce, nowa stylistyka jest ostrzejsza, wnętrze odświeżono, auto odchudzono o 200 kg, a pod maskę trafią silniki od 95 do 200 KM.
fot. Opel
fot. Opel
Samochód: Opel Karl
Co to za auto? Opel wyraźnie stawia na miejskie samochody. Kiedy ogłoszono nowy mały model wielu spodziewano się następcy Opla Agila. Okazało się, że dostaliśmy mieszczucha bez aspiracji bycia malutkim MPV. Rozmiarowo Opel Karl jest najmniejszy w gamie, od Adama jest krótszy o 2 cm. Cennik Karla w Polsce otwiera kwota 35 990 złotych.
Fot. Opel
Fot. Opel
fot. GM
Samochód: Renault Kadjar
Co to za auto? W dobie szalonej popularności wszelkiej maści crossoverów i SUV-ów taki ruch Renault nie powinien nikogo dziwić. Do oferty francuskiej marki właśnie dołączył nowy model, pierwszy crossover segmentu C Renault, Kadjar. Auto wypełni lukę pomiędzy mniejszym Capturem i SUV-em Koleosem. W Polsce ceny Kadjara startują do niecałych 80 tysięcy złotych.
Fot. Renault
Samochód: Renault Espace
Co to za auto? Wszyscy narzekający na nudne, nic nie zmieniające nowe generacje powinni być zadowoleni z ruchu Renault. Pierwszy europejski minivan, model Espace doczekał się prawdziwej rewolucji. Renault przemieniło vana w coś na kształt rodzinnego SUV-a. Nowy Espace to naprawdę ciekawa, bardzo nowoczesna propozycja. Czy taki pomysł na rodzinne auto się przyjmie pokaże czas. A ile za tę nowoczesność przyjdzie nam zapłacić? W Polsce podstawowa wersja Espace to kwestia 119 tysięcy złotych.
fot. Renault
Fot. Renault
Renault Talisman
Co to za auto? Renault nie zwalnia tempa. Ostatnio zaprezentowano kolejny nowy model. Tym razem przyszedł czas na następce aż dwóch modeli. Z oferty Francuzów wypada Laguna i Latitude, a zajeżdża zupełna nowość, Renault Talisman. Czy nowe Renault poradzi sobie z konkurentami z segmentu D? Wydaje się, że ma wszystko, by rzucić wyzwanie Passatowi, czy Mondeo. Więcej o Talismanie znajdziecie w naszej prezentacji.
fot. Renault
fot. Renault
Samochód: Tesla Model X
Co to za auto? Tesla staje się coraz poważniejszym graczem na rynku. Nadszedł czas na zupełnie nowy, napędzany całkowicie elektrycznie model. Tym razem nie będzie to sportowe auto, a SUV. Wersja produkcyjna ma mieć w standardzie ciekawe, unoszone do góry drzwi. Model X bazuje na Modelu S. Oprócz platformy dzieli z nim również napęd, w którego skład wchodzą 40-, 60- lub 80-kilowatogodzinowe akumulatory. Najnowsze. SUV jest cięższy od "eSki", dlatego jego zasięg będzie mniejszy o około 10 proc.
Tesla
Tesla
Samochód: Volvo XC90
Co to za auto? Nowy XC90 ma być samochodem przełomowym - otwiera rozdział w historii Volvo pod względem designu i technologii. Volvo wiąże z tym modelem bardzo duże nadzieje. Szwedzi zrobili wszystko, aby dopracowany i dopieszczony SUV okazał się hitem sprzedażowym i przywrócił marce należne miejsce na mapie producentów samochodów. To także pierwsze szwedzkie auto, zbudowane na nowej platformie SPA, która ma znacznie uprościć i skrócić proces produkcji oraz, co równie ważne, obniżyć koszty.
fot. Volvo
fot. Volvo
fot. Volvo